Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Ferrari 348

Type
TB | 2 owners | Ferrari maintained | Full history
Fabriekskleur
Rosso Corsa
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
22775 km
Bouwjaar
1991
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Ja

Ferrari 348

Type
TB | 2 owners | Ferrari maintained | Full history
Fabriekskleur
Rosso Corsa
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
22775 km
Bouwjaar
1991
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Ja
Deel deze auto

Voorwoord

We doen het vaker, pure schoonheden als deze mooi originele Ferrari 348 TB aanspreken met “zij”. Een extra reden om dat nu te doen is de historie: de oorspronkelijke koper was namelijk een “zij”. Een vrouw met smaak, dat is duidelijk. De 348 TB is nieuw in Zwitserland geleverd en heeft na de 1e eigenaresse slechts op één andere naam gestaan. De historie is compleet, de samenstelling is van een klassiek Ferrari recept. Bovendien zijn zelfs een airconditioning en originele hoes met gereedschap inbegrepen. Een andere reden dat u die Rosso bril niet meer wilt afzetten is het feit dat het een BTW-auto betreft. Kortom, wie voor deze prachtige Ferrari 348 TB gaat doet sowieso goede zaken.

Lees verder
Omschrijving
Techniek
Reviews

Ferrari 348 TB Rosso Corsa

We doen het vaker, pure schoonheden als deze mooi originele Ferrari 348 TB aanspreken met “zij”. Een extra reden om dat nu te doen is de historie: de oorspronkelijke koper was namelijk een “zij”. Een vrouw met smaak, dat is duidelijk. De 348 TB is nieuw in Zwitserland geleverd en heeft na de 1e eigenaresse slechts op één andere naam gestaan. De historie is compleet, de samenstelling is van een klassiek Ferrari recept. Bovendien zijn zelfs een airconditioning en originele hoes met gereedschap inbegrepen. Een andere reden dat u die Rosso bril niet meer wilt afzetten is het feit dat het een BTW-auto betreft. Kortom, wie voor deze prachtige Ferrari 348 TB gaat doet sowieso goede zaken.

Historie
In 1989 nam de 348 Trasversale Berlinetta het wiel over van de 328. Ondanks zijn heerlijke 80s design, vormde deze Ferrari een belangrijke basis voor opvolger (en tevens legende) F355 uit 1994. Beide modellen zijn geleverd als coupé (TB), targa (TS) en Spider. Belangrijk verschil is dat de 348 de laatste Ferrari met V8 is die is gebouwd onder leiding van Enzo Ferrari himself. Onze Trasversale Berlinetta uit 1991 is origineel van Zwitserse komaf en wist daar een dame te verleiden. Daarna volgende nog één enkele eigenaar, waarmee het totaal op 2 komt… In 31 jaar tijd! Het is dan ook allesbehalve moeilijk om verknocht te raken aan dit exemplaar. Helemaal met zo’n (complete!) historie. Daarom sluiten we niet uit dat de volgende gelukkige de Italiaanse schone nooit meer wegdoet…

Exterieur
We schreven “heerlijk 80s design” en dat is geen toeval: de door Leonardo Fioravanti (destijds in dienst van Pininfarina) ontworpen koets is deels geïnspireerd op die van de Ferrari Testarossa. U weet wel, het grootste jaren 80 icoon ooit, onder andere bekend vanwege de karakteristieke luchtgeleiders in de portieren in verband met de opvallende plaatsing van de radiatoren. Ook de klapkoplampen en zwarte ‘louvres’ aan de achterzijde delen de 348 en Testarossa met elkaar. De louvres camoufleren de achterlichtunits, maar een straf om ernaar te kijken is het natuurlijk nooit. Over de gehele linie oogt de Ferrari 348 een stuk minder ‘spits’ dan zijn voorganger. De bredere carrosserie zorgt bovendien voor een imposant voorkomen en daarmee een stevige basis, zeker in Rosso Corsa. De vuurrode lak brengt het ultieme Ferrari gevoel tot een absoluut hoogtepunt. Hier kunnen we de hele dag naar kijken!

Interieur
Ferrari-rood gecombineerd met een Nero interieur is traditie in Italië, maar Rosso Corsa en een Beige binnenwerk wordt gezien als dé klassieker onder de kleurstellingen. Mooi meegenomen is dat de algehele staat van de 348 cockpit uitstekend is. Na 31 jaar is het nog steeds een erg fraaie werkplek. Overigens bestaat het Ferrari interieur niet in z’n geheel uit Beige leder. Een Nero bovenzijde van het lederen dashboard, zwarte stijlen en dito delen in de portieren zorgen voor een bloedmooi contrast. Kers op de taart is de zwarte pookknop die statig boven de aluminium schakelcoulissen uittorent. Het H-patroon van de handbak is al haast net zo iconisch als het logo in het Nero lederen 3-spaaks sportstuur. Kleine ronde instrumenten met oranje opschrift bereiken ook de rechthoekige midden-/tunnelconsole. Eronder treft u de bediening van de klimaatbeheersing. U leest het goed: deze 91er heeft ‘gewoon’ een airconditioning!

Techniek & performance
En reken maar dat die regelmatig van pas komt in de Ferrari 348 TB cabine. Het kan er namelijk nogal heet worden. Is het niet vanwege de V8-motor achterin, dan wel door het harde werken aan boord van de 80s / 90s supercar. Stuurbekrachtiging schittert immers door afwezigheid en de manuele transmissie laat zich heel precies bedienen. Kortom, een beetje spierballen en gevoel voor schakelen kan geen kwaad. Groeit uw respect intussen ook voor uw vrouwelijke voorganger? De 300 pk sterke 8-cilinder beschikt over een inhoud van 3,4 liter en is natuurlijk atmosferisch. Binnen 5,6 seconden is de 0-100 km/h sprint voltooid en de topsnelheid van de Ferrari 348 TB ligt volgens de fabriekswaarden op 275 km/h. Er zijn legio 31 jaar jongere sportauto’s die minder overtuigend presteren. En al komen ze aan dergelijke cijfers, de beleving (inclusief magische sound!) is niet te vergelijken met die van deze prachtige, pure machine. Bellissima!

Met vriendelijke groet,
Prins Classics.

Motor
3405cc 8 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
300 pk
Gewicht
1460 kg
Topsnelheid
275 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
5.6 s
Boek een proefrit

Ervaar de Ferrari 348

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Ferrari 365

GT BB | Cerificate Ferrari | Perfect Maintenance | One of 299

€ 389.500

€ 19.500

€ 23.500

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink