Introductie
De Duitse überstation, vaak geïmiteerd, nooit geëvenaard, dan kunnen we het maar over één auto hebben: de Audi RS6.
Nog geen jaar op de markt, maar wij mogen al een bomvol exemplaar aanbieden. En dan natuurlijk wel in Prins-stijl, zo is de auto onder andere voorzien van Keramische-remmerij en een bruut Akrapovic-uitlaatsysteem.
Exterieur
Direct bij het aanzien van deze dikke Duitser valt op dat het hier niet om zomaar een A6 gaat. De road-presence van deze auto is indrukwekkend: zo is de agressieve neus rechtstreeks overgenomen van de Audi RS7, zijn de wielkasten aan weerszijde vier centimeter uitgeklopt, zijn alle details uitgevoerd in hoogglans zwart en is de auto voorzien van 22(!)” bi-color uitgevoerde velgen. Dit alles wordt nog eens extra benadrukt door de fantastische lak wiens naam alleen al indruk maakt: Sebring Black Crystal Effect. En wat dacht u van de indrukwekkende ovale Akrapovic-uitlaatpijpen?
Interieur
Bij het binnen treden van deze Audi RS6 is meteen duidelijk waarom de RS6 zo populair is. Alles draait hier om comfortabel kilometers maken. De auto is voorzien van alle opties en dat maakt het tot een gewilde alledaags vriend. Opties als stoelverwarming en -koeling, een panoramadak, een head-up display, hij heeft het allemaal. Wat dacht u trouwens van de twee grote digitale bedieningschermen en het digitale instrumentarium? Allen volledig naar wens instelbaar, dit zijn de details die laten zien dat het bij deze Audi niet alleen om sportiviteit gaat, maar juist om dagelijkse bruikbaarheid en connectiviteit. Oké dan, nog één zo’n heerlijke optie en dan houden we op over deze perfecte daily: 4-wielbestuurbesturing, grote draaicirkels zijn voorgoed verleden tijd.
Maar dan: Met één druk op de knop is dit lieve gedrag voorbij, de nieuwe RS Mode knop op het stuur wel te verstaan. De Audi RS6 verandert dan in een handomdraai in een serieuze supercar die het de snelsten van deze aarde moeilijk maakt. Met meer dan 600pk en launch control schiet deze wereldkampioen sprinten in 3.6seconden naar de 100km/h, drie komma zes seconden! Laat dat nog eens op u inwerken. En dat altijd en overal, want het Audi Quattro systeem stelt veiligheid voorop. En dat 4-wielbesturingssysteem helpt ook hier mee, want op hoge snelheden stuurt ‘ie juist mee om meer stabiliteit te geven. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 250km/h, dit om al die supercar-rijders toch nog een keer langs te zien komen, altijd maar voorop rijden is ook zo saai, niet waar?
Genoeg gespeeld, terug naar die perfecte daily-eigenschappen: Comfort modus is geactiveerd. De RS6 Avant heeft namelijk in totaal 6 rij modi, te weten Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency, als ook de RS specifieke standen RS1 en RS2. Elke rij modus heeft invloed op het motor & transmissie management, de stuurbekrachtiging, de wielophanging, de vierwiel besturing, het Quattro systeem, het motorgeluid en de karakteristiek van de automatische airconditioning.
Wij nodigen u bij deze van harte uit om deze prachtige auto snel bij ons te komen bezichtigen.
Sportieve groet,
Team Prins