Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Audi R8

Type
4.2 V8 FSI
Fabriekskleur
Daytona Grey
Transmissie
Automaat
KM Stand
117139 km
Bouwjaar
2009
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 52.500,-

Audi R8

Type
4.2 V8 FSI
Fabriekskleur
Daytona Grey
Transmissie
Automaat
KM Stand
117139 km
Bouwjaar
2009
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 52.500,-
Offerte aanvragen
Deel deze auto

Voorwoord

De Audi R8 in zijn originele, meest pure vorm: Prins heeft ‘m! De 1e supercar uit Ingolstadt, geïnspireerd door zustermerk Lamborghini, was ooit bedoeld om het merk een heuse imago-boost te geven. Dat is gelukt: de R8 is door de jaren heen uitgegroeid tot een icoon. En wat is er dan beter dan het oer-model? Wij bieden de 420 pk sterke Audi aan inclusief adaptief onderstel, verlichte motorruimte en natuurlijk de geweldige V8 sound. Sommige verslavingen zijn héél gezond…

Lees verder
Omschrijving
Techniek
Reviews

Audi R8 4.2 V8 FSI quattro

De Audi R8 in zijn originele, meest pure vorm: Prins heeft ‘m! De 1e supercar uit Ingolstadt, geïnspireerd door zustermerk Lamborghini, was ooit bedoeld om het merk een heuse imago-boost te geven. Dat is gelukt: de R8 is door de jaren heen uitgegroeid tot een icoon. En wat is er dan beter dan het oer-model? Wij bieden de 420 pk sterke Audi aan inclusief adaptief onderstel, verlichte motorruimte en natuurlijk de geweldige V8 sound. Sommige verslavingen zijn héél gezond…

Exterieur
Hij heeft de configuratie van een supercar, de afmetingen van een supercar én de vorm van een supercar. Maar is het daarmee ook een supercar? In dit geval wel, want wat deze car extra super maakt zijn details zoals de karakteristieke sideblades: hét handelsmerk van de 1e generatie R8. Audi liet de luchtinlaten achter de portieren optisch samensmelten met de C-stijl, welke bovendien optioneel in een afwijkende kleur te bestellen was. In dit geval zijn de blades zilver van kleur en is de rest van de carrosserie ondergedompeld in een Daytona Grey bad. Dit voorzichtige contrast is voldoende om de focus automatisch op de zijkanten van de Audi R8 te leggen. Het aalgladde front en de geleidelijk aflopende achterzijde die eindigt in een automatisch opkomende spoiler, zijn echter eveneens het bezichtigen waard. Verder licht Audi de V8-motor vanachter het glas letterlijk uit door deze ruimte van LED-lampen te voorzien. In het donker valt dus ook niet te missen waar de 420 paarden vandaan komen…

Interieur
Het zwarte, fijnnappa lederen interieur is op z’n Audi’s: zakelijk, strak, van hoge kwaliteit en ergonomisch top. Toch is de R8 nét even anders dan anders: de fenomenaal zittende sportstoelen hangen extreem laag boven de grond en de cabine is lekker knus, wat het ultieme sportwagen c.q. supercar gevoel nog eens benadrukt. De aluminium pookknop, diep verzonken analoge tellers en het afgevlakte lederen stuurwiel ademen racesferen aan boord van de Audi R8. Dat alles precies op de plek zit waar u het verwacht, komt de rijbeleving alleen maar ten goede.

Opties & extra’s
De bestuurder is helemaal “in control” vanachter het multifunctionele stuurwiel. Onder andere de bediening van het geïntegreerde navigatiesysteem is altijd binnen handbereik. Voorts zijn de sportstoelen elektrisch verstelbaar én te verwarmen. Parkeersensoren voor en achter moeten voorkomen dat u iets over het hoofd ziet tijdens het inparkeren. Wie een blik naar achteren werpt, zal immers vooral geconcentreerd zijn op de ligging van het V8-blok. De LED-verlichting in de motorruimte zorgt ervoor dat de technologie onder alle omstandigheden bewonderingswaardig blijft.

Techniek & performance
U hoeft echter niet per se naar de 8-cilinder te kijken om onder de indruk te raken. Wie de atmosferische (!) krachtbron en semiautomatische 6-bak optimaal zijn werk laat doen, accelereert binnen 4,6 tellen vanuit stilstand de 100 km/h voorbij. De quattro vierwielaandrijving in combinatie met launch control – gekoppeld aan de R tronic transmissie, zorgt ervoor dat de korte sprinttijd gegarandeerd is en zonder al te veel drama verloopt. De 4,2 liter V8 blijft eraan sleuren totdat de magische 300 en één in het vizier komt. Bevat het asfalt bochtige stukken? Ook daar weet de Audi R8 raad mee: het adaptieve onderstel genaamd magnetic ride, is verantwoordelijk voor een even stabiel als comfortabel weggedrag. De opzwepende de tune van de turboloze 8-pitter maakt het feest compleet binnenin de Duitse supersporter. Een klassieker van de toekomst?

Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.

Motor
4163cc 8 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
421 pk
Gewicht
1540 kg
Topsnelheid
301 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
4.6 s
Boek een proefrit

Ervaar de Audi R8

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

BMW 8 Serie

M850i xDrive High Executive

€ 119.900

€ 109.500

Porsche 911

Cabrio 991 3.8 Carrera S

€ 74.500

Advies nodig?

Ik help u graag verder

Stuur Jeroen een e-mail
Jeroen van Kranen
Sales