Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Audi R8

Type
4.2 V8 | B&O
Fabriekskleur
Daytona grijs
Transmissie
Automaat
KM Stand
88210 km
Bouwjaar
2008
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee

Audi R8

Type
4.2 V8 | B&O
Fabriekskleur
Daytona grijs
Transmissie
Automaat
KM Stand
88210 km
Bouwjaar
2008
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee
Deel deze auto
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Audi R8 4.2 V8 FSI Quattro

De spannendste Audi ooit? Dat is niet zo moeilijk: de R8 is veruit de grootste eyecatcher en meest pure sportauto die de knappe koppen uit Ingolstadt ooit voor de openbare weg hebben ontworpen. Een RS6 is bijzonder bruut, een S8 geweldig snel, maar niets is zo opwindend als een strikte 2-zitter met de motor achter de stoelen.
Het rijdende bewijs ziet u hier: een uitstekend (dealer)onderhouden R8 V8 uit 2008. Een machtige machine met een dosis temperament en uitstraling die eerder in het straatje van een Italiaanse volbloed past dan van een degelijke Duitser. Dat is meteen ook het ‘geheim’ van deze Audi: het concept is duidelijk geïnspireerd op de meeslepende creaties van zustermerk Lamborghini. Desondanks bleef het hoogwaardige kwaliteits- en afwerkingsniveau waar onze oosterburen doorgaans om bekendstaan overeind. Kortom: emotie zonder losbandig te worden. Een meesterzet van Audi.

Exterieur

De R8 mag dan minder extravagant zijn dan zijn Italiaanse tegenhanger, de Gallardo, dit kon niet voorkomen dat de auto vanaf het allereerste moment insloeg als een bom. Niets ten nadele van Audi, maar een dergelijk opvallend fraai gelijnde sportauto verwacht de gemiddelde sterveling simpelweg niet in de line-up van een Duits premiummerk. Dat veranderde toen de R8 in 2007 op de markt kwam.
Zo extreem als de designers zich naar Duitse maatstaven hebben laten gaan bij het ontwerp van de R8, zo voorzichtig is men te werk gegaan bij het samenstellen van dit exemplaar. En we kunnen het de verantwoordelijke(n) niet eens kwalijk nemen. Het grijze lakwerk staat de Audi immers waanzinnig mooi. Vanzelfsprekend helpt het dat de in de carrosserie opgenomen luchtinlaten achter de portieren (beter bekend als ‘side blades’) in een afwijkende kleur zijn gespoten: contrasterend lichtgrijs. Dit betreft meteen één van de belangrijkste designkenmerken van de eerste generatie R8; een kenmerk dat de huidige serie (helaas) moet ontberen… Een extra argument om dit exemplaar uiterst serieus te nemen.

Interieur & techniek

In de R8 neem je geen plaats. De R8 trek je als ’t ware aan. De opzet en bedieningselementen zijn vertrouwd Audi. Alles zit op de plek waar je het zou verwachten. Toch, je beleeft het totaal anders dan bij de andere modellen van het merk. De zit is heerlijk laag bij de grond en de zwart lederen stoelen houden je in je greep alsof het van levensbelang is dat je niet uitstapt.
Zo ver willen we niet gaan, maar dat er weinig redenen zijn om de Audi-cockpit te verlaten, is een ding wat zeker is. De elektrische stoelverstelling helpt inzittenden moeiteloos hun gewenste zitpositie te vinden. Bovendien zijn ze verwarmd – alsof je het niet warm genoeg zou krijgen van de 8-cilinder achter je. Het navigatie- en Bang & Olufsen sound systeem zijn welkome opties, echter verdwijnen al gauw naar de achtergrond als de 4,2 liter V8 met 420 pk wordt uitgedaagd om binnen 4,6 seconden vanuit stilstand naar de 100 km/h te schieten, om vervolgens spoedig aan de horizon te verdwijnen als hij richting zijn top van 301 km/h gaat. Wie durft?

Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo

  • Achterspoiler
  • Airbag(s) side voor
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Airco (automatisch)
  • Alarm klasse 3
  • Aluminium interieur afwerking
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Anti doorSlip Regeling
  • Audioinstallatie met cd-speler
  • B&O Audio systeem
  • Bandenspanningscontrolesysteem
  • bi-xenon koplampen
  • Binnenspiegel automatisch dimmend
  • Boordcomputer
  • Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
  • Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
  • Cruise control adaptief
  • Dimlichten automatisch en regensensor
  • Elektrische ramen voor
  • Elektronische remkrachtverdeling
  • Elektronisch Stabiliteits Programma
  • koplampreiniging
  • Lederen/alcantara bekleding
  • Lederen stuurwiel
  • Lichtmetalen velgen 19"
  • Navigatie
  • Parkeersensor achter
  • Sportonderstel
  • Sportstoelen
  • Stuur verstelbaar
  • Warmtewerend glas
Motor
4163cc 8 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
421 pk
Gewicht
1540
Boek een proefrit

Ervaar de

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink