Een heerlijke rijdersauto volgens het klassieke Alfa recept: deze prachtige Alfa Romeo Spider 2000 Veloce verkeert in nette staat en is de afgelopen jaren technisch aangepakt voor de beste, meest pure rijervaring. Liefde maakt misschien blind, maar wie zijn of haar gevoel niet volgt zal nooit weten hoe het is om een échte Alfa Spider te besturen. Deze auto is precies waar rijplezier over gaat! Bovendien is de documentatie inbegrepen, zodat het goede gevoel tot achter de komma bevestigd kan worden. Nu alleen nog iedere dag mooi weer…
Lees verderAlfa Romeo Spider 2000 Veloce
Een heerlijke rijdersauto volgens het klassieke Alfa recept: deze prachtige Alfa Romeo Spider 2000 Veloce verkeert in nette staat en is de afgelopen jaren technisch aangepakt voor de beste, meest pure rijervaring. Liefde maakt misschien blind, maar wie zijn of haar gevoel niet volgt zal nooit weten hoe het is om een échte Alfa Spider te besturen. Deze auto is precies waar rijplezier over gaat! Bovendien is de documentatie inbegrepen, zodat het goede gevoel tot achter de komma bevestigd kan worden. Nu alleen nog iedere dag mooi weer…
Historie
Saillant detail: de 1e generatie Spider werd naar verloop van tijd Duetto gedoopt. Al zou het nooit de officiële naam af-fabriek krijgen. Deze 2e serie kreeg de bijnaam “Coda Tronca” vanwege de recht doorlopende achterzijde die meer bagageruimte moest opleveren. De basiscontouren hielden hierna nog eens 2 generaties stand, tot en met de Alfa Spider Type 4 waarvan de productie pas in 1993 eindigde. Het mooie aan de Coda Tronca is dat alle originele karakteristieken zoveel mogelijk intact zijn gebleven. Deze 2000 Veloce is origineel Zwitsers geleverd en zette in 2015 zijn 4 wielen voor het eerst op Hollands asfalt. Sindsdien is de Italiaanse roadster zijn eigenaar – een gewaardeerde Prins klant – altijd trouw gebleven. Tot aan nu. Wie profiteert?
Exterieur
De originele Alfa Romeo Spider behoort wat ons betreft thuis in de categorieën “tijdloze schoonheid” en “geboren klassieker”. De open sportauto ligt na al die jaren onverminderd lekker op het netvlies en kan met zijn charmante uitstraling vrijwel iedereen bekoren. De aantrekkingskracht van het Pininfarina ontwerp (hoe kan het ook anders) is enorm en de schitterende details doen vele harten stelen. De Alfa Spider staat symbool voor Italiaanse stijl. Dit heeft alles te maken met het ranke koetswerk, het lange front en de ronde koplampen achter transparante kappen. Het zilvergrijze lakwerk benadrukt dat het “classy” design voor eeuwig is. Inderdaad, hier krijgen we never nooit genoeg van!
Interieur
De zwarte soft-top verraadt de samenstelling van de Alfa cockpit. Binnenin is de Spider Veloce namelijk bekleed met Nero leder. De conditie is uitstekend en het grote houten stuurwiel bijzonder authentiek. Andere elementen die pure nostalgie oproepen zijn de dubbele kokers waarin de instrumenten diep liggen verzonken. Het dashboard zelf is juist lekker ondiep en de versnellingspookknop is opvallend hoog in de middenconsole gepositioneerd, zodat deze altijd binnen handbereik is. Eens een rijdersauto…
Techniek
Het is niet voor niets dat Alfa Romeo deze Spider de toevoeging “Veloce” meegaf. De inhoud van de 4-cilinder lijnmotor werd voor de gelegenheid vergroot naar een kleine 2.000 cc en perst zodoende 128 levendige pk’s uit het Twin Cam blok. Op een leeggewicht van amper 1.000 kg komt de Alfa Spider behoorlijk vlot van zijn plek. Het lage zwaartepunt draagt er tevens aan bij dat de open 2-zitter als op rails over kronkelig asfalt jaagt. De Alfa Romeo klassieker laat zich met uiterste precisie plaatsen en biedt ouderwets veel rijplezier, mede dankzij aandrijving op de achterwielen. De perfecte technische staat maakt dat de grijns op uw gezicht lange tijd zal aanhouden. Misschien wel voor altijd…
Cordiali Saluti,
Prins Classics.
350 SL roadster | Full history | German car | Hardtop
€ 52.500
Maranello
€ 139.500
BBI
Prijs op aanvraag