Als er één auto is die ons recht in het autohart raakt, dan is het de Alfa Romeo GTV 2000 wel. Natuurlijk is de ‘Gran Turismo Veloce’ van zichzelf al een rijdende legende. Echter, deze versie heeft iets ‘extra’s’. De waanzinnige kleurencombinatie, de keurige staat en het onovertroffen Italiaanse design komen bij dit exemplaar op unieke wijze samen. Zelden zagen we een klassieker met zóveel karakter. En dan ineens komt het besef: om zielen voor je te winnen, hoef je geen concours winnaar te zijn. Wie ons zover wil krijgen om afstand te doen van de heerlijke coupé, moet van goeden huize komen…
Lees verderAlfa Romeo GTV 2000
Als er één auto is die ons recht in het autohart raakt, dan is het de Alfa Romeo GTV 2000 wel. Natuurlijk is de ‘Gran Turismo Veloce’ van zichzelf al een rijdende legende. Echter, deze versie heeft iets ‘extra’s’. De waanzinnige kleurencombinatie, de keurige staat en het onovertroffen Italiaanse design komen bij dit exemplaar op unieke wijze samen. Zelden zagen we een klassieker met zóveel karakter. En dan ineens komt het besef: om zielen voor je te winnen, hoef je geen concours winnaar te zijn. Wie ons zover wil krijgen om afstand te doen van de heerlijke coupé, moet van goeden huize komen…
Historie
Misschien heeft het hoge begerenswaardige gehalte te maken met het feit dat werkelijk alles aan deze Alfa bella Italia ademt. Het merk, het ontwerp, de olijfkleur én de historie. Voor de gelegenheid haalden we de wonderschone bolide rechtstreeks uit haar Italiaanse nest om Nederlandse liefhebbers te kunnen laten meegenieten van al het moois dat het land van de cultuur, de pasta en de mode te bieden heeft. Dat dat is gelukt moge duidelijk zijn: de Italiaanse stijl druipt bijna letterlijk van de gerestaureerde koets af. Wie niet onder de indruk wil raken moet maar gauw wegkijken…
Exterieur
De GTV 2000 is gebaseerd op de legendarische 105/115 Series Coupés van Alfa Romeo. Het ontwerp van de voltallige reeks staat op naam van één en dezelfde befaamde carrosseriebouwer. Echter, er zijn belangrijke verschillen. De 2-deurs Gran Turismo Veloce (‘Veloce’ staat voor ‘snel’) werd gebouwd in de periode 1971-1976 en onderscheidt zich door middel van een gewijzigd front – inclusief chromen grille voorzien horizontale spijlen doorgetrokken over de gehele breedte. Het lakwerk is goed en de koets keihard, waardoor enkele schoonheidsfoutjes hem in no time zijn vergeven.
Kijkend naar het briljante, door Bertone ontworpen koetswerk van de GTV, overgoten met een super smaakvol Verde Oliva sausje, stellen we onszelf veelvuldig de vraag: waarom zien we ze niet veel vaker zo? Hoe is het toch mogelijk dat zoiets fraais niet bij iedere autoliefhebber in de schuur, al dan niet bovenaan de wensenlijst staat? We hebben oprecht geen idee. Belangrijkste is daarentegen, dat er per direct één wordt aangeboden. Dus, voor wie écht smaak heeft…
Interieur
Het interieur ademt dezelfde hoeveelheid cachet als het exterieur. Lichtbruin skai lederen bekleding in combinatie met diverse hout- en chroomaccenten, een zwart dashboard en beige dakhemel; kom er maar eens op. De oogverblindende mix staat voor puurheid, authenticiteit en tijdloze schoonheid. Dít is hoe een klassieke stijlicoon eruit hoort te zien. Zoveel jaar al op de wereld, en toch heeft het Alfa-binnenste nog niets aan charisma ingeboet!
Techniek
Je hebt Bertone Alfa’s en je hebt Bertone Alfa’s. De typenaanduiding van dit exemplaar toont alvast aan dat hier iets extra bijzonders aan de hand is: met zijn 2000 cc motorinhoud, behoorde de GTV tot de krachtigere versies uit Alfa’s succesreeks. Maar nergens staat de ‘upgrade’ zo fantastisch als op deze ‘one of a kind’ classic coupé. Kom daarom gerust langs in onze Classics showroom te Nunspeet en ervaar zelf hoe het is om oog in oog te staan met een meesterwerk die zijn gelijke niet kent. We kijken uit naar uw komst!
Cordiali Saluti,
Prins Classics
€ 29.900
2.0 QV | NL-auto | 20 jaar in bezit
Prijs op aanvraag
S 1.3 | NL-auto | 1e eigenaar
€ 14.900