Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Alfa Romeo GTV

Type
2.0 | Goede staat! | Top onderhouden
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
92417 km
Bouwjaar
1982
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee

Alfa Romeo GTV

Type
2.0 | Goede staat! | Top onderhouden
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
92417 km
Bouwjaar
1982
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee
Deel deze auto

Voorwoord

Liefhebbers opgelet: wie op zoek is naar een technisch uitstekende Alfa Romeo GTV klassieker, zal dit exemplaar ervaren als een lot uit de loterij. Sterker nog, ook wie de Alfa GTV nog niet aan zijn of haar wensenlijst had toegevoegd, krabt zichzelf nu achter de oren. Reden daarvoor zijn onder andere de keiharde bodem (niet gelast!), nieuwe banden, remschijven + blokken. Ook de rubbers van de ophanging, hardy schijf, cilinderkop, uitlaat, schokbrekers en vering zijn aangepakt. Het tijdloze lakwerk + chique interieur maken van deze klassieke Alfa Romeo wel een héél fijn aanbod. Alle documentatie is inbegrepen. En de bekende 2,0 liter motor mét dubbele Dell’Orto carburateur natuurlijk ook!

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Alfa Romeo GTV 2.0

Liefhebbers opgelet: wie op zoek is naar een technisch uitstekende Alfa Romeo GTV klassieker, zal dit exemplaar ervaren als een lot uit de loterij. Sterker nog, ook wie de Alfa GTV nog niet aan zijn of haar wensenlijst had toegevoegd, krabt zichzelf nu achter de oren. Reden daarvoor zijn onder andere de keiharde bodem (niet gelast!), nieuwe banden, remschijven + blokken. Ook de rubbers van de ophanging, hardy schijf, cilinderkop, uitlaat, schokbrekers en vering zijn aangepakt. Het tijdloze lakwerk + chique interieur maken van deze klassieke Alfa Romeo wel een héél fijn aanbod. Alle documentatie is inbegrepen. En de bekende 2,0 liter motor mét dubbele Dell’Orto carburateur natuurlijk ook!

Historie
De Alfa Romeo Alfetta serie werd in de periode 1972-1987 geproduceerd. De Alfetta berlina (sedan, gebouwd tot 1984) gold als basis, maar de GTV (voorheen Alfetta GT) uit 1974 sloeg duidelijk een heel eigen weg in qua design. De Italianen gebruikten de naam “Alfetta” – wat “kleine Alfa” betekent, als link naar hun succesvolle Formule 1-auto uit 1951: de Alfa Romeo Tipo 159 Alfetta. De 2-deurs 4-zitter van Prins is te herkennen aan zijn subliem mooie conditie. Vind nog maar eens een tweede in deze fraaie staat! Technisch is de klassieke Romeo flink onder handen genomen – daarover verderop meer. Bovendien is de bodem keihard en niet gelast; uniek! Alle rekeningen zijn ingesloten, zodat u zelf kunt teruglezen in hoeverre uw voorgangers van aanpakken wisten als het over service en onderhoud gaat.

Exterieur
De Alfa Romeo “Alfetta” GTV 2.0 (niet te verwarren met de GTV uit 1994 en Bertone designed 2000 GTV (Veloce) uit 1971) betreft een bijzonder karakteristieke “Fastback” Coupé, geschetst door niemand minder dan Giorgetto Giugiaro – in dienst van ItalDesign. Centro Stile Alfa Romeo legde de laatste hand aan de iconische sportcoupé en voorzag het model begin jaren 80 van een restyling. Achterlichtunits, bumpers, luchtinlaten in de C-stijl en sideskirts ondergingen een heuse metamorfose, zoals op dit exemplaar ook te zien is. Voorts werden speciaal voor de 2.0 de 14 inch velgen gewijzigd in 15 inch exemplaren inclusief “disc”-vorm. De 3-hoekige grille kreeg een matte-black afwerking. Wat bleef zijn de dubbele ronde koplampen en geleidelijk aflopende daklijn, eindigend in een opvallend recht ‘afgesneden’ achterzijde. De carrosserie is uitgevoerd in het grijs, wat onze sportieveling tijdloos en elegant maakt.

Interieur
Extra smaakvol is de samenstelling van het interieur: lichtbeige stoel- en deurbekleding in combinatie met een donkerbruine vloer en houten 3-spaaks stuurwiel. De strakke staat helpt natuurlijk ook mee! De Alfa GTV is een échte 2+2 en was er qua design al vroeg bij, getuige de typische jaren 80 trekjes in de vorm van een hoekig dashboard en dito armleuningen in de portieren. De bestuurder heeft uitzicht op een indrukwekkende reeks analoge tellers in het instrumentarium. We begrijpen nu waar het woord “klokkenwinkel” vandaan komt!

Techniek
Het belangrijkste criterium bij de aanschaf van een klassieker is dat de basis in orde is. In geval van deze Alfetta GTV kunt u dat zeer letterlijk nemen, refererend aan de bodem die keihard en niet gelast is. Verder is de cilinderkop van de 2,0 liter 4-cilindermotor met dubbele Dell’Orto carburateur vernieuwd. De vervangen uitlaat klinkt zoals ’t hoort en de aangepakte hardyschijf koppeling, ophangingsrubbers, vering + demping doen hun werk eveneens perfect. De GTV 2.0 ligt als een blok op de weg! Nieuwe remschrijven + remblokken brengen al dit moois veilig, verantwoord en snel tot stilstand. Bovendien komt de Alfa Romeo klassieker net zo stabiel uit de startblokken. Dit is een rijdersauto pur sang! Eentje die klopt vanaf de bodem. Ontdek ’t zelf bij Prins.

Cordiali Saluti,
Wim Prins.

  • Achterruitverwarming
  • Getint glas
  • Hoofdsteunen
  • Toerenteller
Motor
1962cc 4 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
131 pk
Gewicht
1115 kg
Topsnelheid
190 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
9.4 s
Boek een proefrit

Ervaar de Alfa Romeo GTV

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Alfa Romeo Spider

2.0 | NL-auto

€ 17.500

Alfa Romeo 1750 GTV

| Top condition

€ 62.500

€ 29.900

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink