De Alfa Romeo 8C behoeft eigenlijk geen introductie. Toch kunnen we het niet laten om de Italiaanse schone een podium te geven. Gewoon, omdat ze daar recht op heeft! In het bijzonder deze Alfa 8C Spider: één van de eerste 8C’s ooit gebouwd, uitgedost in maagdelijk wit, inclusief ultra lage kilometerstand en voorzien van een reeks mooie opties. Waaronder een Lusso pakket (met bijpassende kofferset), carbon stuurwiel, schakelflippers en origineel af-fabriek geleverde QV-emblemen.
De optionele 8C designwielen hebben een donkere finish en de remklauwen zijn mat rood metallic van kleur. Deze Prinselijk samengestelde 8C Spider is volledig aantoonbaar perfect (Ferrari-)dealer onderhouden en nieuw in Engeland geleverd volgens de originele EU-specificaties. Kortom, geen reden om niet van deze bella te houden!
Exterieur
We noemen het ook wel hét Prinselijke dilemma: zouden we kiezen voor een Alfa 8C in het rood of in het wit? Laten we het voor nu houden op een 8C Competizione in Rosso Competizione en een 8C Spider in Bianco Madreperla. Gewoon, omdat het kan. Over het design van Alfa Romeo’s supercar is al veel gezegd: je hebt mooie auto’s, prachtige auto’s, droomauto’s en dan komt de 8C. Voor de dromers onder ons: dit is eigenlijk zoals je hem wilt hebben. Inclusief maagdelijk witte parelmoer carrosserielak, een Nero (open) dak, de échte 8C designwielen mét subliem contrasterende donkergrijze afwerking, origineel af-fabriek gemonteerde QV-emblemen (d.w.z. onder de blanke lak) en ga zo maar door. Zelfs de remklauwen verdienen extra aandacht: deze zijn gespoten in mat rood metallic en grijpen zich vast in keramische schijven (standaard op de Spider versie). Hoezo, perfectie?
Interieur & opties
De remklauwen geven alvast een glimp weer van wat u van het interieur kunt verwachten. Inderdaad, deze is uitgerust met Rosso lederen bekleding. Wat ons betreft dé kleur voor een witte Alfa Romeo 8C Spider! De stiksels en logo’s in de carbon sportstoelen hebben dezelfde tint om de rode gloed zo min mogelijk te onderbreken. En terecht. De rest van het 8C-binnenste is overwegend zwart, mede dankzij diverse carbon elementen. Een gewilde fabrieksoptie is bijvoorbeeld het Carbon Fiber stuurwiel met daarachter Shift Paddle schakelbediening à la Formule 1. Het Lusso pakket omvat een bijpassende (Rosso!) kofferset en ook een Active Plus pakket ontbreekt niet op deze magnifiek uitgevoerde Romeo onder de 8C Spiders.
Techniek & performance
But the best is yet to come… Zo wonderschoon als de geboren klassieker zich optisch toont, zo machtig mooi is de onderhuidse techniek. Voorin de Alfa Romeo 8C Spider ligt namelijk een parel van een machine opgesteld: een atmosferische 8-cilinder in V-opstelling met een inhoud van 4,7 liter. Dat klinkt goed? Zeg dat wel! Wanneer de 450 opzwepende paarden tot leven komen is er geen weg meer terug: u moet en u zou een rit maken in Alfa’s pronkstuk van de huidige eeuw. Onderweg wordt u op uw wenken bediend: 0-100 km/h is afgewikkeld binnen 4,4 seconden en de topsnelheid ligt dicht tegen de 300-grens aan met een astronomische 290 km/h. En dan dat geluid! We kunnen wel janken van geluk, want dat doet deze 8C Spider ook zodra de rechtervoet richting vloertapijt gaat. In elk opzicht heeft dit exemplaar de wow factor. En dan staat ze ook nog eens bij uw favoriete dealer…
Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo