Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
prins.nl / Aanbod / Abarth 500 CABRIO terug naar overzicht
Deel deze auto

Abarth 500 CABRIO

Type
42 kWh Scorpionissima | 18" | Camera | Alcantara stoelen | Poison Blue | Carplay | JBL
Fabriekskleur
Poison Blue
Transmissie
Automaat
KM Stand
45 km
Bouwjaar
2023
Brandstof
Elektrisch
Status
Verkocht
BTW Auto
Ja

Abarth 500 CABRIO

Type
42 kWh Scorpionissima | 18" | Camera | Alcantara stoelen | Poison Blue | Carplay | JBL
Fabriekskleur
Poison Blue
Transmissie
Automaat
KM Stand
45 km
Bouwjaar
2023
Brandstof
Elektrisch
Status
Verkocht
BTW Auto
Ja
Deel deze auto

Voorwoord

Alles is anders en toch ook weer helemaal hetzelfde. De nieuwe Abarth 500e Cabrio is hier. Fan als we zijn verwelkomen we het kleine snelheidswonder met groot enthousiasme. Maar de nieuwkomer roept ook vraagtekens op, want wat is er van het Abarth DNA overgebleven nu geen benzinemotor, maar een batterij voor power zorgt? Daar kunnen we zo kort over zijn als de afmetingen van de Abarth: alles. De 500e is snel, opzwepend, lichtvoetig en klinkt bovendien ouderwets lekker. Hoe dan? Een slimme Engine Sound Generator doet de 100% elektrisch aangedreven Abarth herinneren aan zijn illustere voorgangers. Dat is dus 100% dikke pret, zónder uitstoot! Wij hebben de 500e C in zijn lekkerste vorm: de Scorpionissima. De aankleding van dit exemplaar is op z’n zachtst gezegd de moeite waard dankzij alcantara en leder op onder andere de verwarmde sportstoelen. Verder zijn een achteruitrijcamera, 3 rijmodi, 7 inch digitale cockpit, JBL Premium Sound systeem en full LED-koplampen inbegrepen. Klaar om emissievrij gelanceerd te worden?

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Abarth 500e C Scorpionissima

Alles is anders en toch ook weer helemaal hetzelfde. De nieuwe Abarth 500e Cabrio is hier. Fan als we zijn verwelkomen we het kleine snelheidswonder met groot enthousiasme. Maar de nieuwkomer roept ook vraagtekens op, want wat is er van het Abarth DNA overgebleven nu geen benzinemotor, maar een batterij voor power zorgt? Daar kunnen we zo kort over zijn als de afmetingen van de Abarth: alles. De 500e is snel, opzwepend, lichtvoetig en klinkt bovendien ouderwets lekker. Hoe dan? Een slimme Engine Sound Generator doet de 100% elektrisch aangedreven Abarth herinneren aan zijn illustere voorgangers. Dat is dus 100% dikke pret, zónder uitstoot! Wij hebben de 500e C in zijn lekkerste vorm: de Scorpionissima. De aankleding van dit exemplaar is op z’n zachtst gezegd de moeite waard dankzij alcantara en leder op onder andere de verwarmde sportstoelen. Verder zijn een achteruitrijcamera, 3 rijmodi, 7 inch digitale cockpit, JBL Premium Sound systeem en full LED-koplampen inbegrepen. Klaar om emissievrij gelanceerd te worden?

Exterieur
Net als zijn voorganger is ook deze Abarth gebaseerd op de Fiat 500(C). Aangezien laatstgenoemde volledig elektrisch werd, voelde de roemruchte Italiaanse autoproducent zich min of meer genoodzaakt om eenzelfde soort pad te bewandelen. Een dubbele sportuitlaat schittert zodoende door afwezigheid. Het voordeel hiervan is dat er meer ruimte ontstond voor de diffusor achter. Andere designkenmerken van de Abarth 500e zijn de heftiger vormgegeven voorbumper – inclusief zilverkleurige onderlipspoiler, 18 inch Diamond Cut Velenosa-wielen met daarop groot het Abarth logo afgebeeld en hetzelfde embleem dat terugkomt achter de portieren van de 3-deurs hothatch. Het Poison Blue lakwerk maakt ‘m extra giftig, de Titanium Grey spiegels extra onderscheidend. De 500e C loert naar 500-begrippen dan ook behoorlijk venijnig de wereld in via full LED-kijkers. Open het zwarte stoffen dak en stap in een totaal nieuwe wereld. De wereld van een elektriserende kleine dondersteen…

Interieur
Binnenin de Abarth 500e Cabrio heeft zwart de overhand en is blauw juist in de minderheid. Des te meer valt de Poison Blue 12 uur markering op in het half met leder, half met alcantara beklede sportstuur. Extra opvallend is dat het dashboard ook met (zwart) alcantara is afgewerkt. Net als de sportstoelen overigens, al zijn die tevens voorzien van een lederen zij- en achterkant. Geweldig mooi is het two-tone stikselwerk: in de alcantara delen kleuren ze geel – net als de logo’s, in de lederen delen zijn ze blauw. In de lederen middenarmsteun en dito armsteunen op de portieren houdt Abarth zich eveneens vast een de bicolore stiknaden. Briljant gekozen. De zwarte hemelbekleding doet vrezen voor claustrofobische gevoelens in de compacte, doch digitale cockpit. Echter, de adrenalinekick overheerst na het aantippen van de aluminium sportpedalen. De 500eC gáát als een échte Abarth!

Opties & extra’s
Het is dat de B-stijlen nog recht overeind staan, anders zou het geen uitwaaien, maar éruit waaien worden. Zó vlot is de EV bom. Om al die frisse lucht enigszins tegengas te kunnen bieden monteerde Abarth stoelverwarming in de Scorpionissima. Nóg een voordeel van elektrisch rijden: het is niet noodzakelijk om met de kap open te rijden om het motorgeluid zo sterk mogelijk het interieur binnen te laten dringen. In dit geval wordt de typische Abarth tune namelijk door een heuse Engine Sound Generator gegenereerd. Welkom in het jaar 2023… Digitaal als de wereld tegenwoordig is, kon het 7 inch grote paneel in het instrumentarium niet achterblijven, evenals het 10,25 inch touchscreen voor de infotainment, inclusief bediening van navigatie, DAB en Apple CarPlay. Een JBL Premium Sound installatie met 6 speakers + subwoofer maakt het feest compleet aan boord van de muzikale Cabrio. Althans voor het gehoor. Maar het oog wil ook wat, dus beschikken de full LED-koplampen over grootlichtassistent en hebben de buitenspiegels een Blind Spot Monitor. Andere weergaven zijn er in de vorm van een achteruitrijcamera, verkeersbordherkenning en vermoeidheidsherkenning. Active Lane Departure Warning en parkeersensoren voor + achter houden u alert. Cruise Control houdt u juist in toom. En ja, dat is nodig…

Techniek & performance
Elke Abarth 500e beschikt standaard over een 42 kWh accupakket, dus ook deze Cabrio Scorpionissima. Het elektrische pretpakket stuurt 155 pk en 235 Nm richting de vooras en is daarmee in staat om binnen 7 seconden vanuit stilstand voorbij de 100 km/h te knallen. Ter vergelijk: de 180 pk sterke T-Jet turbo-benzinemotor uit de vorige generatie doet hier net zo kort over, de 160 pk versie ruim een halve seconde langer. Probeert u dit niet constant uit, dan moet een elektrische actieradius van 250 km mogelijk zijn. Al vermoeden wij dat dit het laatste is wat u gaat proberen tijdens een proefrit zodra u de Track-modus heeft ontdekt…

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Achterbank in delen neerklapbaar
  • Achteruitrijcamera
  • Airbag(s) hoofd achter
  • Airbag(s) hoofd voor
  • Airbag(s) side voor
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Airco (automatisch)
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Anti doorSlip Regeling
  • Apple Carplay/Android Auto
  • Armsteun voor
  • Audio installatie premium
  • Autonomous Emergency Braking
  • Bandenspanningscontrolesysteem
  • Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
  • Binnenspiegel automatisch dimmend
  • Boordcomputer
  • bots waarschuwing systeem
  • Brake Assist System
  • Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
  • Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
  • Buitenspiegels in carrosseriekleur
  • Buitenspiegels verwarmbaar
  • Bumpers in carrosseriekleur
  • Centrale deurvergrendeling
  • Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
  • Connected services
  • Cruise control
  • Dab
  • Dimlichten automatisch
  • Dodehoek detector
  • Draadloze telefoonlader
  • Elektrisch bedienbare kap
  • Elektrische ramen voor
  • Elektrisch vouwdak
  • Elektronische remkrachtverdeling
  • Elektronisch Stabiliteits Programma
  • extra getint glas achter
  • full-LED koplampen
  • geluidsimulator
  • Grootlichtassistent
  • JBL audio
  • Keyless entry
  • Keyless start
  • kunstlederen stuurwiel
  • LED achterlichten
  • LED dagrijverlichting
  • Lederen stuurwiel
  • Lichtmetalen velgen 18"
  • Metaalkleur
  • microvezel bekleding
  • microvezel interieurdelen
  • Multimedia-voorbereiding
  • multimedia scherm middel
  • Navigatiesysteem full map
  • Oplaadmogelijkheid
  • Parkeersensor voor en achter
  • Radio
  • Regensensor
  • Rijstrooksensor met correctie
  • Sportief interieur
  • Sportonderstel
  • Sportstoelen
  • Sportstuur
  • Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
  • Stuur verstelbaar
  • unikleur/pastel
  • Verkeersbord detectie
  • Vermoeidheids herkenning
  • Verwarmde voorruit
  • Volledig digitaal instrumentenpaneel
  • Voorspoiler
  • Voorstoelen verwarmd
Motor
cc cilinder
Brandstof
Elektrisch
Vermogen
0 pk
Gewicht
1305 kg
Topsnelheid
155 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
7.0 s
Boek een proefrit

Ervaar de Abarth 500 CABRIO

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Abarth 595

C Competizione | My2020 | Carbon dashboard | Beats audio | Sabelt stoelen

€ 27.900

Abarth 595

C Turismo | Grote Navi | Monza-uitlaat

€ 21.950

Abarth 595

C Turismo | MY23 | Diamond-stitching | Beats

€ 33.900

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink