Het is u vast al wel opgevallen: Prins is in een nieuw jasje gestoken. En als het aan ons ligt geldt dat straks ook voor u. Letterlijk. De nieuwe huisstijl leent zich namelijk uitstekend om te merchandisen, bijvoorbeeld door middel van designerkleding. Maar zover is het nog niet. Eerst willen we u de kans geven om te wennen aan de veranderde look.
Want wat veranderde dan precies? Het voornaamste doel was en is dat we meer rust wilden creëren in onze uitstraling naar buiten toe. Een bloedstollende machine bekijken en rijden is immers vaak al spannend genoeg. Met de vorige huisstijl heeft Prins de benchmark gezet in het exclusieve segment binnen de autobranche. Inmiddels weten we dat velen zijn gevolgd en zich hebben laten inspireren door het ‘oude Prins’. Voor ons een extra stimulans om het dit keer volledig over een andere boeg te gooien.
Prins 2021/2022 is te herkennen aan verrassende kleuren die tamelijk uniek zijn in onze tak van sport. Het nieuwe woordmerk is sterk vanwege zijn eenvoud, maar komt in beweging door het weghalen van details. Bij het ontwerp hebben we met een schuin oog gekeken naar de modewereld. En dat is geen toeval. Naast het nieuwe woordmerk hanteren we een herkenbaar vignet à la Prins met zijn lange manen en passie voor snelheid. Hierdoor krijgt het merkteken daadwerkelijk een (dynamisch) gezicht. Het vertrouwde Prins gezicht blijft duidelijk onderdeel van de nieuwe visuele identiteit.
We willen met deze aanpassingen het bedrijf Prins krachtiger neerzetten, als overkoepelend merk van de verschillende belevingswerelden die we in verschillende segmenten aanbieden. Vandaar ook de keuze om ons voortaan tot “Prins” te beperken in de naamvoering. Immers, oprichter Wim heeft de afgelopen 30+ jaren een sterk team om zich heen gebouwd, bestaande uit vakmensen met ieder een eigen focus en specialisme, en hoeft dus al lang niet meer alles alleen te doen.