Menu
Menu
Favorites My Account
My Account
prins.nl / Aanbod / Porsche Taycan Cross Turismo terug naar overzicht
Deel deze auto

Porsche Taycan Cross Turismo

Type
Turbo 84 kWh | Panoramadak | Achteras-sturing | Surround view | Luchtvering | Head-up
Fabriekskleur
Vulkaangrijs metallic
Transmissie
Automaat
KM Stand
3675 km
Bouwjaar
2022
Brandstof
Elektrisch
Prijs
€ 179.500,- incl. BTW

Porsche Taycan Cross Turismo

Type
Turbo 84 kWh | Panoramadak | Achteras-sturing | Surround view | Luchtvering | Head-up
Fabriekskleur
Vulkaangrijs metallic
Transmissie
Automaat
KM Stand
3675 km
Bouwjaar
2022
Brandstof
Elektrisch
Prijs
€ 179.500,- incl. BTW
Request quote
Deel deze auto

Voorwoord

Porsche en Turbo zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zodra de twee in één adem worden genoemd, staan alle zintuigen spontaan op scherp. Precies om die reden vond Porsche het niet per se nodig om ook daadwerkelijk een turbo in te bouwen om deze Taycan Cross Turismo van de gelijknamige badge te voorzien. Simpelweg omdat het niet kán… Het betreft hier immers een sportauto zonder brandstofmotor. In plaats daarvan verdeelt de ingebouwde batterij maar liefst 680 pk over elk van de 4 wielen en daar komt dus geen turbotechniek bij aan te pas. Dit exemplaar is een BTW-auto, zo goed als nieuw en afkomstig van de 1e eigenaar: een trouwe Prins klant. De petrolhead in kwestie snakte uiteindelijk tóch naar benzine, waardoor de elektrische Porsche vroegtijdig werd ingeruild. Een mooie kans voor u, want deze Taycan is voller dan vol! Een klein voorproefje: achterasbesturing, Porsche Innodrive, adaptieve sportstoelen, adaptieve luchtvering met PASM, Porsche Electric Sport Sound, PTV Plus, PDLS Plus, Bose en stoelventilatie zijn inbegrepen.

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Porsche Taycan Turbo Cross Turismo

Porsche en Turbo zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zodra de twee in één adem worden genoemd, staan alle zintuigen spontaan op scherp. Precies om die reden vond Porsche het niet per se nodig om ook daadwerkelijk een turbo in te bouwen om deze Taycan Cross Turismo van de gelijknamige badge te voorzien. Simpelweg omdat het niet kán… Het betreft hier immers een sportauto zonder brandstofmotor. In plaats daarvan verdeelt de ingebouwde batterij maar liefst 680 pk over elk van de 4 wielen en daar komt dus geen turbotechniek bij aan te pas. Dit exemplaar is een BTW-auto, zo goed als nieuw en afkomstig van de 1e eigenaar: een trouwe Prins klant. De petrolhead in kwestie snakte uiteindelijk tóch naar benzine, waardoor de elektrische Porsche vroegtijdig werd ingeruild. Een mooie kans voor u, want deze Taycan is voller dan vol! Een klein voorproefje: achterasbesturing, Porsche Innodrive, adaptieve sportstoelen, adaptieve luchtvering met PASM, Porsche Electric Sport Sound, PTV Plus, PDLS Plus, Bose en stoelventilatie zijn inbegrepen.

Exterieur
De Porsche Taycan Turbo Cross Turismo laat zich in geen enkel hokje plaatsen. Alsof de designers het beste van meerdere carrosserievarianten in een magische blender stopten en dit eruit kwam: een laag boven de grond hangende, riante 5-deurs shooting-brake met offroad karakteristieken. Volgt u ons nog? Voorzien van een Vulkaangrijs metallic lak, komt het chique karakter bovendrijven en is het contrast met de ongespoten spatbordverbreders, sideskirts en bumperspoilers tamelijk subtiel gehouden. Hetzelfde geldt voor het hoogglans zwarte dak + dito achterspoiler, de zwarte aluminium dakrailing en donkergetinte Matrix LED-koplampen inclusief Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus). Donkergetint is tevens het panoramadak. Minder subtiel zijn de Vesuviusgrijs uitgevoerde inlays uit het Offroad Design Pakket. Ze leggen onder andere het accent op de enorme diffusor en frontsplitter. Dit is exact wat het een Porsche maakt! De 21 inch grote Cross Turismo Design wielen staan ‘m waanzinnig en symboliseren de hoeveelheid grip…

Interieur
Wie gebruikmaakt van Porsche Entry & Drive kan in één beweging plaatsnemen in de adaptieve sportstoelen en tóch de sleutel op zak houden. Stoelverwarming + ventilatie maken het zitten wel érg comfortabel. Bestuurder en passagiers worden omringd door kalkbeige lederen bekleding gecombineerd met zwarte delen. De zwarte hemelbekleding is van het type Race-Tax: een soort Alcantara. Eenmaal het verwarmde GT Sportstuur in handen, wordt u extra getriggerd om gas te geven dankzij een Sport Chrono Pack inclusief de bekende stopwatch op het dashboard. Dat is meteen ook het enige analoge klokje aan boord van de Taycan Turbo Cross Turismo, want de elektrische sportauto omarmt het digitale tijdperk met een imposant instrumentenpaneel en dito infotainmentsysteem. Lekker “old school” is het Turbo-opschrift in de hoofdsteunen. Reken maar dat die zijn naam eer aandoet…!

Opties & extra’s
Vergeef ons voor de beknopte opsomming van de resterende opties, maar meer tekens hebben we simpelweg niet. En het is nogal een waslijst: achterasbesturing, elektrisch oplaaddeksel, Matrix LED-koplampen met Porsche Dynamic Light System Plus, Park Assist + Surround View, Advanced Climate Control (4-zone), Head-up Display, Porsche Innodrive + Adaptive Cruise Assist, Porsche Intelligent Range Manager, adaptieve luchtvering + Porsche Active Suspension Management, stuurbekrachtiging plus, Porsche Torque Vectoring Plus en Performance Accu Plus. Klinkt allemaal behoorlijk technisch? Geen nood, er is ook genoeg ruimte voor sfeer in de Taycan Turbo Crosso Turismo: het Licht Design pakket maakt van de Porsche cockpit een meer dan aangename werkplek. En de combinatie Bose Surround Sound + Apple CarPlay zorgt ervoor dat uw favoriete tune nog nét even lekkerder binnenkomt dan anders. Tenzij Porsche Electric Sport Sound natuurlijk de voorkeur heeft…

Techniek & performance
Elektrisch of niet, 680 pk is iets dat zeker gehoord mag worden. Al is het alleen al om de Porsche Taycan Turbo op tijd te horen aankomen bij een 0-100 km/h sprint binnen 3,3 seconden… De topsnelheid is keurig afgeregeld op 250 km/h, maar iedereen weet dat de 5-deurs supercar met offroad-trekjes tot meer in staat is. Met een accucapaciteit van 93,7 kWh en een snellaadvermogen van 270 kW heeft de Turbo-versie niet zomaar een batterij aan power. Op meerdere fronten is deze Porsche een échte krachtpatser! Vierwielaandrijving maakt dat de Taycan-topper zijn superkrachten uitstekend kwijt kan. Dus voor de petrolhead die tóch op elektrisch wil overstappen: dit is hét alternatief.

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.

  • Alarm system
  • Cruise control
  • Heated seat
  • Panorama roof
  • Anti-lock braking system
  • Driver's airbag
  • Front central armrest
  • Front parking sensors
  • Front side airbags
  • Immobiliser
  • Passenger airbag
  • Power steering
  • Rain sensor
  • Rear central armrest
  • Rear parking sensor
  • Rear spoiler
  • Roof rails
  • Sports seats
Motor
cc cilinder
Brandstof
Elektrisch
Vermogen
238 pk
Gewicht
2295 kg
Topsnelheid
250 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
3.3 s
Boek een proefrit

Ervaar de Porsche Taycan Cross Turismo

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Maserati Quattroporte

4.7 S | Bose | Schuif-/kanteldak | Sublieme samenstelling

Prijs op aanvraag

Ferrari 812

Superfast | Carbon seats | JBL | Carbon ext. + int. | Pass. Display | Lift | Camera

€ 349.500

Ferrari 612

Scaglietti F1 | Bose

€ 84.500

Advies nodig?

Ik help u graag verder

E-mail Jeroen
Jeroen van Kranen
Sales