Porsche en Turbo zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zodra de twee in één adem worden genoemd, staan alle zintuigen spontaan op scherp. Precies om die reden vond Porsche het niet per se nodig om ook daadwerkelijk een turbo in te bouwen om deze Taycan Cross Turismo van de gelijknamige badge te voorzien. Simpelweg omdat het niet kán… Het betreft hier immers een sportauto zonder brandstofmotor. In plaats daarvan verdeelt de ingebouwde batterij maar liefst 680 pk over elk van de 4 wielen en daar komt dus geen turbotechniek bij aan te pas. Dit exemplaar is een BTW-auto, zo goed als nieuw en afkomstig van de 1e eigenaar: een trouwe Prins klant. De petrolhead in kwestie snakte uiteindelijk tóch naar benzine, waardoor de elektrische Porsche vroegtijdig werd ingeruild. Een mooie kans voor u, want deze Taycan is voller dan vol! Een klein voorproefje: achterasbesturing, Porsche Innodrive, adaptieve sportstoelen, adaptieve luchtvering met PASM, Porsche Electric Sport Sound, PTV Plus, PDLS Plus, Bose en stoelventilatie zijn inbegrepen.
Read moreThe english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Porsche Taycan Turbo Cross Turismo
Porsche en Turbo zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zodra de twee in één adem worden genoemd, staan alle zintuigen spontaan op scherp. Precies om die reden vond Porsche het niet per se nodig om ook daadwerkelijk een turbo in te bouwen om deze Taycan Cross Turismo van de gelijknamige badge te voorzien. Simpelweg omdat het niet kán… Het betreft hier immers een sportauto zonder brandstofmotor. In plaats daarvan verdeelt de ingebouwde batterij maar liefst 680 pk over elk van de 4 wielen en daar komt dus geen turbotechniek bij aan te pas. Dit exemplaar is een BTW-auto, zo goed als nieuw en afkomstig van de 1e eigenaar: een trouwe Prins klant. De petrolhead in kwestie snakte uiteindelijk tóch naar benzine, waardoor de elektrische Porsche vroegtijdig werd ingeruild. Een mooie kans voor u, want deze Taycan is voller dan vol! Een klein voorproefje: achterasbesturing, Porsche Innodrive, adaptieve sportstoelen, adaptieve luchtvering met PASM, Porsche Electric Sport Sound, PTV Plus, PDLS Plus, Bose en stoelventilatie zijn inbegrepen.
Exterieur
De Porsche Taycan Turbo Cross Turismo laat zich in geen enkel hokje plaatsen. Alsof de designers het beste van meerdere carrosserievarianten in een magische blender stopten en dit eruit kwam: een laag boven de grond hangende, riante 5-deurs shooting-brake met offroad karakteristieken. Volgt u ons nog? Voorzien van een Vulkaangrijs metallic lak, komt het chique karakter bovendrijven en is het contrast met de ongespoten spatbordverbreders, sideskirts en bumperspoilers tamelijk subtiel gehouden. Hetzelfde geldt voor het hoogglans zwarte dak + dito achterspoiler, de zwarte aluminium dakrailing en donkergetinte Matrix LED-koplampen inclusief Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus). Donkergetint is tevens het panoramadak. Minder subtiel zijn de Vesuviusgrijs uitgevoerde inlays uit het Offroad Design Pakket. Ze leggen onder andere het accent op de enorme diffusor en frontsplitter. Dit is exact wat het een Porsche maakt! De 21 inch grote Cross Turismo Design wielen staan ‘m waanzinnig en symboliseren de hoeveelheid grip…
Interieur
Wie gebruikmaakt van Porsche Entry & Drive kan in één beweging plaatsnemen in de adaptieve sportstoelen en tóch de sleutel op zak houden. Stoelverwarming + ventilatie maken het zitten wel érg comfortabel. Bestuurder en passagiers worden omringd door kalkbeige lederen bekleding gecombineerd met zwarte delen. De zwarte hemelbekleding is van het type Race-Tax: een soort Alcantara. Eenmaal het verwarmde GT Sportstuur in handen, wordt u extra getriggerd om gas te geven dankzij een Sport Chrono Pack inclusief de bekende stopwatch op het dashboard. Dat is meteen ook het enige analoge klokje aan boord van de Taycan Turbo Cross Turismo, want de elektrische sportauto omarmt het digitale tijdperk met een imposant instrumentenpaneel en dito infotainmentsysteem. Lekker “old school” is het Turbo-opschrift in de hoofdsteunen. Reken maar dat die zijn naam eer aandoet…!
Opties & extra’s
Vergeef ons voor de beknopte opsomming van de resterende opties, maar meer tekens hebben we simpelweg niet. En het is nogal een waslijst: achterasbesturing, elektrisch oplaaddeksel, Matrix LED-koplampen met Porsche Dynamic Light System Plus, Park Assist + Surround View, Advanced Climate Control (4-zone), Head-up Display, Porsche Innodrive + Adaptive Cruise Assist, Porsche Intelligent Range Manager, adaptieve luchtvering + Porsche Active Suspension Management, stuurbekrachtiging plus, Porsche Torque Vectoring Plus en Performance Accu Plus. Klinkt allemaal behoorlijk technisch? Geen nood, er is ook genoeg ruimte voor sfeer in de Taycan Turbo Crosso Turismo: het Licht Design pakket maakt van de Porsche cockpit een meer dan aangename werkplek. En de combinatie Bose Surround Sound + Apple CarPlay zorgt ervoor dat uw favoriete tune nog nét even lekkerder binnenkomt dan anders. Tenzij Porsche Electric Sport Sound natuurlijk de voorkeur heeft…
Techniek & performance
Elektrisch of niet, 680 pk is iets dat zeker gehoord mag worden. Al is het alleen al om de Porsche Taycan Turbo op tijd te horen aankomen bij een 0-100 km/h sprint binnen 3,3 seconden… De topsnelheid is keurig afgeregeld op 250 km/h, maar iedereen weet dat de 5-deurs supercar met offroad-trekjes tot meer in staat is. Met een accucapaciteit van 93,7 kWh en een snellaadvermogen van 270 kW heeft de Turbo-versie niet zomaar een batterij aan power. Op meerdere fronten is deze Porsche een échte krachtpatser! Vierwielaandrijving maakt dat de Taycan-topper zijn superkrachten uitstekend kwijt kan. Dus voor de petrolhead die tóch op elektrisch wil overstappen: dit is hét alternatief.
Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.