Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Porsche 911

Type
Cabrio 992 Turbo S | Full option! | Akrapovic | Burmester | Lift | NL-auto | Drive Assist Pack
Factory color
GT Zilver metallic
Transmission
Automaat
Mileage
21569 km
First registration
2021
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Porsche 911

Type
Cabrio 992 Turbo S | Full option! | Akrapovic | Burmester | Lift | NL-auto | Drive Assist Pack
Factory color
GT Zilver metallic
Transmission
Automaat
Mileage
21569 km
First registration
2021
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Prologue

Italiaans bloed kruipt waar het niet gaan kan. En tóch had de voormalig eigenaar van deze magnifiek samengestelde Porsche 992 Turbo S Cabriolet het lef om een (tijdelijk) uitstapje te maken naar Duitse Gründlichkeit. Geef de man eens ongelijk? Als er één auto is die kan opboksen tegen de passie en performance uit hét land van de droombolides, dan is het deze unieke Porsche 911 wel. De dakloze Turbo S van de huidige generatie is de crème de la crème op Elfer gebied. Daarbovenop heeft dit exemplaar nog heel veel verrassingen in petto. Voor de complete waslijst aan opties kunt u altijd een beroep doen op onze sales afdeling. Maar om alvast een idee te geven van de briljante configuratie: een front liftsysteem, Akrapovič sportuitlaat, adaptieve sportstoelen Plus, achterasbesturing, een carbon interieurafwerking, stoelventilatie, Porsche Innodrive, Drive Assist Pack,Surround View, Sport Chrono, Burmester audio, LED-Matrixen een bizarre reeks aan afkortingen zijn inbegrepen. Waaronder: PDLS+, PASM, PADM, PCCB, PDCC en PTV+. We zouden haast vergeten dat het uiteindelijk draait om de 650 paarden die u binnen 2,8 seconden van 0 naar 100 km/h lanceren. Met de nadruk op ‘haast’…

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Italiaans bloed kruipt waar het niet gaan kan. En tóch had de voormalig eigenaar van deze magnifiek samengestelde Porsche 992 Turbo S Cabriolet het lef om een (tijdelijk) uitstapje te maken naar Duitse Gründlichkeit. Geef de man eens ongelijk? Als er één auto is die kan opboksen tegen de passie en performance uit hét land van de droombolides, dan is het deze unieke Porsche 911 wel. De dakloze Turbo S van de huidige generatie is de crème de la crème op Elfer gebied. Daarbovenop heeft dit exemplaar nog heel veel verrassingen in petto. Voor de complete waslijst aan opties kunt u altijd een beroep doen op onze sales afdeling. Maar om alvast een idee te geven van de briljante configuratie: een front liftsysteem, Akrapovič sportuitlaat, adaptieve sportstoelen Plus, achterasbesturing, een carbon interieurafwerking, stoelventilatie, Porsche Innodrive, Drive Assist Pack,Surround View, Sport Chrono, Burmester audio, LED-Matrixen een bizarre reeks aan afkortingen zijn inbegrepen. Waaronder: PDLS+, PASM, PADM, PCCB, PDCC en PTV+. We zouden haast vergeten dat het uiteindelijk draait om de 650 paarden die u binnen 2,8 seconden van 0 naar 100 km/h lanceren. Met de nadruk op ‘haast’…

Exterieur
Een Porsche 911 heeft geen spannende kleur nodig om een krachtig statement te maken. Integendeel. De 992 Cabriolet is wat ons betreft één van de opwindendste verschijningen uit het moderne tijdperk. Als Turbo S kunnen we al helemaal niet om de snelle looks heen. Laat staan in combinatie met gelijknamige wielen in de maat 20 / 21 inch (voor / achter). Erachter schuilen knalgele remklauwen die zich vastbijten in keramische pizzaschijven. Hoewel, schuilen… Bij Prins zijn we niet vies van een beetje contrast, maar een Porsche 911 Turbo S Cabriolet mag ons inziens in z’n geheel zijn gespoten in GT Silver Metallic. De zilvergrijze kleur is elegant, tijdloos én sportief. Volkomen terecht dus dat zowel de dikke sideskirts als de lamellen in de motorkap achter in carrosseriekleur zijn meegespoten. Toch staat de zwarte soft-top er niet helemaal alleen voor, want ook de binnenzijde van de wielen en luchtgeleiders + diffusor in de zwaar gemodificeerde Turbo S-bumpers beschikken over een contrastkleur. Eveneens donker van kleur is de Akrapovič sportuitlaat met zijn 4 rechthoekige eindstukken. Op die manier hoeft het vlammen geen extra poetswerk te kosten en blijft er meer tijd over om… Te vlammen. Sowieso omarmt onze 992 cabrio het duister dankzij innovatieve LED-Matrix koplampen voorzien van een getinte behuizing en Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+). Kom maar op dus met die zwoele zomernachten.

Interieur
Duiken in de donkere 2+2 Porsche 992 cockpit is al minstens zo’n plezierige ervaring. Open de portieren en verlichte carbon dorpellijsten schitteren u tegemoet. Een fraaie voorbode op? Reken maar! Inbegrepen is namelijk een mat carbon interieurpakket met peperduur koolstofvezel precies op de plekken waar u het hebben wilt. Het GT Sportstuur (inclusief 12 uur markering) heeft eveneens een mat carbon inleg. Naast de uitstraling is ook de zitpositie gericht op de sportieveling met circuitambities. Met dank aan gekoelde adaptieve sportstoelen Plus die uw lichaam perfect omsluiten c.q. in het gareel houden wanneer u op hoge snelheid besluit om eens flink aan het verwarmde GT Sportstuur te draaien. De zwart lederen bekleding is bijna net zo traditioneel als het instrumentenpaneel met zijn 5 afzonderlijke klokken. Al zijn ze in de moderne tijd grotendeels digitaal uitgevoerd. Dit bevordert het aflezen en dat is met zoveel power achterin geen overbodige luxe…

Opties & extra’s
Een Porsche 992 Turbo S Cabriolet uitlenen is niet iets wat we gauw zouden aanmoedigen. Daar is deze Duitse supercar immers té speciaal voor. Echter, wie het tóch doet kan altijd nog een beroep doen op de memoryfunctie van de 18-voudig elektrisch verstelbare adaptieve sportstoelen Plus die tevens te verwarmen zijn en over een ventilatiefunctie beschikken. Zoals eerder genoemd is ook het sportstuurwiel verwarmd. Ditgaat u alleen in uitzonderlijke gevallen nodig hebben, want de combinatie van Sport Chrono, Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM) en Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) doet de vingertoppen moeiteloos klammig aanvoelen. Ja, een 911 cabrio koop je voor de snelheidsbeleving. Echter, uitsluiten dat de Turbo S als daily driver wordt gebruikt, wil Porsche niet. Daarom werd ook geïntegreerd: een front liftsysteem om verkeersdrempels te overwinnen, meesturende achteras voor makkelijker inparkeren en Porsche Innodrive inclusief Adaptive Cruise Control. Laatstgenoemde maakt deel uit van een Drive Assist Pack waarin tevens een 360 graden camera is opgenomen, als toevoeging op Park Assistent. Lane Keeping & Traffic Jam Assist, LichtDesign pakket, nachtzicht assistent en Apple CarPlay kunt u eveneens afvinken. Luisteren naar de heerlijke klanken van het Burmester High-end Surround Sound systeem wilt u eigenlijk alleen als de magie van de turbomotor tijdelijk naar de achtergrond verdwijnt. Oftewel: nooit.

Techniek & performance
Akrapovič zorgt ervoor dat de aandacht onverminderd naar de verpletterende sound van de 3,8 liter 6-cilinder bi-turbo-boxermotor uitgaat. Het geroffel, de tune en opzwepende melodie van de Porsche 992 Turbo S delen geluidstechnisch een enorme dreun uit aan de blaastechnieken van anderen die klanken doorgaans doen dempen. Daar wil onze open Elfer dus niets van weten. Tijdens de 0-100 km/h sprint schreeuwen de 650 pk’s het uit, ook al is dit al na 2,8 seconden (!) gedaan. Reden te meer om richting de topsnelheid van 330 km/h te knallen. Letterlijk, want achter de stoelen ligt een explosie aan power: 800 Nm koppel! Gekoppeld aan een 8-traps PDK-automaat wordt elke versnelling even soepel als genadeloos hard ingezet. Voet naar beneden, kap naar beneden en gáán.

Met hartelijke groet,
team Prins.

  • Cruise control
  • Heated seat
  • Anti-lock braking system
  • Driver's airbag
  • Electrically operated front windows
  • Front parking sensors
  • Front side airbags
  • Onboard computer
  • Passenger airbag
  • Rain sensor
  • Rear parking sensor
  • Rear spoiler
  • Reversing camera
  • Sports seats
  • Sports suspension
Engine
3745cc 6 cilinder
Fuel
Benzine
Power
650 pk
Weight
1685 kg
Top speed
330 km/u
Acceleration 0-100 km/h
2.8 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink