Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Ford GT

Type
5.4 V8 Supercharged | 2e eigenaar | HRE Wheels | Carbon pack | Sportuitlaat
Factory color
Grijs
Transmission
Handgeschakeld
Mileage
17037 mile
First registration
2006
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Ford GT

Type
5.4 V8 Supercharged | 2e eigenaar | HRE Wheels | Carbon pack | Sportuitlaat
Factory color
Grijs
Transmission
Handgeschakeld
Mileage
17037 mile
First registration
2006
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Prologue

Wat als een gelimiteerde supersporter zich laat inspireren door een klassiek Le Mans icoon? Dan is hij rijp voor het Prins assortiment! Deze fantastisch mooie Ford GT is oorspronkelijk in Amerika geleverd – logisch, want daar gingen ruim 3.000 van de circa 4.000 geproduceerde exemplaren naartoe. De 2e en tot nu toe laatste eigenaar kocht de toekomstig Ford klassieker bij een Bentley dealer in Long Island en importeerde hem naar zijn thuisland: Duitsland. Alsof de hommage aan de GT40 nog niet indrukwekkend genoeg is, werd deze uitgerust met de begerenswaardige en zeer kostbare HRE wielen, een sportuitlaat (het origineel is eveneens aanwezig) plus een carbon spoilerset. De Ford GT is bovendien met liefde onderhouden door vakmensen, zoals dat hoort! Een inkoppertje voor de voormalig eigenaar overigens, welke een eigen garagebedrijf bezit. Alle officiële recalls en voorgeschreven onderhoudsbeurten zijn zodoende tot in perfectie uitgevoerd. Resultaat: een perfect Prins product!

Read more
Summary
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ford GT

Wat als een gelimiteerde supersporter zich laat inspireren door een klassiek Le Mans icoon? Dan is hij rijp voor het Prins assortiment! Deze fantastisch mooie Ford GT is oorspronkelijk in Amerika geleverd – logisch, want daar gingen ruim 3.000 van de circa 4.000 geproduceerde exemplaren naartoe. De 2e en tot nu toe laatste eigenaar kocht de toekomstig Ford klassieker bij een Bentley dealer in Long Island en importeerde hem naar zijn thuisland: Duitsland. Alsof de hommage aan de GT40 nog niet indrukwekkend genoeg is, werd deze uitgerust met de begerenswaardige en zeer kostbare HRE wielen, een sportuitlaat (het origineel is eveneens aanwezig) plus een carbon spoilerset. De Ford GT is bovendien met liefde onderhouden door vakmensen, zoals dat hoort! Een inkoppertje voor de voormalig eigenaar overigens, welke een eigen garagebedrijf bezit. Alle officiële recalls en voorgeschreven onderhoudsbeurten zijn zodoende tot in perfectie uitgevoerd. Resultaat: een perfect Prins product!

Exterieur
Je zou het niet zeggen, maar technisch lijkt de 1e generatie Ford GT in de verste verte niet op de originele GT40 – inmiddels bekend uit de kaskraker Le Mans ’66 uit 2019 annex “Ford v Ferrari”. En daarmee bedoelen we ook carrosserie-technisch. Want hoewel de karakteristieke looks grotendeels overeenkomen, wijken de afmetingen behoorlijk af. De Ford GT is namelijk een stukje gegroeid. De koplamp- en achterlichtunits, luchthappers opzij en zelfs het complete silhouet lijkt haast een kopie te zijn van de legendarische GT40 uit de jaren 60. Toch is de GT dus helemaal ‘nieuw’. Waarom dan al die moeite om de vroegere Le Mans winnaar te imiteren? Het bleek dé manier om 100 jaar Ford te vieren. Het grijs metallic koetswerk is tijdloos en modern tegelijk. Peperdure HRE wielen matchen subliem bij de carbon onderdelen in de vorm van een frontlipspoiler, sideskirts en diffusor. De sportuitlaat wijkt voorzichtig af, maar dat is ook precies wat uw gehoor wil. En wat is een Ford racer pur sang zonder contrasterende striping?

Interieur
Dat de GT40 als inspiratiebron diende, is ook heel goed in het interieur van de Ford GT te zien. De zwart lederen cockpit bevat talloze retro-elementen. Let bijvoorbeeld op de cirkelvormige patronen in de stoelen, de aluminium tuimelschakelaars op het dashboard en het brede instrumentenpaneel voorzien van een indrukwekkende reeks analoge klokken. Traditiegetrouw heeft de toerenteller een prominente plek ingenomen recht achter het stuurwiel. Overigens beschikt laatstgenoemde over een heuse GT-badge in plaats van het standaard Ford embleem. Om maar even aan te geven hoe diep het model in de roots van het merk verankerd zit. De ‘opengewerkte’ portierpanelen verwijzen eveneens naar de vroegere GT40. Maar de kwaliteit van afwerking? Die is helemaal van nu. Bij het openen van de deuren valt meteen op dat een groot deel van het dak meegaat; hier geldt het hoofdzakelijk als designfeature. Tijdens de iconische 24 uurs race was het echter vooral functioneel, omdat dit het wisselen tussen de coureurs vergemakkelijkte tijdens de pitstops.

Opties & extra’s
De HRE velgen verdienen wat extra aandacht, want dat is echt wel een dingetje onder liefhebbers. Behalve een lust voor het oog, zijn de multi-spaakwielen namelijk licht van gewicht. En alles dat gewicht bespaart, is meer dan welkom op een authentieke raceauto als de Ford GT. Hetzelfde kan worden gezegd over de carbon exterieurdetails. Sounds to good to be true? Bijna wel. En u kunt dit tevens letterlijk nemen dankzij de sportuitlaat. Op die manier komt de typerende V8 roffel nog nét even beter tot z’n recht.

Techniek & performance
De 8-cilinder achterin de Ford GT meet een inhoud van 5,4 liter en maakt gebruik van een mechanische compressor om in totaal 550 pk uit het blok te persen. De Supercharged Ford Modular V8 stuurt alle power richting de achteras en heeft zo’n 3,5 seconden nodig om de 0-100 km/h sprint te volbrengen. Met een topsnelheid van 330 km/h voelt deze GT zich ongetwijfeld thuis op de Mulsanne Straight. Wind mee komt de Ford sowieso in de buurt van het record dat Ken Miles in de sixties verbrak in ‘zijn’ GT40. Wie zich daar niet comfortabel bij voelt kan natuurlijk ook car spotters op hun wenken bedienen door stapvoets boulevards af te struinen. Want daar is een legendarische supercar als de Ford GT evengoed een graag geziene én gehoorde gast…

Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.

Engine
5409cc cilinder
Fuel
Benzine
Power
551 pk
Weight
1580 kg
Top speed
330 km/u
Acceleration 0-100 km/h
3.3 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink