Compromisloos en veelzijdig tegelijk. Zoiets bestaat niet zegt u? Wij denken van wel na de 1e ontmoeting met deze fantastisch mooie Ferrari Portofino. De carbon uitrusting duidt immers op hardcore race-DNA, terwijl het dak er ‘gewoon’ af kan en de kleurstelling harstikke chic is. Bovendien is het donkergrijze lakwerk zo historisch als wat. Ook de sound van de dubbel geblazen Ferrari V8 is ouderwets lekker – mede dankzij de sportuitlaat. De super-de-luxe opties, waaronder Magneride, parkeercamera’s, JBL audio en volledig elektrische stoelverstelling, staan hier totaal haaks op. Maar ja, we zeiden het al: deze Ferrari Portofino is compromisloos en veelzijdig tegelijk.
Read moreThe english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari Portofino
Compromisloos en veelzijdig tegelijk. Zoiets bestaat niet zegt u? Wij denken van wel na de 1e ontmoeting met deze fantastisch mooie Ferrari Portofino. De carbon uitrusting duidt immers op hardcore race-DNA, terwijl het dak er ‘gewoon’ af kan en de kleurstelling harstikke chic is. Bovendien is het donkergrijze lakwerk zo historisch als wat. Ook de sound van de dubbel geblazen Ferrari V8 is ouderwets lekker – mede dankzij de sportuitlaat. De super-de-luxe opties, waaronder Magneride, parkeercamera’s, JBL audio en volledig elektrische stoelverstelling, staan hier totaal haaks op. Maar ja, we zeiden het al: deze Ferrari Portofino is compromisloos en veelzijdig tegelijk.
Exterieur
Ook het Ferrari Portofino design laat zich in geen hokje plaatsen. Natuurlijke glooiingen worden afgewisseld door strakke lijnen en geavanceerde aerodynamica. Feitelijk is de coupé-cabriolet de opvolger van de stijlvolle California. Maar op de inklapbare dakconstructie en verchroomde spijlen in de grille na is eigenlijk alles anders. De Portofino is progressiever, extremer en bovenal: een stuk sneller. Ondergedompeld in een metallic Grigio Ferro bad – een officiële Ferrari Historical “Extra Range” Colour, wordt dit bloedstollende recept uit Italië compleet opgediend inclusief smaakvolle topping. En dat kunt u vrij letterlijk nemen dankzij de hardtop, uitgevoerd in Nero. De afwijkende tint van de metalen cabriokap creëert een two-tone kleurstelling op z’n Italiaans: om je vingers bij af te likken. En toch dwalen onze ogen automatisch af naar de carbon frontlipspoiler, sideskirts én air-ducts direct naast de achterlichtunits. Niet racy genoeg? Check dan de Giallo remklauwen achter de 20 inch Forged Diamond wielen; ze vormen qua tint een mooie match met de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen. Eén keer luisteren naar de sportuitlaat is voldoende om te kunnen begrijpen dat die beschermfolie op de voorbumper geen overbodige luxe is…
Interieur
Vanbinnen blijkt deze Ferrari Portofino al net zo’n smaakmaker: we willen spontaan onze tanden in het Cuoio leder zetten. Maar gezien de performance kunnen we dat beter bewaren voor het Nero stuurwiel. Ook de bovenzijde van het lederen dashboard en de hemelbekleding zijn Nero uitgevoerd. De vloertapijten zijn op hun beurt weer Cuoio van kleur. Nero contraststiksels en dito Cavallino emblemen in de hoofdsteunen houden het two-tone interieur perfect in balans. En met het windscherm opgeklapt, heeft u optimaal zicht op de achterbank waarmee langere spullen vervoerd kunnen worden zodra de leuning is omgeklapt. Praktisch hè, zo’n open supercar van Ferrari?
Opties & extra’s
Al dit moois wilt u natuurlijk het liefst zo dicht mogelijk bij u houden. Gelijktijdig doet de Ferrari Portofino ook de smaakpapillen prikkelen van het circuit waar u liever bij uit de buurt blijft. Het anti-diefstal systeem van Navtrak moet “toeschouwers” met verkeerde intenties zoveel mogelijk afschrikken. Die volledig elektrisch verstelbare stoelen, camera’s voor en achter, verwarmde voorruit en JBL Hi-Fi audio zijn immers puur en alleen bedoeld voor de échte liefhebber. Iemand als u? Andere opties leggen minder de nadruk op het comfort, maar des te meer op de snelheid en rijbeleving van de Portofino.
Techniek & performance
Daarmee uiteraard doelend op de Magneride Dual Mode Suspension en sportuitlaat. De Ferrari gaat er respectievelijk stabieler mee een bocht door en maakt meer kabaal dan gebruikelijk. Al is “gebruikelijk” sowieso een woord dat deze coupé-cabriolet vreemd is. Vooruitstrevende bi-turbotechnologie brengt het vermogen van de hoogst begeerlijke 3,9 liter Ferrari V8 tot 600 pk. Accelereren van 0 naar 100 km/h is al geschiedenis na 3,5 seconden. In de 7e automatische versnelling tikt de Portofino indien gewenst een topsnelheid van 320 km/h aan. HELE (High Emotion Low Emission) power moet dit pareltje toekomstbestendiger maken. Echt noodzakelijk is het niet, want uiteindelijk is niets zo blijvend als een rijervaring voor het leven…
Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.