Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Ferrari 812 GTS

Type
6.5 V12 | Full carbon spec | Lift | Daytona Racing Seats | JBL | Surround view | Pass. display
Factory color
Grigio Alfieri
Transmission
Automaat
Mileage
7654 km
First registration
2020
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Ferrari 812 GTS

Type
6.5 V12 | Full carbon spec | Lift | Daytona Racing Seats | JBL | Surround view | Pass. display
Factory color
Grigio Alfieri
Transmission
Automaat
Mileage
7654 km
First registration
2020
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Prologue

Hebben wij weer. Liepen we onlangs te verkondigen dat we het absolute paradepaardje onder de Ferrari 812 GTS’en in de verkoop hadden, doemt ineens dit exemplaar op: mét de juiste opties, héél veel carbon aan de binnen- én buitenkant, bergen alcantara én een unieke kleurstelling. Zou deze 800 pk sterke halfopen V12-machine ooit nog worden overtroffen? Wij durven het niet meer met zekerheid te zeggen… Al is het een feit dat de combinatie van een Grigio Alfieri lak, Daytona Racing Seats + Lifter, ADAS Full Pack, Surround View, Suspension Lifter, High Power High-Fi, een Passenger Display en adaptieve koplampen inclusief SBL zo begerenswaardig is als een droomauto gemaakt door Italiaanse meesters die zichzelf hebben weten te overtreffen. Alweer.

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari 812 GTS – Grigio Alfieri

Hebben wij weer. Liepen we onlangs te verkondigen dat we het absolute paradepaardje onder de Ferrari 812 GTS’en in de verkoop hadden, doemt ineens dit exemplaar op: mét de juiste opties, héél veel carbon aan de binnen- én buitenkant, bergen alcantara én een unieke kleurstelling. Zou deze 800 pk sterke halfopen V12-machine ooit nog worden overtroffen? Wij durven het niet meer met zekerheid te zeggen… Al is het een feit dat de combinatie van een Grigio Alfieri lak, Daytona Racing Seats + Lifter, ADAS Full Pack, Surround View, Suspension Lifter, High Power High-Fi, een Passenger Display en adaptieve koplampen inclusief SBL zo begerenswaardig is als een droomauto gemaakt door Italiaanse meesters die zichzelf hebben weten te overtreffen. Alweer.

Exterieur
De Ferrari 812 GTS heeft al enige tijd te maken met een luxeprobleem: de vraag naar nieuw is groter dan de fabrieksmedewerkers kunnen bolwerken. Wie geluk heeft loopt dus tegen een nette occasion aan. Wie extra geluk heeft ontdekt er één die nauwelijks van nieuw is te onderscheiden. En wie geboren is voor het geluk ziet er één bij Prins staan die is samengesteld op een manier die uw eigen droomconfiguratie voorbij dendert. Een Grigio Alfieri carrosserie is alvast een zeldzaamheid. Tel daarbij de carbon inzetstukken in de voorbumper, carbon frontlipspoiler, carbon sideskirts, carbon elementen aan de zijkanten van de achterbumper, carbon diffusor en zilverkleurige 20 inch multi-spaak Forged Diamond Racing Wheels met daarin carbon naafkappen, en we hoeven niet uit te leggen dat dit een next level experience is voor uw netvlies. Het zilver/zwarte contrast wordt doorgetrokken tot en met de aluminium remklauwen en titanium uitlaateindstukken aan toe. Enkel de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen wijken hier vanaf. En terecht. Van deze Gran Turismo Spider vindt u geen 2e. Als u er al één vindt…

Interieur
En dan te bedenken dat het alsmaar mooier wordt zodra u het portier van de 812 GTS opent. Binnenin de Italiaanse bella is het een feest van Nero alcantara. Onder andere de middelste vlakken en patronen van de Daytona Racing Seats, onderzijde van het dashboard, deurpanelen en zelfs de vloertapijten + afwerking van de bagageruimte zijn ermee bekleed. Nero lederen bekleding, Grigio Chiaro stiksels en dito Cavallino’s in de hoofdsteunen zorgen voor een even subtiel als smaakvol contrast aan boord van de Ferrari 812. Meer contrast is er in de vorm van koolstofvezel. Naast de in hoogte verstelbare lichtgewicht kuipstoelen in maatje Large, zijn de dorpels, portiergrepen, Center Console, Central Bridge, bekerhouders, Dashboard Inserts en Driver Zone gemaakt van peperduur carbon. Laatstgenoemde omvat de bedieningselementen naast het instrumentarium, de schakelflippers, ring rondom de (in dit geval aluminium uitgevoerde) rev-counter en natuurlijk het afgevlakte stuurwiel, welke tevens een geïntegreerde LED Shift Indicator bevat. Nee, hier is niets, maar dan ook echt helemaal niets aan het toeval overgelaten.

Opties & extra’s
Special colours, special view moet Ferrari gedacht hebben. Tot het luxe uitrustingsniveau behoort namelijk een Surround View Camera. Bovendien zijn de koplampen adaptief en beschikken ze over een SBL-functie. Voor de Passenger Display wilt u natuurlijk goed gaan zitten. En dat kan al, al heeft de Large Carbon Racing Seat aan de bestuurderskant inclusief Racing Seat Lifter altijd de voorkeur. Vanuit deze positie bedient u alle functies van ADAS Full Package, waaronder rijhulpsystemen als Adaptive Cruise Control en Lane Assist. Wordt de bloedstollende rit letterlijk onderbroken door een hindernis op de baan, dan helpt de Suspension Lifter om deze schadevrij te nemen door de 812 GTS neus ervoor op te tillen. Hoeft u het volume van de High Power Hi-Fi installatie dus ook niet naar beneden bij te stellen om te checken of u geschraap aan de onderkant van de Italiaanse schone hoort. Scheelt bovendien weer een carbon onderlip vervangen!

Techniek & performance
Een reden om het audiosysteem wél een toontje lager te laten zingen is de sound van de atmosferische 12-cilinder in het vooronder. De majestueuze Ferrari V12 heeft een even majestueuze melodie én inhoud van 6,5 liter. Turbo’s worden hierdoor overbodig gemaakt, want de 812 weet er op eigen kracht al 800 (!) paarden uit te persen. Op weg vanuit stilstand naar de 100 km/h komt u er na 3 seconden al achter dat een meting van 0 naar 200 relevanter is. Of van 0 naar 340 km/h, want daartoe is de 7-traps automaat eveneens in staat. Al dat vermogen op de achterwielen is natuurlijk gevaarlijk lekker. Al is zowel de mechanische als aerodynamische grip in (snelle) bochten minstens zo adembenemend. Past wel bij de looks van dit meesterwerk, dat zult u met ons eens zijn… Tijd voor een persoonlijke kennismaking?

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Anti-lock braking system
  • Heated seat
  • Immobiliser
Engine
6496cc 12 cilinder
Fuel
Benzine
Power
799 pk
Weight
1600 kg
Top speed
340 km/u
Acceleration 0-100 km/h
3.0 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink