Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Ferrari 812 GTS

Type
6.5 V12 | Atelier car | Full carbon spec | Historical color | Airbrushed shields | Pass. display | Lift | Racing seats
Factory color
Blu Pozzi
Transmission
Automaat
Mileage
3940 km
First registration
2021
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Ferrari 812 GTS

Type
6.5 V12 | Atelier car | Full carbon spec | Historical color | Airbrushed shields | Pass. display | Lift | Racing seats
Factory color
Blu Pozzi
Transmission
Automaat
Mileage
3940 km
First registration
2021
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Prologue

De fantasie van de liefhebber wil nog weleens op hol slaan wanneer een droomauto geschetst moet worden. De perfecte uitvoering, de fraaiste kleuren, de populairste opties en natuurlijk de meest verpletterende kleurstelling. Normaal gesproken zou een Ferrari 812 GTS heel goed in een droombeeld passen. Maar vandaag is alles anders: dit belachelijk mooi aangeklede, absoluut unieke raspaard komt zelfs in de meeste rijke fantasieën niet voor. Simpelweg omdat we ons onmogelijk zoiets bijzonders kunnen voorstellen zonder van het bestaan af te weten. Er is veel carbon, er is veel Alcantara en er is vooral heel veel originaliteit: onze Blu Pozzi gespoten 812 GTS wordt compleet geleverd inclusief Airbrushed Shields, een Dreamline in Argento Nurburgring bovenlangs de carbon front wings, sideskirts + diffusor. Daarnaast zijn er Carbon Racing Seats, een Dedication Plate, Adaptieve koplampen met SBL, een Suspension Lifter en Passenger Display. Hadden we al gezegd deze Atelier Car met minder dan 4.000 km niet te onderscheiden is van nieuw? Kortom, de 800 pk sterke semi-open supercar gaat elke droomauto voorbij. Letterlijk én figuurlijk…

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari 812 GTS Blu Pozzi

De fantasie van de liefhebber wil nog weleens op hol slaan wanneer een droomauto geschetst moet worden. De perfecte uitvoering, de fraaiste kleuren, de populairste opties en natuurlijk de meest verpletterende kleurstelling. Normaal gesproken zou een Ferrari 812 GTS heel goed in een droombeeld passen. Maar vandaag is alles anders: dit belachelijk mooi aangeklede, absoluut unieke raspaard komt zelfs in de meeste rijke fantasieën niet voor. Simpelweg omdat we ons onmogelijk zoiets bijzonders kunnen voorstellen zonder van het bestaan af te weten. Er is veel carbon, er is veel Alcantara en er is vooral heel veel originaliteit: onze Blu Pozzi gespoten 812 GTS wordt compleet geleverd inclusief Airbrushed Shields, een Dreamline in Argento Nurburgring bovenlangs de carbon front wings, sideskirts + diffusor. Daarnaast zijn er Carbon Racing Seats, een Dedication Plate, Adaptieve koplampen met SBL, een Suspension Lifter en Passenger Display. Hadden we al gezegd deze Atelier Car met minder dan 4.000 km niet te onderscheiden is van nieuw? Kortom, de 800 pk sterke semi-open supercar gaat elke droomauto voorbij. Letterlijk én figuurlijk…

Exterieur
Het beeldschone Blu Pozzi lakwerk heeft in het verleden al heel wat meesterwerken uit Maranello opgesierd. Nu is het de beurt aan een moderne zeldzaamheid: de Ferrari 812 GTS van Prins. Zo classy als de onderscheidende kleurstelling is, zo hardcore is de rest van de aankleding: carbon front wings, carbon front mouth, carbon sideskirts, carbon diffusor en ook de afwerking rondom de 4 zwartgeblakerde uitlaateindstukken zijn carbon uitgevoerd. Het design van de matzwarte multi-spaakwielen is minimalistisch genoeg om vrij uitzicht te hebben op de Giallo remklauwen. Uiteraard mogen Scuderia Ferrari Shields op een Atelier Car als deze niet ontbreken. Maar ook dat is in dit geval net weer even anders toegepast dan anders: de iconische emblemen zijn namelijk Airbrushed. Met een concurrentie versplinterende stroomlijn als dat van de 812 wilden de knappe designers en engineers uiteraard geen aerodynamisch onverantwoorde schilden toepassen. Daarover gesproken: het “ground effect” werd voor de gelegenheid letterlijk onderstreept door middel van een schitterende, in contrasterend Glossy Argento Nurburgring gespoten Dreamline bovenlangs alle carbon aero parts aan de onderzijde van de GTS. Kennelijk kan de realiteit mooier zijn dan elke droommachine…

Interieur
De artistieke lijn wordt binnenin de Ferrari in stijl voortgezet. Met de nadruk op lijn, verwijzend naar de lichtgrijze middenbanen over de stoelen, het dashboard en langs de midden-/tunnelconsole. Een andere manier waarop de bedenker (de persoon verdient een standbeeld!) van deze meesterlijk samengestelde 812 GTS zijn of haar uitzonderlijke kijk op schoonheid uit, is aan de hand van de gestikte Cavallino’s in de hoofdsteunen en overige stiksels in dezelfde Grigio Scuro contrastkleur. De resterende aankleding bestaat namelijk hoofdzakelijk uit een combinatie van Nero leder en Alcantara op stoelen en deurpanelen, afgewisseld met carbon. Héél veel carbon. Dit begint al bij de instaplijsten en eindigt in ventilatieroosters. Wat hier allemaal tussen zit? Portierhendels, middenconsole, Central Bridge, dashboard, Driver Zone (inclusief LED Shift Indicator) en ook de Racing Seats zijn “carbon made”. Het koolstofvezel feestje krijgt gezelschap van een zilveren Dedication Plate met daarop de initialen van de klant, maar verdient wat ons betreft een gouden plak.

Opties & extra’s
Bij een Atelier Car volgt functie de vorm in plaats van andersom. Toch is deze Ferrari 812 GTS allerminst terughoudend qua praktische opties: Adaptive Front Light System voorzien van een SBL-functie maakt rijden in het donker een stukje minder spannend, in de goede zin van het woord. En ook de Suspension Lifter voorkomt dat het nemen van verkeersdrempels voor onnodig veel opwinding zorgt. Meeslepend is zeer zeker de Passenger Display: qua lay-out en functionaliteiten, maar vooral vanwege de asfalt verwoestende cijfers die erop worden weergegeven…

Techniek & performance
En dat is slechts een understatement, want met 800 pk op de achterwielen krijgt de atmosferische (!) Ferrari V12 het voor elkaar om binnen 3 seconden vanuit stilstand voorbij de 100 km/h te schieten. Wie durft, gebruikt alle 7 automatische versnellingen op weg naar een topsnelheid van maar liefst 340 km/h. De intens mooie brul van de magische 6,5 liter 12-cilinder is één van de redenen om de rechter carbon Shift Paddle zo laat mogelijk een tik te geven. De LED’s bovenin het carbon stuurwiel kleuren dan allang rood; gelukkig is ook dat een tint die Ferrari altijd goed staat. Maar niet zo goed als Blu Pozzi op een 812 GTS…

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.

  • Anti-lock braking system
  • Heated seat
  • Immobiliser
Engine
6496cc 12 cilinder
Fuel
Benzine
Power
799 pk
Weight
1600 kg
Top speed
340 km/u
Acceleration 0-100 km/h
3.0 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink