Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Ferrari 458

Type
4.5 V8 Spider HELE | Daytona Seats | Blu Pozzi | Lift | JBL | Historical color
Factory color
Blu Pozzi
Transmission
Automaat
Mileage
29800 km
First registration
2015
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Ferrari 458

Type
4.5 V8 Spider HELE | Daytona Seats | Blu Pozzi | Lift | JBL | Historical color
Factory color
Blu Pozzi
Transmission
Automaat
Mileage
29800 km
First registration
2015
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Prologue

De meest chique open supercar uit la bella Italia? Dit zou ‘m zomaar eens kunnen zijn: een Ferrari 458 Spider in de absoluut beeldschone én unieke kleurstelling Blu Pozzi met Terra Bruciata lederen bekleding! Hoewel bijzonder origineel, betreft het hier een zeer elegante verschijning. Verder voegde Maranallo er volledig elektrisch verstelbare Daytona Style stoelen aan toe, een liftsysteem én audio van JBL. Al moet u voor het beste geluid het dak van deze Spider openen en in de dichtstbijzijnde tunnel 570 steigerende paarden loslaten. De klassiek uitgevoerde Ferrari 458 laat zich dan van zijn meest heftige kant zien – eh, horen…

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari 458 Spider

De meest chique open supercar uit la bella Italia? Dit zou ‘m zomaar eens kunnen zijn: een Ferrari 458 Spider in de absoluut beeldschone én unieke kleurstelling Blu Pozzi met Terra Bruciata lederen bekleding! Hoewel bijzonder origineel, betreft het hier een zeer elegante verschijning. Verder voegde Maranallo er volledig elektrisch verstelbare Daytona Style stoelen aan toe, een liftsysteem én audio van JBL. Al moet u voor het beste geluid het dak van deze Spider openen en in de dichtstbijzijnde tunnel 570 steigerende paarden loslaten. De klassiek uitgevoerde Ferrari 458 laat zich dan van zijn meest heftige kant zien – eh, horen…

Exterieur
Ja, u koopt een supercar voor zijn uitmuntende prestaties. En ja, het mag (lees: moet) er snel uitzien. Maar inleveren op stijl? Ho maar! Ferrari laat zien hoe het moet met deze uiterst fraai samengestelde 458 Spider. Inclusief dé Historical Color genaamd Blu Pozzi. U weet wel: de kleur die historische legendes als de 250 GT en 512 BB in het verleden ook al opsierde. U, als toekomstig eigenaar van een klassieker in wording, mag dan natuurlijk niet achterblijven… De Prinselijke Ferrari 458 Spider staat op 20 inch Forged wielen met een flinterdun 5-spaaks velgdesign. Duidelijker kunnen de Giallo remklauwen erachter dus niet in het oog springen. Bovendien vormen ze een mooie match met de naafkappen en de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen; stuk voor stuk uitgerust met een zwart raspaard. Voor de volledigheid staat het Pininfarina embleem geheel volgens Ferrari traditie direct voor de achterwielen uitgeschreven. Echter, een blik op het vlijmscherpe, doch smaakvolle koetswerk is voldoende om te begrijpen dat hier een meester aan het werk is geweest. Iemand die tevens verstand heeft van aerodynamische grip…

Interieur
De cockpit ademt minstens zoveel raffinement en vakmanschap dankzij (wederom) opvallend stijlvol kleurgebruik: de iconische Daytona Style Seats zijn rijkelijk bekleed met Terra Bruciata leder. De schitterende bruintint is doorgetrokken tot en met de deurpanelen en het dek gelijk achter de zetels. Hierdoor zien buitenstaanders meteen dat er iets speciaals aan de hand is zodra de Spider kap eraf is. Te veel afleiding kan een gedreven Ferrari 458 bestuurder uiteraard niet gebruiken, daarom kleurt het lederen dashboard ‘keurig’ Nero. Van contrast is de Italiaanse schoonheid dus bepaald niet vies, bewijst tevens de Bianco rev-counter. De analoge toerenteller heeft een centrale positie in het overwegend digitale instrumentarium, met een toerengebied dat pas rood begint te worden bij 9.000 tpm… We kunnen het wel uitschreeuwen van geluk!

Opties & extra’s
De sensationele V8-melodie wordt enigszins getemperd zodra uw voet van het gas gaat. En dat is maar goed ook, anders zouden de piepjes van de parkeersensoren voor + achter nooit gehoord worden. Desondanks is de Ferrari 458 Spider onder alle omstandigheden luid en wreed genoeg om het uitstekend klinkende JBL audiosysteem van secundair belang te maken aan boord van onze snelbruiner. Een volledig elektrische stoelverstelling, navigatie met Bluetooth; de Spider is van alle gemakken voorzien. De belangrijkste daarvan is misschien nog wel de Suspension Lifter, want reken maar dat u de waanzinnige looks van deze bella op alle fronten intact wilt houden…

Techniek & performance
Even afremmen dus voor verkeersdrempels en andere obstakels. Om vervolgens binnen 3,4 seconden vanuit stilstand voorbij de 100 km/h te razen. Stationair klinkt de 8-cilinder behoorlijk brutaal, maar een hard werkende atmosferische Ferrari V8 zorgt voor een oorverdovend spektakel. De automatische transmissie (inclusief dubbele koppeling) loodst u binnen no time door zijn 7 versnellingen, totdat de 570 paarden het bij een topsnelheid van 320 km/h afleggen tegen de luchtweerstand. Die laatste heeft dan juist weer een positieve invloed op het geweldige gripniveau van de Ferrari 458 Spider: hoe hoger de snelheid, hoe meer downforce! Dus laat die F1-technologie lekker zijn werk doen en geniet van rijden op de limiet in historische Italiaanse stijl. We noemen het de Prins factor!

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.

  • Anti-lock braking system
  • Electrically adjustable front seats
  • Immobiliser
Engine
4499cc 8 cilinder
Fuel
Benzine
Power
566 pk
Weight
1540 kg
Top speed
320 km/u
Acceleration 0-100 km/h
3.5 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink