Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Ferrari 458

Type
4.5 V8 Italia | Camera | Lift
Factory color
Rosso Corsa
Transmission
Automaat
Mileage
37604 km
First registration
2012
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Ferrari 458

Type
4.5 V8 Italia | Camera | Lift
Factory color
Rosso Corsa
Transmission
Automaat
Mileage
37604 km
First registration
2012
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Prologue

Naast levensgenieters, staan Italianen erom bekend van de tradities te zijn. Eén daarvan is een Ferrari in het knalrood spuiten. Deze Rosso Corsa 458 Italia doet zijn geboorteland dus eer aan. En het stopt niet bij de vurige carrosserie alleen… Traditioneel of niet, de Ferrari 458 Italia is volgehangen met hypermoderne opties zoals een achteruitrijcamera, Suspension Lifter, Bluetooth en iPod connectie. Ook zijn de stoelen volledig elektrisch te verstellen. De Italiaanse liefde voor duurzaamheid staat lijnrecht tegenover supercars? Niet helemaal: de 8-cilinder achterin is puur natuur. En zo klinkt hij ook…

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari 458 Italia

Naast levensgenieters, staan Italianen erom bekend van de tradities te zijn. Eén daarvan is een Ferrari in het knalrood spuiten. Deze Rosso Corsa 458 Italia doet zijn geboorteland dus eer aan. En het stopt niet bij de vurige carrosserie alleen… Traditioneel of niet, de Ferrari 458 Italia is volgehangen met hypermoderne opties zoals een achteruitrijcamera, Suspension Lifter, Bluetooth en iPod connectie. Ook zijn de stoelen volledig elektrisch te verstellen. De Italiaanse liefde voor duurzaamheid staat lijnrecht tegenover supercars? Niet helemaal: de 8-cilinder achterin is puur natuur. En zo klinkt hij ook…

Exterieur
De motor schreeuwt het uit van genot, maar u doet vrolijk mee na het zien van het waanzinnige 458 Italia design. Op dit aerodynamische hoogstandje teren de opvolgers 488 GTB en F8 Tributo nog steeds. De vloeiende lijnen, flexibele frontspoiler en enkele ronde achterlichtunits per zijde zijn kenmerkend voor deze Ferrari. De ontwerpers waren naar huidige Ferrari-maatstaven vrij bescheiden met het gebruik van luchtinlaten, waardoor de 458 Italia carrosserie een cleane indruk maakt. De vormgeving is er echter niet minder indrukwekkend om: vooral in Rosso Corsa komt de Italiaanse supercar fantastisch tot zijn recht. Gecombineerd met minimalistische 5-spaaks Forged Diamond wielen en mede daardoor vrij uitzicht op de Rosso remklauwen, is dit raspaard één en al vuur en emotie. De Scuderia Shields op de voorste schermen bevestigen het ware Ferrari-DNA, terwijl de enorme diffusor en 3 centraal gepositioneerde uitlaten (afgekeken van de F40 legende) smeken om een rondje over het circuit.

Interieur
Geen probleem om daar eens goed voor te gaan zitten overigens, want de 2 zetels in de 458 Italia laten zich volledig elektrisch bedienen. De Ferrari cabine is overwegend Nero van kleur, maar de materialen zijn heel verschillend: u treft er zowel een lederen als een Alcantara finish. Erg fraai. Zo zijn de stoelen, deurpanelen en de hemel (deels) uit alcantara opgetrokken. Uiteraard kruipt het bloed ook binnenin de Italia waar het niet gaan kan, getuige de Rosso stiksels die de Nero delen afwerken en bovendien subliem afsteken bij het zwart. Een combinatie van analoge meters en digitale schermen laat zien dat de 2-zitter met één wiel in de toekomst staat, maar evengoed de tradities in leven houdt. De hoogst intuïtieve bediening van onder andere de schakelflippers dankt de 458 Italia aan de expertise van Formule 1-legende Michael Schumacher. De 7-voudig F1-kampioen droeg zijn steentje (lees: rechtervoet) bij aan de ontwikkeling van de uiterst functionele en doelgerichte Ferrari cockpit. Klik de knalrode Manettino schakelaar in de racemodus en transformeer spontaan in een coureur.

Opties & extra’s
Op het circuit voelt de Ferrari 458 Italia zich meer dan thuis, maar er is ook rekening gehouden met dagelijkse bruikbaarheid: parkeersensoren voor + achter en een achteruitrijcamera helpen al dit moois zonder problemen (en schade) in een parkeervak te loodsen, terwijl de Suspension Lifter zijn neus optrekt voor verkeersdrempels. Letterlijk. Intelligente achteruitkijkspiegels en een radio-/navigatiesysteem met Bluetooth houden ondertussen de scherpte erin tijdens het rijden. De V8 sound op de achtergrond? Via iPod connectie is uw favoriete tune zo gevonden – afgezien van de melodieën die onder de Ferrari etalage vandaan komen…

Techniek & performance
Geheel terecht dat ze in Maranello de 4,5 liter 8-cilinder onder een glasplaat hebben gelegd. Wie wil nu niet zien waar het gejank van 570 steigerende paarden exact wordt geproduceerd? Overigens klinkt er bij het starten eerst rauw gebrul. Terwijl het asfalt onder u trilt, klikt de 7-traps automaat met dubbele koppeling na één tik tegen de rechter Shift Paddle in de 1e versnelling. Daarna is het slechts een kwestie van gas geven om de 0-100 km/h sprint binnen 3,4 seconden af te raffelen. Hoe hoger de atmosferische V8 in de toeren klimt, hoe meer u wordt getrakteerd op een snerpende gil. Dit geluid gaat door merg en been! Al het vuur in de Ferrari 458 Italia levert de Rosso Corsa supercar een topsnelheid van 325 km/h op. Daarnaast doet de aerodynamica perfect zijn werk in bochten. Sterker nog, het rubber plakt net zo stevig aan het asfalt als uw neus straks aan het showroomglas van Prins…

Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.

  • Anti-lock braking system
  • Electrically adjustable front seats
  • Reversing camera
Engine
4497cc 8 cilinder
Fuel
Benzine
Power
578 pk
Weight
1380 kg
Top speed
325 km/u
Acceleration 0-100 km/h
3.4 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink