Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Ferrari 360

Type
3.6 V8 Modena | Handbak! | Schaalstoelen | NL-geleverd | Volledige historie
Factory color
Rosso Corsa
Transmission
Handgeschakeld
Mileage
59984 km
First registration
2002
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Ferrari 360

Type
3.6 V8 Modena | Handbak! | Schaalstoelen | NL-geleverd | Volledige historie
Factory color
Rosso Corsa
Transmission
Handgeschakeld
Mileage
59984 km
First registration
2002
Fuel
Benzine
Status
Sold
VAT Deductible
No

Prologue

Aan tradities moeten we niet tornen. Neem nu dit traditionele recept uit de Ferrari keuken: een origineel Nederlands (!) geleverde, vuurrode 360 Modena mét handgeschakelde transmissie én carbon schaalstoelen… Een unieke combinatie! De historie is compleet en toont aan hoe de perfect uitziende Ferrari de afgelopen jaren in de werkplaats is gepamperd. Tussendoor is er ook zichtbaar uitstekend gezorgd voor de klassieker in wording. Wat een heerlijke, pure machine! En ja, beste liefhebbers, zo klinkt de V8-aangedreven supercar ook: onbegrensd, ongedempt en zo turboloos als het maar kan. Doe zoals deze 360 Modena: schreeuw het uit van plezier! Beleef het bij Prins.

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Ferrari 360 Modena Rosso Corsa

Aan tradities moeten we niet tornen. Neem nu dit traditionele recept uit de Ferrari keuken: een origineel Nederlands (!) geleverde, vuurrode 360 Modena mét handgeschakelde transmissie én carbon schaalstoelen… Een unieke combinatie! De historie is compleet en toont aan hoe de perfect uitziende Ferrari de afgelopen jaren in de werkplaats is gepamperd. Tussendoor is er ook zichtbaar uitstekend gezorgd voor de klassieker in wording. Wat een heerlijke, pure machine! En ja, beste liefhebbers, zo klinkt de V8-aangedreven supercar ook: onbegrensd, ongedempt en zo turboloos als het maar kan. Doe zoals deze 360 Modena: schreeuw het uit van plezier! Beleef het bij Prins.

Exterieur
Zie hier een Ferrari uit het boekje: overgoten met een vlammende Rosso Corsa lak en verder geen fratsen. Oké, de zwarte, lichtelijk doorschijnende Challenge grille achter is officieel een optie. Maar hey, die is wel licht van gewicht én ‘geleend’ van de 360 Challenge Stradale: zo ongeveer de puurste machine die de mensheid ooit op deze wereld heeft neergezet. Ook de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen hebben terecht een plek bemachtigd op de snaarstrakke carrosserie. Dit is immers een member uit de Ferrari stal om trots op te zijn!
Minstens zo bewonderingswaardig is de manier waarop de Italianen de 8-cilinder achterin hebben weten te etaleren. Letterlijk. Door de motor vanachter helder glas te ‘promoten’ had Ferrari zowaar een nieuwe trend in het leven geroepen. Zelfs aartsrivaal Lamborghini ging op een gegeven moment overstag… Over trendsettend gesproken: de 360 Modena gold als geheel nieuwe basis voor een complete reeks opeenvolgende Ferrari’s: F430, 458 Italia, 488 GTB en zelfs in de huidige F8 Tributo zien we dezelfde basiscontouren terugkomen. En óf het lijnenspel van de Modena daarmee tijdloos mag worden genoemd!

Interieur
Veel spartaanser dan zijn opvolgers is het dashboard van de Ferrari 360. En dat is een groot compliment, want wij houden van puur! De analoge tellers liggen diep verzonken in het klassiek ogende instrumentarium en worden omringd door aluminium. Datzelfde aluminium komt terug in de midden- en tunnelconsole plus de onderste delen van de portierpanelen. Het 3-spaaks lederen stuurwiel is heerlijk basic; knoppen en schakelaars schitteren door afwezigheid. Zelfs de schakelpaddles ontbreken! In plaats daarvan mag u ouderwets hard werken vanuit de met Nero leder beklede carbon schaalstoelen. Terwijl de koolstofvezel kuipen u perfect in het gareel houden, wil uw rechterhand niets anders dan de kou voelen van de aluminium pookknop die traditiegetrouw hoog boven de gefreesde schakelcoulissen uittorent. Het H-patroon vraagt om een bediening met gevoel. Maar daar ontbreekt het niet aan vermoeden we, anders zou u ook nooit als een blok voor de charmes van de 360 Modena vallen.

Techniek & performance
De grootste uitdaging zit ‘m echter niet in de bediening van dit 400 pk sterke raspaard. Zie die grijns maar eens van uw gezicht te krijgen zodra de 3,6 liter Ferrari V8 ontwaakt! Het waarachtige toerenmonster (maximum vermogen bij 8.500 tpm!) blinkt uit in emotie. Alle zintuigen staan op scherp zodra het melodramatische gegil begint. Al kunnen de rauwe, metaalachtige klanken ons ook wel bekoren bij lager toerental. Wat zeggen we: zelfs het brute gegrom van de atmosferische 8-cilinder wanneer deze stationair loopt, is genoeg om kippenvel van kruin tot teen te voelen. En dan moet het accelereren nog beginnen! Van 0 naar 100 km/h duurt 4,5 seconden als u de handbak perfect door de smalle sleuven weet te dirigeren. De topsnelheid is vastgesteld op 295 km/h. En de beleving? Die kent geen gelijke. Precies daar waar het om draait bij een liefhebbersauto pur sang alias “macchina pura”!

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.

  • Air conditioning
  • Anti-lock braking system
  • Driver's airbag
  • Electrically operated front windows
  • Immobiliser
  • Passenger airbag
  • Tinted glass
Engine
3586cc 8 cilinder
Fuel
Benzine
Power
400 pk
Weight
1375 kg
Top speed
295 km/u
Acceleration 0-100 km/h
4.5 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink