Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

Ferrari 296 GTB

Type
3.0 V6 | Assetto Fiorano | Carbon wheels | Rosso Imola | Full carbon! | CarPlay
Factory color
Rosso Imola
Transmission
Automaat
Mileage
19825 km
First registration
2022
Fuel
Hybride
Export price
€ 269.500,- excl. VAT
VAT Deductible
Yes

Ferrari 296 GTB

Type
3.0 V6 | Assetto Fiorano | Carbon wheels | Rosso Imola | Full carbon! | CarPlay
Factory color
Rosso Imola
Transmission
Automaat
Mileage
19825 km
First registration
2022
Fuel
Hybride
Export price
€ 269.500,- excl. VAT
VAT Deductible
Yes
Request export quote

Prologue

Historie en innovatie volgen elkaar in een rap tempo op in geval van deze absoluut uniek samengestelde Ferrari 296 GTB met Assetto Fiorano Pack! Wij leveren de 830 pk sterke btw-auto van de 1e eigenaar compleet met carbon wielen, in hoogte verstelbare Carbon Racing Seats, een vurige off-catalogue lak en historical livery (exclusief voor Assetto’s!) voor een meer dan originele uitstraling. Een uitstraling die overigens direct gelinkt is aan de iconische Ferrari 250 GTO Le Mans-racer. Vastgesnoerd in de 4-punts harnas met zicht op een carbon stuur mét LED’s, zal de Italiaanse supercar echter hoofdzakelijk een hypermoderne indruk op u achterlaten. En anders zorgen de adaptieve koplampen, achteruitrijcamera en de rest van de full-carbon uitrusting daar wel voor!

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Historie en innovatie volgen elkaar in een rap tempo op in geval van deze absoluut uniek samengestelde Ferrari 296 GTB met Assetto Fiorano Pack! Wij leveren de 830 pk sterke btw-auto van de 1e eigenaar compleet met carbon wielen, in hoogte verstelbare Carbon Racing Seats, een vurige off-catalogue lak en historical livery (exclusief voor Assetto’s!) voor een meer dan originele uitstraling. Een uitstraling die overigens direct gelinkt is aan de iconische Ferrari 250 GTO Le Mans-racer. Vastgesnoerd in de 4-punts harnas met zicht op een carbon stuur mét LED’s, zal de Italiaanse supercar echter hoofdzakelijk een hypermoderne indruk op u achterlaten. En anders zorgen de adaptieve koplampen, achteruitrijcamera en de rest van de full-carbon uitrusting daar wel voor!

Exterieur
De Rosso Imola carrosseriekleur behoort dus tot Ferrari’s “Special Colours” en de Argento Nurburgring Racing Livery is zo “Historical” als wat. Extra geschiedenis wordt er echter geschreven door het verloop van de lichtgrijze touch: vanaf het voorbumperelement, via de binnenkant van de koplampen, gaat het zilveren hamermotief over in een dubbele striping. Om vervolgens te worden doorgetrokken op het dak + de spoiler achter de carbon (!) motorkap en te eindigen in één groot vlak rondom de grille bij de centrale uitlaat. Achter de peperdure 20 inch lichtgewicht wielen shinen aluminiumkleurige remklauwen die keurig corresponderen met de Racing Livery. Meer koolstofvezel is er in de vorm van carbon front flaps, carbon side skirts, een carbon diffusor en ook de lijst tussen de achterlichten is carbon-made. Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen linken naar zowel vroegere als moderne volbloed machines van het merk met de Prancing Horse. Verder zouden we willen dat het legendarische circuit van Imola altijd zo rood kleurt als deze 296 GTB! Wat een fantastisch mooie lak: fel en stijlvol tegelijkertijd. Kortom, helemaal des Ferrari’s…

Interieur
Het Rosso Ferrari feest zet zich gelukkig voort in de Carbon Racing Seats. Zo hoeft u niet steeds de 4-punts racegordels te ontgrendelen en over de carbon dorpellijsten heen te stappen om ervan te kunnen genieten. Sowieso blijft u liever nog even ‘hangen’ in de fenomenaal zittende kuipstoelen met Racing Seat Lifter. Behalve dat ze uw lichaam perfect omsluiten en de ideale positie van de coureur (in spe) er moeiteloos mee kan worden ingesteld, heeft u hier vandaan vrij uitzicht op een carbon stuurwiel voorzien van een geïntegreerde LED Shift Indicator, een carbon instrument cover en een carbon bovenzijde van de centre console. Menig toeschouwer zal zijn of haar nek verdraaien bij het spotten van deze unieke 296 GTB. Een reden voor inzittenden om dat ook te doen is de matte carbon achterwand. De vederlichte deurpanelen hebben exact dezelfde afwerking. Naast de vele koolstofvezel delen,Rosso Ferrari stiksels in het stuur en dito stoel- en (onderzijde) dashboard bekleding, overheerst de kleur Nero in de Gran Turismo Berlinetta cockpit. De balans is briljant. Zeg maar gelijk aan die van de rijdynamiek…

Opties & extra’s
Op een pure machine als de Ferrari 296 GTB lijkt elke optie die niet gemaakt is van carbon even overbodig. Toch bewijst de draadloze telefoonoplader het tegendeel. Want wie zegt dat u na een leeggelopen batterij klaar bent met sjezen? In een elektrische auto misschien, maar niet in een V6 Hybrid! De adaptieve koplampen moeten rijden in het donker niet spannender maken dan strikt noodzakelijk. En ook de achteruitrijcamera komt heel aardig van pas, mocht u een bloedstollende rit niet in tranen willen laten eindigen op de parkeerplaats. Naar de meerwaarde van Apple CarPlay is het spontaan zoeken geblazen zodra de powerunit – verborgen onder het carbon paneel – van zich laat horen…

Techniek & performance
Ferrari blaast ons alleen al omver door 663 paarden uit de 3,0 liter 6-cilinder twin-turbomotor te peuteren. Laat staan dat ze er in totaal 830 pk van maken door hier geavanceerde hybridetechnologie aan toe te voegen. Daarnaast levert de V6 Hybrid maar liefst 730 Nm koppel, wat de 296 GTB in staat stelt om ongetemd door de lucht heen te snijden tot een topsnelheid van 330 km/h. De 100 km/h is vanuit stilstand al binnen 2,9 seconden bereikt. Gekoppeld aan een razendsnelle 7-traps automaat, verloopt elk schakelmoment even naadloos als explosief. Als er één reden is om op hybride over te stappen, dan is het deze Ferrari 296 GTB Assetto Fiorano wel. Of eigenlijk zijn het 830 redenen…

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Anti-lock braking system
  • Immobiliser
  • Rear spoiler
Engine
2992cc 6 cilinder
Fuel
Hybride
Power
829 pk
Weight
1469 kg
Top speed
330 km/u
Acceleration 0-100 km/h
2.9 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink