Menu
Menu
Favorites My Account
My Account

BMW i8

Type
First Edition | Camera's | Harman/Kardon | Head-up | Nette staat!
Factory color
Sophisto Grey
Transmission
Automaat
Mileage
82719 km
First registration
2014
Fuel
Hybride
Status
Sold
VAT Deductible
No

BMW i8

Type
First Edition | Camera's | Harman/Kardon | Head-up | Nette staat!
Factory color
Sophisto Grey
Transmission
Automaat
Mileage
82719 km
First registration
2014
Fuel
Hybride
Status
Sold
VAT Deductible
No

Prologue

Inmiddels is elektrisch rijden behoorlijk geïntegreerd in de Nederlandse samenleving. Maar er waren tijden dat de elektrische en hybride auto serieuze imagoproblemen hadden. BMW wist het tij op spectaculaire wijze te keren met de introductie van de i8: een plug-in hybride sportauto met futuristische supercar looks en een indrukwekkende performance. De aantrekkelijk gelijnde 2-zitter werd in 2014 op het asfalt gezet als First Edition, compleet met een extra fijne aankleding. Diezelfde versie staat nu bij Prins, inclusief Harman Kardon audiosysteem, een Head-up display, camera’s, Navigatie Professional en 364 pk vermogen.

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
BMW i8

Inmiddels is elektrisch rijden behoorlijk geïntegreerd in de Nederlandse samenleving. Maar er waren tijden dat de elektrische en hybride auto serieuze imagoproblemen hadden. BMW wist het tij op spectaculaire wijze te keren met de introductie van de i8: een plug-in hybride sportauto met futuristische supercar looks en een indrukwekkende performance. De aantrekkelijk gelijnde 2-zitter werd in 2014 op het asfalt gezet als First Edition, compleet met een extra fijne aankleding. Diezelfde versie staat nu bij Prins, inclusief Harman Kardon audiosysteem, een Head-up display, camera’s, Navigatie Professional en 364 pk vermogen.

Exterieur
Mochten de makers van de iconische Back tot the Future filmtrilogie ooit aan een comeback werken, dan staat de auto alvast klaar: de BMW i8 lijkt 8 jaar na zijn debuut nog immer rechtstreeks uit de toekomst te komen vliegen. Letterlijk, met zijn karakteristieke vleugeldeuren wagenwijd geopend. Het design is vlijmscherp, aerodynamisch zeer geavanceerd en zit vol verrassende details. Let bijvoorbeeld op de aflopende daklijn, eindigend in de achterlichtunits waarvan het bovenste deel lijkt te ‘zweven’ en tevens dienstdoet als luchtgeleider. Dit exemplaar doet nog vermeende pogingen het enigszins bescheiden te houden, refererend aan de chique kleurstelling. De Sophisto Grey carrosserie beschikt over licht contrasterende delen. Met uitzondering van de logo’s en remklauwen, schittert het bekende BMW i Blau ondertussen door afwezigheid. Echter, onopvallend door het verkeer manoeuvreren is schier onmogelijk.

Interieur
De naar boven openslaande portieren maken dat de entree altijd bijzonder is. Vanuit zwart lederen stoelen heeft u zicht op een dashboard dat niet zou misstaan in een tijdmachine. In de BMW i8 cockpit heersen de i Blau contouren juist wél. Onder andere het digitale instrumentarium, de stiksels en sfeerverlichting zijn ermee uitgerust. Een 2-zitter pur sang is van zichzelf al geen ruimtewonder, maar de antracietkleurige hemelbekleding maakt het extra knus aan boord van de BMW i8. Dit is een sportauto zoals een sportauto bedoeld is!

Opties & extra’s
BMW heeft een helder toekomstbeeld voor zich: opties als Navigatie Professional, een camera en Head-up display sluiten naadloos aan in de digitale wereld die steeds meer de overhand lijkt te krijgen. De LED-koplampen hebben bovendien een belangrijke rol in het visuele, futuristische spektakel dat de i8 First Edition te bieden heeft. Wie zich achter het stuur niet kan bedwingen doet er goed aan om af en toe gebruik te maken van de ingebouwde Cruise Control. Extra comfortabel wordt het met de stoelverwarming ingeschakeld. Lenen de omstandigheden zich er niet voor om het door BMW gearrangeerde ‘motorgeluid’ te laten knetteren, dan kunt u altijd nog een beroep doen op de geweldige sound van het Harman Kardon audiosysteem.

Techniek & performance
Mede vanwege zijn uiterlijk, maar ook dankzij een slimme marketingtruc van BMW wordt de i8 meer dan eens verward met volledig elektrisch aangedreven auto’s. De i8 was namelijk de 2e BMW i na de komst van de 100% elektrische BMW i3. In tegenstelling tot laatstgenoemde heeft de sportiefste van de 2 ‘gewoon’ nog een brandstofmotor onder de kap: een 1,5 liter turbomotor om precies te zijn. De geblazen 3-cilinder levert in zijn eentje al 231 pk. Het 96 kW sterke lithium-ion accupakket verhoogt het totale vermogen naar 364 pk. De plug-in hybride BMW i8 verdeelt zijn krachten via een 6-traps automaat over elk van de 4 wielen en spurt binnen 4,4 tellen van 0 naar 100 km/h. Geheel volgens BMW-traditie is de topsnelheid elektronisch begrensd op 250 km/h. Een verfijnde sound generator moet het gemis van meer cilinders kunstmatig wegpoetsen en dat lukt heel aardig. Kortom, een unieke auto met een unieke rijervaring. Meedoen aan de duurzame trend was nog nooit zó aantrekkelijk!

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.

  • Anti-lock braking system
  • Cruise control
  • Driver's airbag
  • Electrically adjustable front seats
  • Electrically operated front windows
  • Front side airbags
  • Heated seat
  • Passenger airbag
  • Rain sensor
Engine
1500cc 3 cilinder
Fuel
Hybride
Power
0 pk
Weight
1485 kg
Top speed
250 km/u
Acceleration 0-100 km/h
4.4 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink