Menu
Menu
Favorites My Account
My Account
prins.nl / Aanbod / Abarth 500 CABRIO terug naar overzicht

Abarth 500 CABRIO

Type
42 kWh Scorpionissima | 18" | Camera | Alcantara stoelen | Poison Blue | Carplay | JBL
Factory color
Poison Blue
Transmission
Automaat
Mileage
45 km
First registration
2023
Fuel
Elektrisch
Status
Sold
VAT Deductible
Yes

Abarth 500 CABRIO

Type
42 kWh Scorpionissima | 18" | Camera | Alcantara stoelen | Poison Blue | Carplay | JBL
Factory color
Poison Blue
Transmission
Automaat
Mileage
45 km
First registration
2023
Fuel
Elektrisch
Status
Sold
VAT Deductible
Yes

Prologue

Alles is anders en toch ook weer helemaal hetzelfde. De nieuwe Abarth 500e Cabrio is hier. Fan als we zijn verwelkomen we het kleine snelheidswonder met groot enthousiasme. Maar de nieuwkomer roept ook vraagtekens op, want wat is er van het Abarth DNA overgebleven nu geen benzinemotor, maar een batterij voor power zorgt? Daar kunnen we zo kort over zijn als de afmetingen van de Abarth: alles. De 500e is snel, opzwepend, lichtvoetig en klinkt bovendien ouderwets lekker. Hoe dan? Een slimme Engine Sound Generator doet de 100% elektrisch aangedreven Abarth herinneren aan zijn illustere voorgangers. Dat is dus 100% dikke pret, zónder uitstoot! Wij hebben de 500e C in zijn lekkerste vorm: de Scorpionissima. De aankleding van dit exemplaar is op z’n zachtst gezegd de moeite waard dankzij alcantara en leder op onder andere de verwarmde sportstoelen. Verder zijn een achteruitrijcamera, 3 rijmodi, 7 inch digitale cockpit, JBL Premium Sound systeem en full LED-koplampen inbegrepen. Klaar om emissievrij gelanceerd te worden?

Read more
Summary
Options and features
Technical details
Reviews

The english description is not yet available for this vehicle. We would gladly provide you with more information by telephone or email. Our sincere apologies for this matter.
Abarth 500e C Scorpionissima

Alles is anders en toch ook weer helemaal hetzelfde. De nieuwe Abarth 500e Cabrio is hier. Fan als we zijn verwelkomen we het kleine snelheidswonder met groot enthousiasme. Maar de nieuwkomer roept ook vraagtekens op, want wat is er van het Abarth DNA overgebleven nu geen benzinemotor, maar een batterij voor power zorgt? Daar kunnen we zo kort over zijn als de afmetingen van de Abarth: alles. De 500e is snel, opzwepend, lichtvoetig en klinkt bovendien ouderwets lekker. Hoe dan? Een slimme Engine Sound Generator doet de 100% elektrisch aangedreven Abarth herinneren aan zijn illustere voorgangers. Dat is dus 100% dikke pret, zónder uitstoot! Wij hebben de 500e C in zijn lekkerste vorm: de Scorpionissima. De aankleding van dit exemplaar is op z’n zachtst gezegd de moeite waard dankzij alcantara en leder op onder andere de verwarmde sportstoelen. Verder zijn een achteruitrijcamera, 3 rijmodi, 7 inch digitale cockpit, JBL Premium Sound systeem en full LED-koplampen inbegrepen. Klaar om emissievrij gelanceerd te worden?

Exterieur
Net als zijn voorganger is ook deze Abarth gebaseerd op de Fiat 500(C). Aangezien laatstgenoemde volledig elektrisch werd, voelde de roemruchte Italiaanse autoproducent zich min of meer genoodzaakt om eenzelfde soort pad te bewandelen. Een dubbele sportuitlaat schittert zodoende door afwezigheid. Het voordeel hiervan is dat er meer ruimte ontstond voor de diffusor achter. Andere designkenmerken van de Abarth 500e zijn de heftiger vormgegeven voorbumper – inclusief zilverkleurige onderlipspoiler, 18 inch Diamond Cut Velenosa-wielen met daarop groot het Abarth logo afgebeeld en hetzelfde embleem dat terugkomt achter de portieren van de 3-deurs hothatch. Het Poison Blue lakwerk maakt ‘m extra giftig, de Titanium Grey spiegels extra onderscheidend. De 500e C loert naar 500-begrippen dan ook behoorlijk venijnig de wereld in via full LED-kijkers. Open het zwarte stoffen dak en stap in een totaal nieuwe wereld. De wereld van een elektriserende kleine dondersteen…

Interieur
Binnenin de Abarth 500e Cabrio heeft zwart de overhand en is blauw juist in de minderheid. Des te meer valt de Poison Blue 12 uur markering op in het half met leder, half met alcantara beklede sportstuur. Extra opvallend is dat het dashboard ook met (zwart) alcantara is afgewerkt. Net als de sportstoelen overigens, al zijn die tevens voorzien van een lederen zij- en achterkant. Geweldig mooi is het two-tone stikselwerk: in de alcantara delen kleuren ze geel – net als de logo’s, in de lederen delen zijn ze blauw. In de lederen middenarmsteun en dito armsteunen op de portieren houdt Abarth zich eveneens vast een de bicolore stiknaden. Briljant gekozen. De zwarte hemelbekleding doet vrezen voor claustrofobische gevoelens in de compacte, doch digitale cockpit. Echter, de adrenalinekick overheerst na het aantippen van de aluminium sportpedalen. De 500eC gáát als een échte Abarth!

Opties & extra’s
Het is dat de B-stijlen nog recht overeind staan, anders zou het geen uitwaaien, maar éruit waaien worden. Zó vlot is de EV bom. Om al die frisse lucht enigszins tegengas te kunnen bieden monteerde Abarth stoelverwarming in de Scorpionissima. Nóg een voordeel van elektrisch rijden: het is niet noodzakelijk om met de kap open te rijden om het motorgeluid zo sterk mogelijk het interieur binnen te laten dringen. In dit geval wordt de typische Abarth tune namelijk door een heuse Engine Sound Generator gegenereerd. Welkom in het jaar 2023… Digitaal als de wereld tegenwoordig is, kon het 7 inch grote paneel in het instrumentarium niet achterblijven, evenals het 10,25 inch touchscreen voor de infotainment, inclusief bediening van navigatie, DAB en Apple CarPlay. Een JBL Premium Sound installatie met 6 speakers + subwoofer maakt het feest compleet aan boord van de muzikale Cabrio. Althans voor het gehoor. Maar het oog wil ook wat, dus beschikken de full LED-koplampen over grootlichtassistent en hebben de buitenspiegels een Blind Spot Monitor. Andere weergaven zijn er in de vorm van een achteruitrijcamera, verkeersbordherkenning en vermoeidheidsherkenning. Active Lane Departure Warning en parkeersensoren voor + achter houden u alert. Cruise Control houdt u juist in toom. En ja, dat is nodig…

Techniek & performance
Elke Abarth 500e beschikt standaard over een 42 kWh accupakket, dus ook deze Cabrio Scorpionissima. Het elektrische pretpakket stuurt 155 pk en 235 Nm richting de vooras en is daarmee in staat om binnen 7 seconden vanuit stilstand voorbij de 100 km/h te knallen. Ter vergelijk: de 180 pk sterke T-Jet turbo-benzinemotor uit de vorige generatie doet hier net zo kort over, de 160 pk versie ruim een halve seconde langer. Probeert u dit niet constant uit, dan moet een elektrische actieradius van 250 km mogelijk zijn. Al vermoeden wij dat dit het laatste is wat u gaat proberen tijdens een proefrit zodra u de Track-modus heeft ontdekt…

Met vriendelijke groet,
team Prins.

  • Anti-lock braking system
  • Bumpers in colour of body
  • Central locking
  • Cruise control
  • Driver's airbag
  • Electrically adjustable door mirrors
  • Electrically operated front windows
  • Front central armrest
  • Front side airbags
  • Heated seat
  • Height adjustable steering wheel
  • Immobiliser
  • Onboard computer
  • Passenger airbag
  • Radio
  • Rain sensor
  • Remote central locking
  • Reversing camera
  • Sports seats
  • Sports suspension
Engine
cc cilinder
Fuel
Elektrisch
Power
0 pk
Weight
1305 kg
Top speed
155 km/u
Acceleration 0-100 km/h
7.0 s
Get a personalized quote

Request a quote

First name*
Vul uw voornaam in
Surname*
Vul uw achternaam in
Country of residence*
Fill in your country of residence
Phone number*
Vul uw telefoonnummer in
E-mail address*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Featured listings

May we advice?

We speak english, und Deutsch.

E-mail
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink