De Porsche Cayenne komt dicht, héél dichtbij het pure sportwagen gevoel. En de Cayenne Coupé? Dat ís een sportwagen, zelfs qua design. Het enige verschil is de hoogte van de carrosserie, met als bonus meer interieurruimte. Want ook qua techniek en performance is deze zeer complete en erg fraai aangeklede Cayenne 3.0 E-Hybrid Coupé een auto met puur Porsche-DNA. Dit exemplaar is origineel Nederlands geleverd en voorzien van een indrukwekkende reeks fabrieksopties. Waaronder donkerbruin lederen comfortstoelen, adaptieve luchtvering met PASM, LED-koplampen + PDLS, Sport Chrono, een panoramadak, Park Assist voor + achter inclusief Surround View, soft-close portieren en heel veel meer. De krachtige Plug-in Hybrid heeft maar liefst 462 pk’s te verdelen over in totaal 4 wielen, en kan nog geheel emissievrij worden gereden ook. Hoezo, het beste van meerdere werelden?
Lees verderPorsche Cayenne 3.0 E-Hybrid Coupé
De Porsche Cayenne komt dicht, héél dichtbij het pure sportwagen gevoel. En de Cayenne Coupé? Dat ís een sportwagen, zelfs qua design. Het enige verschil is de hoogte van de carrosserie, met als bonus meer interieurruimte. Want ook qua techniek en performance is deze zeer complete en erg fraai aangeklede Cayenne 3.0 E-Hybrid Coupé een auto met puur Porsche-DNA. Dit exemplaar is origineel Nederlands geleverd en voorzien van een indrukwekkende reeks fabrieksopties. Waaronder donkerbruin lederen comfortstoelen, adaptieve luchtvering met PASM, LED-koplampen + PDLS, Sport Chrono, een panoramadak, Park Assist voor + achter inclusief Surround View, soft-close portieren en heel veel meer. De krachtige Plug-in Hybrid heeft maar liefst 462 pk’s te verdelen over in totaal 4 wielen, en kan nog geheel emissievrij worden gereden ook. Hoezo, het beste van meerdere werelden?
Exterieur
Terugkomend op het design van de Porsche Cayenne Coupé: in dit specifieke geval is het behoorlijk aangedikt. Letterlijk, want de zwart metallic lak is in goed gezelschap van een hoogglans zwart gespoten SportDesign pakket. Ook de sideskirts zijn van SportDesign en de 21 inch grote RS SpyderDesign wielen zeggen precies waar ze de inspiratie vandaan hebben gehaald. Extra heftig zijn de sportuitlaat eindstukken. De brute exhaust tips staan op de hoeken van de diffusor en ademen pure performance. Typisch Coupé zijn de spoiler in het verlengde van de sterk aflopende daklijn, en de ruimte voor de nummerplaat die naar de achterbumper is verhuisd en zodoende verder van de “smoked” achterlichtunits staat. Een designfeature die kennelijk wel gewaardeerd wordt, want bij de nieuwe serie zien we het ook terugkeren op de non-Coupé versie… Daarover gesproken: de vorm van LED-koplampen is hetzelfde als bij elke andere Cayenne, maar de PDLS-technologie is wél weer next level.
Interieur
Binnenin deze sportauto treft u een weelde aan luxe. Voor kuip- of schaalstoelen moet u bij de 911 zijn; de Cayenne E-Hybrid leent zich veel beter voor comfortstoelen voorzien van super chic donkerbruin lederen bekleding. Anders dan de iconische Elfer is onze SUV-Coupé namelijk vooral bedoeld voor meer praktische doeleinden. Vandaar ook de 2+1 configuratie achterin. Speciaal voor de fijnproevers heeft Porsche de donkerbruine tint doorgetrokken tot zo ongeveer het complete interieur: dashboard, stuurwiel, middenarmsteun, tunnelconsole, pookknop, portieren, dakhemel en zelfs de vloer is ermee uitgerust. Erg smaakvol is tevens de combinatie met hoogglans zwarte details en hier en daar een aluminium omranding voor een fijne vleug hightech. Voor maximale sfeer kunt u ook een beroep doen op de subtiele lichteffecten van Ambient Lighting. Hoe meer licht, hoe beter? Schuif dan vooral het elektrische zonnescherm naar achteren en laat u verrassen door het ruimtelijke gevoel dat het grote glazenpanoramadak creëert.
Opties & extra’s
De stopwatch bovenop het lederen dashboard is onderdeel van Sport Chrono Pack en laat een glimp van de ware Porsche potentie zien. Toch is de rest van de aankleding hoofdzakelijk gericht op comfort: adaptieve luchtvering, stoelverwarming, elektrische stoelverstelling met memoryfunctie, comfortstoelen achter, soft-close portieren, parkeerassistentvoor + achter inclusief Surround View camera; het moet rijden in een Cayenne Coupé relaxter dan ooit maken. Op zoek naar meer spanning en sensatie? Zet dan Porsche Active Suspension Management op scherp om bochten zo strak mogelijk aan te snijden én uit te komen. Optimaal presteren (lees: bijschijnen) in het donker kan ook dankzij Porsche Dynamic Light System.
Techniek & performance
Toch kunnen we niet ontkennen dat de Cayenne E-HybridCoupé helemaal geen opties nodig heeft om het hart van de sportieve autorijder aan te spreken: voorin ligt namelijk een juweel van een 3,0 liter 6-cilinder opgesteld, die met behulp van turbopower en PHEV-technologie maar liefst 462 paarden naar de voor- en achteras stuurt. De V6 Plug-in Hybrid blijkt tevens een heus koppelkanon met 700 Nm aan trekkracht. Hiermee is de Porsche in staat om binnen 5,1 seconden van 0 naar 100 km/h te accelereren. De topsnelheid van 253 km/h is nipt hoger dan die van menig elektronisch afgeregelde SUV, Coupé of Coupé-SUV. Kleine kans ook dat die hetzelfde sportwagen gevoel oproepen. Dan wel volledig elektrisch te rijden zijn. Al is het maar voor heel even…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
6.3 Berlinetta | Pass. Display | Carbon stuur | Alcantara hemel
€ 244.500
Superfast | Atelier Car | Blu Swaters | Veel alcantara! | Lift | JBL | Carbon Driver Zone | Briljante configuratie
€ 389.500
Project 7 | One of 250
Prijs op aanvraag