Porsche begrijpt wat ervoor nodig is om hybride rijden sexy te maken. De Cayenne Turbo S E-Hybrid verpulvert namelijk alle voorgaande Cayenne Turbo-modellen die het zonder PHEV-power moesten stellen. Met een gecombineerd vermogen van 680 pk en maar liefst 900 Nm (!) koppel is de Turbo S E-Hybrid tot supercar-waardige prestaties in staat. Echter, op comfort inleveren ho maar! Tegelijkertijd nam met de latere serie de emissievrije actieradius toe tot 40 km. En precies die serie biedt Prins nu te koop aan. Inclusief zwaar opzwepend uitrustingsniveau dat net zoveel op luxe en functionaliteit is gericht als op pure performance. De ideale allrounder bestaat niet? Toch wel. En hij wordt door Prins geleverd inclusief Adaptieve Sportstoelen, Sportuitlaat, SportDesign + Sport Chrono Pack, keramische remmen, voorbereiding op Rear Seat Entertainment, een verwarmde achterbank, PASM, PTV+, PDLS+, Surround View, soft-close portieren, een elektrisch wegklapbare trekhaak en heel veel meer.
Lees verderPorsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Diepzwart metallic
Porsche begrijpt wat ervoor nodig is om hybride rijden sexy te maken. De Cayenne Turbo S E-Hybrid verpulvert namelijk alle voorgaande Cayenne Turbo-modellen die het zonder PHEV-power moesten stellen. Met een gecombineerd vermogen van 680 pk en maar liefst 900 Nm (!) koppel is de Turbo S E-Hybrid tot supercar-waardige prestaties in staat. Echter, op comfort inleveren ho maar! Tegelijkertijd nam met de latere serie de emissievrije actieradius toe tot 40 km. En precies die serie biedt Prins nu te koop aan. Inclusief zwaar opzwepend uitrustingsniveau dat net zoveel op luxe en functionaliteit is gericht als op pure performance. De ideale allrounder bestaat niet? Toch wel. En hij wordt door Prins geleverd inclusief Adaptieve Sportstoelen, Sportuitlaat, SportDesign + Sport Chrono Pack, keramische remmen, voorbereiding op Rear Seat Entertainment, een verwarmde achterbank, PASM, PTV+, PDLS+, Surround View, soft-close portieren, een elektrisch wegklapbare trekhaak en heel veel meer.
Exterieur
Met de eerste generatie Cayenne drukte Porsche haar stempel op de Performance-SUV. Velen geloofden niet in het concept, maar tegenwoordig valt een hoge topsporter in het hoge segment niet meer weg te denken onder de zichzelf respecterende sportautomerken. Aan de absolute top van de voorlaatste serie Porsche Cayenne’s staat deze Turbo S E-Hybrid. Ons exemplaar dikt zijn spierballen extra aan door middel van het SportDesign pakket. Geprononceerdere bumperspoilers, sideskirts, alsook de (verstelbare!) dakspoiler maken optisch het verschil. Achter de two-tone multi-spaakwielen schuilen gigantische gele remklauwen die nog indrukwekkendere keramische schijven vastgrijpen. De LED Matrix-koplampen zitten standaard verscholen in een donkere koplampbehuizing, welke naadloos aansluit op de Diepzwart metallic carrosserie. Ook de eindstukken van de sportuitlaat zijn alvast zwart gemaakt, want dat worden ze toch na een stevige rit…
Interieur
De cockpit van onze Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid durft qua kleur niet af te wijken van het exterieur, al vonden de knappe engineers wél afwisseling in het soort afwerking: het leder op het dashboard, de Adaptieve Sportstoelen en de middenarmsteun wordt stijlvol afgewisseld door Alcantara bekleding op de dakhemel + stijlen. En uiteraard verdient het inmiddels traditionele Sport Chrono klokje een prominente positie midden bovenop het dashboard. Wie zich hierdoor laat leiden komt gegarandeerd veelvuldig met zijn of haar achterhoofd in contact met de prachtige Porsche emblemen in de hoofdsteunen. Dezelfde iconische badge siert de middenarmsteun op. Voor de rest geen gekkigheden aan boord van de super strakke plug-in hybride Cayenne Turbo S. Of het moet de bizarre hoeveelheid luxe zijn. Ambient Lighting weet als geen ander de weelderige sfeer te belichten. Letterlijk.
Opties & extra’s
Het gevoel van oneindige luxe komt onder andere bij opties zoals de soft-close portieren vandaan. Laat de deuren zichzelf automatisch dicht zuigen en de toon is meteen gezet. Een verwarmd stuur + dito stoelen voor én achter maken zelfs van de koudste wintermaanden een aangename ervaring. De voorbereiding op het Porsche Rear Seat Entertainment systeem benadrukt nog eens extra hoezeer deze sportauto geschikt is voor het hele gezin. Bijzonder comfortabel is tevens de Adaptieve luchtvering inclusief niveauregeling + hoogteverstelling. Verder komt Porsche Active Suspension Management (PASM) de stabiliteit én rijdynamiek ten goede. Hierdoor wordt er altijd een uitstekende balans gevonden tussen comfort en stabiliteit. Sport Chrono en Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) leggen op hun beurt het accent op het sportieve DNA van het legendarische Duitse merk, terwijl de geïntegreerde Nachtzichtassistent en Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+) ertoe bijdragen dat u in de meest duistere condities evenmin van het gas hoeft te gaan. Verder voorkomt een Head-up Display dat uw ogen van de weg afwijken. Is de bocht toch scherper dan vooraf ingeschat? Porsche Ceramic Composite Brakes zorgen voor de ultieme vertraging zónder fading. Bij Porsche begrijpen ze echter ook dat een sportwagen voor de hele familie niet altijd tot het uiterste hoeft te worden gedreven. Dit verklaart de aanwezigheid van een elektrische trekhaak, Adaptive Cruise Control en Bose Surround Sound. Zelfs het inparkeren verloopt super ontspannen dankzij ParkAssist voor + achter inclusief Surround View.
Techniek & performance
De belangrijkste techniek ligt echter in het vooronder en luistert naar de naam 4.0 V8 Turbo. De letter “S” in S E-Hybrid staat symbool voor extra power ten opzichte van de non-S Turbo-versie. En dankzij de hulp van PHEV-technologie is het verschil maar liefst 130 pk en exact evenveel Newtonmeters koppel. Het totaal komt daarmee op een asfalt verslindende 680 pk en 900 Nm. Genoeg voor de 8-cilinder, vierwielaangedreven Porsche Cayenne om binnen 3,8 seconden van 0 naar 100 km/h te schieten en een topsnelheid van 295 km/h waar te maken. Gekoppeld aan een heerlijke 8-traps automaat is de Turbo S even soepel als explosief. Een unieke combinatie. En precies dat zegt alles over deze Porsche. Klaar om de sportuitlaat te laten brullen?
Met vriendelijke groet,
team Prins.
4.7 S | Bose | Comfort Pack | Skyhook
Prijs op aanvraag
6.0 W12 | Dealer onderhouden | 2e eigenaar | Massage
Prijs op aanvraag
4.0 | Akrapovic | Carbon Seats | Carbon Pack | Front PPF | Approved 05-2026
€ 149.500