Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Porsche Cayenne

Type
4.8 Turbo
Fabriekskleur
Jet Green Metallic
Transmissie
Automaat
KM Stand
71583 km
Bouwjaar
2012
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 44.900,-

Porsche Cayenne

Type
4.8 Turbo
Fabriekskleur
Jet Green Metallic
Transmissie
Automaat
KM Stand
71583 km
Bouwjaar
2012
Brandstof
Benzine
Prijs
€ 44.900,-
Offerte aanvragen
Deel deze auto

Voorwoord

Iedereen heeft iets eigens. De één durft het alleen beter aan de buitenwereld te laten zien dan de ander. Deze ultra fraai samengestelde Porsche Cayenne Turbo is absoluut uniek. De drang van de voormalig eigenaar was kennelijk zó groot om zijn kleurrijke persoonlijkheid te showen, dat hij de 500 pk sterke Turbo met Paint To Sample lak en Bi-colore interieur in 2018 van Duitsland naar Nederland liet komen. Recentelijk is een servicebeurt door Porsche Centrum Eindhoven uitgevoerd, maar zijn opvolger werd in de showroom van Prins gevonden in de vorm van een Alfa Romeo Stelvio Q. Aan durf en onderscheid dus geen gebrek. Hoe zit dat met u?

Lees verder
Omschrijving
Techniek
Reviews

Porsche Cayenne Turbo | PTS Jet Green metallic

Iedereen heeft iets eigens. De één durft het alleen beter aan de buitenwereld te laten zien dan de ander. Deze ultra fraai samengestelde Porsche Cayenne Turbo is absoluut uniek. De drang van de voormalig eigenaar was kennelijk zó groot om zijn kleurrijke persoonlijkheid te showen, dat hij de 500 pk sterke Turbo met Paint To Sample lak en Bi-colore interieur in 2018 van Duitsland naar Nederland liet komen. Recentelijk is een servicebeurt door Porsche Centrum Eindhoven uitgevoerd, maar zijn opvolger werd in de showroom van Prins gevonden in de vorm van een Alfa Romeo Stelvio Q. Aan durf en onderscheid dus geen gebrek. Hoe zit dat met u?

Exterieur
Een tikkeltje Italiaans aangekleed was deze Cayenne Turbo natuurlijk al, dus de overstap naar Alfa is wellicht minder groot dan u denkt. Toch heeft de in PTS Jet Green metallic gegoten SUV evengoed geweldige Porsche genen. Het robuuste profiel, de druppelvormige koplampunits, brede grille en sierlijke welvingen ademen puur Cayenne-DNA en zijn een knappe evolutie van het origineel. De dakreling heeft een aluminium look en garandeert daarmee een stoere en stijlvolle aanblik tegelijk. Dit exemplaar staat op 19 inch antracietkleurige Cayenne Design II wielen met daarachter knalrode remklauwen; ze symboliseren respectievelijk eindeloze grip en intense stopkracht. Met het accelereren zit echter ook (meer dan) goed. Daarover verderop meer.

Interieur
Eerst gunnen we u een kijkje in de bijzonder (luxe) aangeklede, vol lederen (inclusief dashboard en portieren) cockpit van onze Porsche SUV. Het gladde leer genaamd “Bi-colore” bestaat uit de kleuren umbra en licht tartufo. Op de klassiek-luxe uitstraling stond kennelijk geen rem, want het interieurpakket omvat tevens wortelnotenhout. De combinatie met de lichte Alcantara hemelbekleding is een verademing voor iedereen die al dat grijs en zwart inmiddels wel een keer kent. De zitpositie en ergonomie is natuurlijk wel van het Duitse soort: hoogwaardig en feilloos. Al met al een interessante combi, deze Performance SUV.

Opties & extra’s
Spartaans is nagenoeg geen enkele Porsche meer. Laat staan deze Cayenne Turbo. Sterker nog, met zaken als HomeLink, luchtvering, Porsche Active Suspension Management (PASM), elektrisch bedienbare sportstoelen inclusief memoryfunctie en Bose Surround Sound aan boord, is dit zowaar de overtreffende trap op het gebied van comfort. Er is meer voor nodig om onder de indruk te raken? Ga er maar eens goed voor zitten, want verder vermeldt de lange opties onder andere Porsche Entry & Drive, 4-zone Climate Control, een multifunctioneel lederen + verwarmd stuurwiel, stoelverwarming voor + achter, stoelventilatie, Porsche Communication Management (PCM) met navigatie, telefoonmodule, Licht Comfort pakket, xenon koplampen, een elektrisch in-/uitklapbare trekhaak en Cruise Control. De Duitse soberheid is dus ver te zoeken.

Techniek & performance
Hoe gaaf is het dat de Cayenne ook nog rijdt als een échte Porsche Turbo: voorin ligt een beul van een 4,8 liter geblazen V8-motor. De 8-traps automaat verdeelt de superkrachten over elk van de 4 wielen, waardoor de 500 paarden en 700 Newtonmeters zo stabiel mogelijk op het asfalt worden losgelaten. Prettige bijkomstigheid is dat de Cayenne Turbo zonder al te veel drama de 0-100 km/h sprint binnen 4,7 tellen kan volbrengen. Pas bij 278 km/h houdt de Porsche het voor gezien. Weinig SUV’s die ‘m dat nadoen. Maar ja, het is dan ook een unieke auto…

Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.

Motor
4806cc 8 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
500 pk
Gewicht
2145 kg
Topsnelheid
278 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
4.7 s
Boek een proefrit

Ervaar de Porsche Cayenne

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

BMW 8 Serie

M850i xDrive High Executive

€ 119.900

€ 109.500

Porsche 911

Cabrio 991 3.8 Carrera S

€ 74.500

Advies nodig?

Ik help u graag verder

Stuur Jeroen een e-mail
Jeroen van Kranen
Sales