Porsche 911 GTS Cabriolet
Wie nog twijfelt aan de pure sportwagenbelevenis van een moderne Porsche 911, moet deze bijzonder mooie, snaarstrakke 991.2 GTS Cabriolet eens komen bekijken. Een Prins-waardige Porsche, afkomstig van één enkele eigenaar. Als we niet beter zouden weten, zouden we toch menen dat Italië zich met deze Duitser heeft bemoeid! Ja, een 911 GTS in een dergelijke briljante samenstelling heeft voldoende sportiviteit en flair in zich om elke purist compleet in te pakken. Punt.
Exterieur
De GTS is van zichzelf natuurlijk al één van de lekkerste versies uit de 911-range: onderscheidend en sportief, zonder te overdrijven. Een 991.2 GTS (de facelift) herken je onder andere aan gemodificeerde bumper(spoiler)s, een meer centraal gelegen dubbele uitlaat en natuurlijk de GTS-opschriften. Haal het dak eraf, giet de resterende carrosseriedelen in een bad vol Karminrot (Carmine Red) lak en je hebt zowaar écht iets unieks!
Extra fraai zijn de matzwarte Turbo S-wielen inclusief Centerlock. Qua kleur en sportiviteit sluiten ze prachtig aan op andere details, zoals de zwarte diffusor, dito uitlaateindstukken en emblemen. Ook het optionele GTS-logo op de portieren is zwart van kleur. Maar de remklauwen zijn juist weer vuurrood, om het sublieme contrast af te maken!
Interieur & uitrusting
Binnenin maken dezelfde tinten de dienst uit, al zijn de verhoudingen hier precies andersom. Zwart lederen / Alcantara bekleding voert de boventoon, afgewisseld met Karminrot stiksels, gordels en toerenteller. Het geheel maakt een harmonieuze indruk. De carbon interieurafwerking zorgt voor extra racy sferen aan boord van de 911 Cabriolet. En ook hier mogen de GTS-opschriften uiteraard niet ontbreken!
Plaatsnemen in al dit moois wordt zelfs nog aantrekkelijker dankzij de stoelverwarming en het Porsche Connect systeem met CarPlay. Handig voor onderweg zijn tevens stuurbekrachtiging Plus, Cruise Control en automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels. Eenmaal thuis doen de HomeLink garagedeuropener en Park Assist voor + achter hun werk. En toch adviseren we om zo lang mogelijk op straat te blijven…
Techniek & performance
Eén keer raden waarom. De achterin gelegen 6-cilinder boxermotor telt een inhoud van 3,0 liter, heeft 2 turbo’s en levert 450 pk op de achterwielen; 30 méér dan de ‘standaard’ Carrera S! Ook het koppel steeg met 50 Nm naar een totaal van 550. In combinatie met PDK stelt de bestuurder dit in staat om binnen 3,7 seconden vanuit stilstand voorbij de 100 km/h te schieten. Petjes en andere bescherming voor uw hoofd kunt u beter thuislaten gezien de topsnelheid van 310 (!) km/h. Immers, geheid dat het dak eraf gaat met deze waanzinnige ‘Elfer’! Letterlijk, want als de Cabriolet-versie één ding toevoegt aan de Porsche 991.2 GTS, dan is het wel de pure snelheidsbeleving van een échte sportwagen.
Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo