Het kan alle kanten opgaan bij het samenstellen van een nieuwe Porsche 992, maar de oorspronkelijke eigenaar van deze schitterende Carrera 4S Cabriolet wist exact de juiste balans te vinden tussen stijlvolle sportiviteit en een mooie no-nonsense uitstraling. Kortom, een Elfer die duidelijk onderscheid maakt zonder al te veel tierelantijn. Hoe anders is het uitrustingsniveau: bij het afvinken van de opties kende de persoon achter de knoppen letterlijk geen rem. Van geventileerde sportstoelen tot achterasbesturing. Van een verlaagd PASM sportonderstel tot LED Matrix-verlichting inclusief PDLS+. Ook PTV+, PDCC, ACC, Surround View, HomeLink, Sport Chrono en een front liftsysteem zijn van de partij. Rest ons de vraag: wat wordt het, luisteren naar de waanzinnige klanken uit het Burmester High-End Surround Sound systeem of heeft de sportuitlaat van de 450 pk sterke 992 4S Cabrio stiekem toch de voorkeur? Het één hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk…
Lees verderPorsche 911 Carrera 4S Cabriolet PDK 992 Nachtblau
Het kan alle kanten opgaan bij het samenstellen van een nieuwe Porsche 992, maar de oorspronkelijke eigenaar van deze schitterende Carrera 4S Cabriolet wist exact de juiste balans te vinden tussen stijlvolle sportiviteit en een mooie no-nonsense uitstraling. Kortom, een Elfer die duidelijk onderscheid maakt zonder al te veel tierelantijn. Hoe anders is het uitrustingsniveau: bij het afvinken van de opties kende de persoon achter de knoppen letterlijk geen rem. Van geventileerde sportstoelen tot achterasbesturing. Van een verlaagd PASM sportonderstel tot LED Matrix-verlichting inclusief PDLS+. Ook PTV+, PDCC, ACC, Surround View, HomeLink, Sport Chrono en een front liftsysteem zijn van de partij. Rest ons de vraag: wat wordt het, luisteren naar de waanzinnige klanken uit het Burmester High-End Surround Sound systeem of heeft de sportuitlaat van de 450 pk sterke 992 4S Cabrio stiekem toch de voorkeur? Het één hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk…
Exterieur
Breder, strakker, opwindender; de laatste evolutie van de roemruchte Porsche 911 is wéér beter dan zijn voorganger. En we waren al zo verwend! Het iconische coupé-design, met zijn sterk aflopende daklijn (zelfs zichtbaar op de Cabriolet), bleef gelukkig overeind. Maar de luchtinlaten werden groter, de spatborden geprononceerder en de dynamiek verpletterender dan ooit. Traditie en innovatie gaan bovendien hand in hand, kijkend naar de klassieke ronde vorm van de koplampen die in dit geval zijn uitgerust met Matrix LED-technologie én PDLS+. De 20 / 21 inch (voor / achter) grote Carrera Exclusive Design velgen vullen de wielkasten als de beste, maar de ruimte tussen die twee is nóg kleiner gemaakt door het 10 mm verlaagde PASM Sportonderstel. De zwarte eindstukken van de sportuitlaat zorgen voor een extra rauw randje, terwijl de Nachtblau metallic carrosserie niets dan pure klasse ademt. Dit subtiele, doch beeldschone contrast wordt verlengd aan de hand van een zwarte typeaanduiding en dito remklauwen. Wie graag gezien wil worden met een beauty en tegelijkertijd wil kunnen leunen op bewezen kwaliteiten, heeft aan deze dakloze 992 Carrera 4S de perfecte Prins bolide.
Interieur
Wat ons betreft komt de nieuwste generatie Porsche 911 Cabriolet het dichtst in de buurt van het coupé-design van de gesloten Carrera’s. Hoe mooi ook, het liefst zien we de zwarte soft-top achter de stoelen verdwijnen. Des te sneller raakt u namelijk onder de indruk van de zwart lederen sportstoelen, het legendarische Porsche wapen gedrukt in de middenarmsteun en de in carrosseriekleur gespoten componenten als onderdeel van een speciaal interieurpakket. Een zwevende midden-/tunnelconsole in Nachtblau is toch net even origineler dan ‘standaard’ aluminium. Let ook op het Sport Chrono klokje bovenop het dashboard uit het gelijknamige pakket: dat is – gelukkig – nog ouderwets analoog, net als de centraal geplaatste toerenteller in het verder digitale instrumentarium. Dit is Porsche beleving tot en met!
Opties & extra’s
Verder wint onze 992 Carrera 4S Cabrio aan aantrekkingskracht dankzij allerlei luxe zoals stoel- en stuurverwarming, stoelventilatie en een front liftsysteem, waarmee het verlaagde Porsche Active Suspension Management onderstel op verzoek omhoog komt om drempels en andere obstakels te overwinnen. Verder laat de Elfer zich niet afremmen door krappe bochten en parkeervakken getuige de aanwezigheid van achterasbesturing en Park Assistent inclusief Surround View Camera. Gaat het u toch vooral om de wegligging, dan kunt u bovendien een beroep doen op Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) en Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+). Daarnaast laat de nieuwe 911 zichzelf van zijn meest veilige en praktische kant zien met opties zoals Adaptive Cruise Control, Lane Keep Assist, een HomeLink garagedeuropener LED Matrix-koplampen voorzien van Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+). En natuurlijk streelt Burmester High-End Surround Sound uw oren, totdat de sportuitlaat van zich laat horen…
Techniek & performance
Aan moderne techniek dus geen gebrek aan boord van deze Porsche 992 Carrera 4S Cabriolet. Iets dat zeker ook terugkomt onder de motorkap, waar de karakteristieke 6-cilinder boxermotor wordt bijgestaan door dubbele turbopower. Hierdoor volstaat een inhoud van 3,0 liter om tot een output van 450 pk te komen. De vierwielaandrijving en bloedsnelle PDK-automaat helpen eveneens mee om de Porsche binnen 3,8 seconden van 0 naar 100 km/h te laten accelereren. Pas bij 304 km/h houdt de open 4S het voor gezien. U daarentegen, bent dan nog lang niet klaar met spelen…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
3.9 V8 HELE | Carbon Driver Zone
Prijs op aanvraag
Overland 4XE 380pk PHEV | Full option! | Pano-dak | Stoelventilatie | Luchtvering | Night Vision
€ 84.900
4.7 S | Comfort Pack | Bose | CarPlay
Prijs op aanvraag