Klassieker in de maak: deze Porsche 996 Carrera 4 Cabriolet betreft een btw-auto en daarmee mogelijk extra aantrekkelijk voor een youngtimer regeling! Hoe verleidelijk het is om óók privé uw kilometers te maken met de Elfer? Nogal! Onze 911 Carrera 4 Cabrio beschikt namelijk alvast over een klassieke kleurstelling: zwart metallic met lichtbruin lederen bekleding. Verder is de keurig verzorgde Porsche lekker compleet uitgevoerd: verwarmde sportstoelen, een sportuitlaat, PSM, Cruise Control, xenonverlichting en een Bose audiosysteem zijn bijvoorbeeld inbegrepen. Echter, of laatstgenoemde ook de karakteristieke 6-cilinder boxer roffel geluidstechnisch weet te overtreffen… De vraag stellen is hem beantwoorden! Overigens betreft het hier de faceliftversie: de 996.2. Kenners koppelen dit gelijk aan een geüpgradede motorinhoud van 3,6 liter. Goed voor 320 pk verdeeld over 4 wielen…
Lees verderPorsche 911 Carrera 4 Cabriolet
Klassieker in de maak: deze Porsche 996 Carrera 4 Cabriolet betreft een btw-auto en daarmee mogelijk extra aantrekkelijk voor een youngtimer regeling! Hoe verleidelijk het is om óók privé uw kilometers te maken met de Elfer? Nogal! Onze 911 Carrera 4 Cabrio beschikt namelijk alvast over een klassieke kleurstelling: zwart metallic met lichtbruin lederen bekleding. Verder is de keurig verzorgde Porsche lekker compleet uitgevoerd: verwarmde sportstoelen, een sportuitlaat, PSM, Cruise Control, xenonverlichting en een Bose audiosysteem zijn bijvoorbeeld inbegrepen. Echter, of laatstgenoemde ook de karakteristieke 6-cilinder boxer roffel geluidstechnisch weet te overtreffen… De vraag stellen is hem beantwoorden! Overigens betreft het hier de faceliftversie: de 996.2. Kenners koppelen dit gelijk aan een geüpgradede motorinhoud van 3,6 liter. Goed voor 320 pk verdeeld over 4 wielen…
Exterieur
Met de introductie van de 996 in 1997 brak Porsche met vele 911 tradities. De carrosserie was ronder, sierlijker, aaibaarder dan voorheen. De ronde koplampunits werden voortaan samengesmolten met de knipperlichten en de achterlichten misten het verbindende tussenstuk. Dit was geen evolutie, maar een revolutie! De 996 werd zeer succesvol, mede doordat het model een compleet nieuwe groep kopers wist aan te spreken vanwege zijn mondainere, minder spartaanse uitstraling. Tegelijkertijd kampte Porsche met een club hardcore liefhebbers die juist verlangde naar de vertrouwde Elfer karakteristieken. De Porsche 996.2 – zeg maar de 2.0 versie van deze generatie 911, kwam beide groepen tegemoet. De druppelvormige (in dit geval xenon-)koplampen keerden (grotendeels) terug en ook de verbindende balk tussen de units achter maakte een comeback, zij het op de snellere 4S-versie. En juist die 4S-versie, daarvan zijn de optionele sportuitlaten op dit exemplaar afgeleid! Gehesen in een Basalt Black metallic kostuum, komen de klassieke 18 inch 5-spaak Carrera wielen perfect tot hun recht. Ook de zilverkleurige remklauwen steken bijzonder fraai af bij de rest. Een blijvertje hoor, deze Carrera 4 Cabrio!
Interieur
Dé reden om de zwarte soft-top achter de stoelen te laten verdwijnen is natuurlijk de extra open rijdimensie van een 911 Cabriolet. Deze stijlvolle Porsche 996 voegt daar een zeer prettig op het netvlies liggend interieur aan toe. Het lichtbruine leder op stoelen, stuur, dashboard en deurpanelen is niet alleen, want ook de A-stijlen, volledige tunnelconsole en zelfs de vloerbedekking heeft een lichtbruine afwerking. Uitzondering zijn de zwarte matten en allerlei bedieningselementen. De pook is op zijn beurt zowel bruin als zilver; past mooi bij het hightech karakter van de toenmalige Tiptronic transmissie. Onder de bruin lederen kap van het instrumentenpaneel gaan analoge tellers en meters schuil. Wat een verademing in dit digitale tijdperk! Geheel volgens Porsche traditie overlappen ze elkaar deels en neemt de toerenteller een prominente positie in. Overigens, hoe kunt u hier meer van genieten dan vanuit vollederen sportstoelen?
Opties & extra’s
Wanneer de sportstoelen ook nog eens verwarmd blijken te zijn, kunnen we niet anders dan concluderen dat de 996.2 Carrera 4 Cabriolet gemaakt is om veel, héél veel momenten door te brengen achter het stuur. Cruise Control, een Bose audio en xenon koplampen duiden zowaar op nog meer comfortabele kilometers. De sportuitlaat gecombineerd met Porsche Stability Management (PSM) leggen juist de link naar een indrukwekkende performance. Tsja, waarom zou het één het ander moeten uitsluiten?
Techniek & performance
Met de sleutel links in het contact is dit vanaf de start onmiskenbaar een échte Elfer. En zo klinkt hij ook! De 3,6 liter (voorheen 3.4) grote 6-cilinder boxermotor klinkt lekker rauw en biedt 20 pk + 20 Nm extra ten opzichte van het non-faceliftmodel. In totaal gebruikt de 911 Cabrio 320 pk en 370 Nm koppel om de 0-100 km/h sprint binnen 5,7 seconden af te raffelen. De 5-traps Tiptronic automaat doet zijn werk soepel en is in staat om een topsnelheid van 280 km/h op de klokken te brengen. Vierwielaandrijving en PSM-technologie zorgen samen voor vrachten grip en stabiliteit. Deze Porsche laat zich niet gek maken. U daarentegen…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
2.4 TD 110 SW SE
€ 36.500
3.9 V8 HELE | Verde British | Magnifiek! | Cuoio interior | Historical Color
€ 249.500
4.0 V8 | Titanium Grey | Subliem!
€ 299.500