Op zoek naar de crème de la crème op Porsche gebied? Deze ultiem mooie, origineel Nederlands geleverde 992 Turbo S Cabriolet (btw-auto) is een absolute droom op wielen! Met zijn diep donkerblauwe carrosserie gecombineerd met een bruine soft-top en dito verwarmde sportstoelen inclusief memoryfunctie, bicolor lederen cockpit en bronskleurige 21 inch wielen plus daarachter keramische remschijven, is de huidige generatie Porsche 911 Cabrio op z’n zacht gezegd een unieke verschijning. Uiteraard trakteert de 650 pk (!) sterke Turbo S de inzittenden op een explosie van rijplezier. Letterlijk, als de 0-100 km/h sprint binnen 2,8 seconden wordt afgeraffeld… Wat ook meehelpt is de aanwezigheid van achterasbesturing, adaptieve Matrix LED-koplampen, Adaptive Cruise Control, een variabele stuuroverbrenging en adaptief sportonderstel. Andere highlights uit de oneindig lange optielijst zijn het Burmester premium audiosysteem, de achteruitrijcamera en spraakbediening. Proefrijden kan, maar wees voorbereid: deze Elfer verkoopt zichzelf!
Lees verderPorsche 911 Turbo S Cabriolet
Op zoek naar de crème de la crème op Porsche gebied? Deze ultiem mooie, origineel Nederlands geleverde 992 Turbo S Cabriolet (btw-auto) is een absolute droom op wielen! Met zijn diep donkerblauwe carrosserie gecombineerd met een bruine soft-top en dito verwarmde sportstoelen inclusief memoryfunctie, bicolor lederen cockpit en bronskleurige 21 inch wielen plus daarachter keramische remschijven, is de huidige generatie Porsche 911 Cabrio op z’n zacht gezegd een unieke verschijning. Uiteraard trakteert de 650 pk (!) sterke Turbo S de inzittenden op een explosie van rijplezier. Letterlijk, als de 0-100 km/h sprint binnen 2,8 seconden wordt afgeraffeld… Wat ook meehelpt is de aanwezigheid van achterasbesturing, adaptieve Matrix LED-koplampen, Adaptive Cruise Control, een variabele stuuroverbrenging en adaptief sportonderstel. Andere highlights uit de oneindig lange optielijst zijn het Burmester premium audiosysteem, de achteruitrijcamera en spraakbediening. Proefrijden kan, maar wees voorbereid: deze Elfer verkoopt zichzelf!
Exterieur
Het is knap hoe Porsche een model weet te ontwikkelen dat evolutie na evolutie na evolutie tóch spannend blijft. Sterker nog, de 992 Turbo S is wat ons betreft de spannendste van het stel! Aanpassingen aan de bumper(spoiler)s, de luchtinlaten achter de portieren, ‘vaste’ achterspoiler en 4 rechthoekige uitlaateindstukken maken moeiteloos duidelijk dat dit een 911 Cabriolet is die nét even anders (lees: extremer en exclusiever) is dan andere uitvoeringen. De bronskleurige, 21 inch grote dubbele 5-spaakwielen zijn het toppunt van opwinding. Zeker in combinatie met de gele remklauwen erachter die zich op uw verzoek vastbijten in de keramische schijven. Zo uitbundig en sportief als de details zijn, zo opvallend elegant is de rest van de aankleding: de Moonlight Blue metallic lak is een toonbeeld van tijdloze schoonheid. De tint is dermate betoverend en chic dat we onszelf erin dreigen te verliezen als we er (te) lang naar staren. Gelukkig valt ons oog ook automatisch op het fraai contrasterende, donkerbruine dak en de geavanceerde LED Matrix-verlichting aan het front, voorzien van adaptieve lichttechnologie. Aan de achterzijde beschikken de units eveneens over LED’s, inclusief de brede lichtbalk die de verbinding legt tussen de beide lampen. Het is slechts een voorbeeld van hoe Porsche in staat is om klassieke ontwerpkarakteristieken briljant te vertalen in hypermoderne designfeatures.
Interieur
Briljant is tevens de samenstelling van het bicolor interieur: stijlvol donkerbruin lederen bekleding heeft duidelijk de overhand in het Porsche 911 Turbo S Cabriolet binnenste. Onder andere de sportstoelen, het sportstuur, de portieren, het volledige dashboard, de middenconsole en armsteun zijn ermee afgewerkt. Witte contraststiksels worden op geraffineerde wijze afgewisseld door bruine exemplaren. Wat een charme, wat een cachet, wat een verfijning aan boord van deze hightech supercar! Het hightech DNA komt op zijn beurt terug in de vorm van carbon dashboard inserts, een dito paneel in de middentunnel, alsmede op de instaplijsten – voorzien van een klassiek 911 Turbo S opschrift. Dezelfde modelaanduiding heeft zijn weg gevonden naar de “embossed” hoofdsteunen. Deze 992 Cabriolet ademt één en al klasse gemend met zuivere sportiviteit. De 12 uur markering op het stuurwiel en witte achtergrond van zowel de toerenteller als de stopwatch op het dashboard leggen het accent op buitengewone circuitprestaties. Deze Porsche is bijna te mooi om waar te zijn. Bijna…
Opties & extra’s
Dat de droom-Elfer 100% realiteit is bewijzen opties als de keramische remschijven, achterasbesturing, variabele stuuroverbrenging en sportonderstel met adaptieve demping. Samen maken ze van de explosieve rijkwaliteiten een ongeëvenaarde rijervaring. Maar er is meer: onze Porsche 992 Turbo S Cabriolet is uitgerust met Adaptive Cruise Control, parkeersensoren voor + achter, een achteruitrijcamera, elektrisch bedienbare en verwarmde sportstoelen inclusief memoryfunctie, navigatie en Bluetooth telefoonvoorbereiding met spraakbediening, Apple CarPlay + Android Auto, WiFi voorbereiding, een stuurkolom inclusief geheugenfunctie, elektrisch bedienbare kap en Burmster Audio. Vraag ons naar het complete overzicht.
Techniek & performance
Tijd om ons te verdiepen in de techniek: achterin de 992 Turbo S ligt namelijk een kanon van een motor. De 3,8 liter 6-cilinder is nog altijd een boxer pur sang. In dit geval verplettert de aandrijflijn al zijn voorgangers door er een immens vermogen van maar liefst 650 pk en 800 Newtonmeters uit te persen. In wezen gaat het hier immers niet om een turbo-, maar om een bi-turbomotor. De 8-traps PDK-transmissie werkt vliegensvlug en is ook vliegensvlug manueel te bedienen dankzij het schakelmechanisme achter het sportstuur. De nieuwe generatie Porsche 911 blijft dichtbij zijn roots door al zijn superkrachten via de (gestuurde) achteras naar het asfalt toe te jagen. Maar meer dan ooit gaat de Elfer als op rails de bocht door. De limiet ligt ver, héél ver weg. Hard rechtuit kan hij ook: inzittenden worden binnen 2,8 seconden vanuit stilstand voorbij de 100 km/h gelanceerd. Met de nadruk op “gelanceerd”. Pas bij een topsnelheid van 330 km/h houdt de digitale meter het voor gezien. Een nieuwe oude legende is opgestaan. En hij heet Porsche 992 Turbo S.
Met hartelijke groet,
team Prins.
3.9 V8 HELE | Subliem! | Atelier Car | Carbon interieur | JBL
€ 249.500
3.8 V8 GTS | 20 inch | Camera
€ 64.900
V6 AWD Modena | Subliem! | Full PPF | Sonus Faber | ADAS
€ 214.500