Een old school Porsche 911 uit de moderne tijd: de originele eigenaar van deze keurig onderhouden Carrera 3.6 was er snel bij. Het betreft hier namelijk één van de eerste 997’s. Bovendien ging hij voor puur, want de Elfer is handgeschakeld en natuurlijk is de boxermotor hartstikke atmosferisch! Die karakteristieke roffel gaat nooit vervelen, mede daardoor wisten uw voorgangers van geen ophouden. Dit is een sportauto om mee te rijden! Het aanwezige sportstuur, de verwarmde + elektrisch bedienbare sportstoelen met memoryfunctie en Sport Chrono Pack Plus bevestigen dit als geen ander. Xenon, PSM en PCM mag u eveneens afvinken. Verder is uitwaaien heel goed mogelijk dankzij een schuif-/kanteldak in combinatie met 325 pk op de achterwielen…
Lees verderPorsche 911 Carrera
Een old school Porsche 911 uit de moderne tijd: de originele eigenaar van deze keurig onderhouden Carrera 3.6 was er snel bij. Het betreft hier namelijk één van de eerste 997’s. Bovendien ging hij voor puur, want de Elfer is handgeschakeld en natuurlijk is de boxermotor hartstikke atmosferisch! Die karakteristieke roffel gaat nooit vervelen, mede daardoor wisten uw voorgangers van geen ophouden. Dit is een sportauto om mee te rijden! Het aanwezige sportstuur, de verwarmde + elektrisch bedienbare sportstoelen met memoryfunctie en Sport Chrono Pack Plus bevestigen dit als geen ander. Xenon, PSM en PCM mag u eveneens afvinken. Verder is uitwaaien heel goed mogelijk dankzij een schuif-/kanteldak in combinatie met 325 pk op de achterwielen…
Exterieur
De Porsche 997 Carrera is een geslaagde evolutie van de 996. Die laatste had een tamelijk revolutionair ontwerp, terwijl zijn opvolger voorzichtig teruggreep naar oude tradities zoals de ronde koplampunits met de stads- en knipperlichten er afzonderlijk onder gemonteerd. Verder moet de pre-faceliftversie niets hebben van LED-verlichting. Wat was er dan vernieuwend aan de 997? Best veel, waaronder de 4 uitlaateindstukken. Ook het massieve 18 inch Carrera wieldesign hadden we nog niet eerder gezien op een Porsche 911. Meer Carrera is er in de vorm van de metallic Seal Grey carrosserielak: destijds tevens leverbaar op de iconische Carrera GT! De chique grijstint maakt van ons exemplaar in ieder geval een tijdloze verschijning. Eentje die op afstand moeiteloos te herkennen is als een échte Elfer.
Interieur
Bij een nette Porsche past een nette aankleding: zwart leder overheerst en verkeert in keurige conditie. De sportstoelen zitten voortreffelijk, zoals u dat van een 911 mag verwachten. Het sportstuur en Sport Chrono klokje bovenop het dashboard maken de sportieve ambiance meer dan compleet. Al gaat onze aandacht vooral uit naar de pook van de manuele transmissie… Zo zien we een Porsche 911 tegenwoordig zelden! Erg fraai is de afwerking van de hemelbekleding, gemaakt van zwart Alcantara. Chic hoor! Het elektrisch bedienbare schuif-/kanteldak zorgt voor een prima lichtinval. Nee, duister doet deze klassieker in wording never nooit aan. Zitten die 5 analoge tellers op een rij u ook zo aan te staren? Tijd voor wat actie!
Opties & extra’s
Wie de elektrisch verstelbare, verwarmde sportstoelen (inclusief geheugenfunctie) maximaal wil uitproberen doet automatisch een beroep op de kwaliteiten van het Porsche Stability Management (PSM) systeem. Dit stukje technologie houdt de Porsche 997 Carrera zo waterpas mogelijk zodra hij op (hoge) snelheid de hoek omgaat. Sport Chrono Plus Pack en xenonverlichting leveren beide op hun eigen manier iets toe aan de felle dynamiek van deze sportwagen pur sang. Maar nooit te veel, want daar is de 911 Carrera veel te elegant en zelfverzekerd voor. Puur of niet, allerlei luxe c.q. moderne voorzieningen zoals Porsche Communication Management (PCM) inclusief navigatie en een Bose audiosysteem ontbreken allerminst aan boord van dit rijk uitgeruste exemplaar. Van “the beauty of silence” of de weg kwijtraken is dus onmogelijk sprake…
Techniek & performance
Met 325 pk op de achteras is elke bestemming binnen no time bereikt. De heerlijke boxerroffel komt voort uit een 3,6 liter 6-pitter, non-turbo. Deze 911 stamt nog uit een tijdperk dat Porsche enkel turbotechnologie toevoegde aan uitvoeringen die ook daadwerkelijk zo heetten. Zonder deze ondersteuning weet de 997 Carrera nog altijd binnen 5 seconden vanuit stilstand de 100 km/h te bereiken. Verder is de topsnelheid vastgesteld op 285 km/h: genoeg om de vele begrensde landgenoten moeiteloos achter u te laten op de Duitse Autobahn. Maar eerst even een bezoek brengen bij Prins…
Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.
3.9 V8 HELE | Carbon Driver Zone
Prijs op aanvraag
Overland 4XE 380pk PHEV | Full option! | Pano-dak | Stoelventilatie | Luchtvering | Night Vision
€ 84.900
4.7 S | Comfort Pack | Bose | CarPlay
Prijs op aanvraag