Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet
Legendes met een duister tintje. Bij Prins zijn we er dol op. Kijk deze prachtige Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet nu eens. Niet alleen is de conditie geweldig, ook de samenstelling is helemaal des Porsches: strak, discreet en vooral niet te frivool. Zakelijk en kil valt deze dakloze 991 Carrera 4S echter allerminst te noemen. Zeg nu zelf, van zo’n pure sportauto krijg je het toch spontaan warm? Wij bieden de Porsche 991 Cabriolet aan inclusief Sport Chrono, Bose audio, een elektrisch windscherm en 400 pk aan 6-cilinder boxerpower… Zónder hulp van turbo’s. Kortom, genieten geblazen!
Exterieur
De Porsche 911, wie kent hem niet? Type 991 is in het bijzonder te herkennen aan zijn onmiskenbare Elfer design. En dat is opvallend, want je zou verwachten dat na zoveel jaren ontwikkeling het basisrecept steeds een klein beetje meer naar de achtergrond verdwijnt. Niet bij Porsche. Het kan dan ook haast geen toeval zijn dat juist de 991 door velen wordt gezien als de mooiste Porsche 911 van de afgelopen decennia. En als Carrera 4S Cabriolet heeft de iconische sportwagen nog nét even wat meer jeu. Treft u het even…
Het zwarte kostuum ten spijt, met dit Duitse pareltje is het schier onmogelijk om onopvallend door het verkeer te razen. Natuurlijk hebben de SportDesign spiegelkappen, 20 inch gepolijste multi-spaakwielen met daarachter rode remklauwen, 4 uitlaateindstukken en in carrosseriekleur meegespoten frontlipspoiler ook een belangrijk aandeel in de optische schoonheid van de Porsche 991 Carrera 4S Cabriolet. En laat nu juist de Carrera 4S te herkennen zijn aan de brede verlichtingsbalk die beide achterlichtunits met elkaar verbindt. In één woord: schitterend!
Interieur & uitrusting
In een Porsche 911 zit u meteen goed. Het zwarte leder op onder andere de (verwarmde!) stoelen, het (SportDesign!) stuurwiel en de bovenzijde van het dashboard ademt kwaliteit, maar leidt niet af van het hoofddoel in de 991-cabine: rijden. Aluminium accenten plus dito sierstrips op zowel het dashboard als de deurpanelen, zorgen voor een lekker hightech contrast. Het prachtig ontworpen SportDesign stuurwiel bevat naast veel aluminium, ook een middenmarkering. Het Sport Chrono klokje zet ondertussen elk zintuig op scherp, terwijl het Bose audiosysteem een aardig deuntje meeblaast. Totdat de sleutel in het karakteristieke contactslot de startmotor een slinger geeft… Er is slechts een paar honderd meter voor nodig om te begrijpen waarvoor dat elektrische windscherm dient, als u begrijpt wat wij bedoelen.
Techniek & performance
Zodra de 3,8 liter boxermotor achterin het startsein krijgt, klinkt een indrukwekkend geroffel vanachter de stoelen. Vierwielaandrijving gecombineerd met een PDK-transmissie zijn dé ingrediënten voor maximale grip op snelle sprints (0-100 km/h in 4,5 seconden) én in bochten. De 991 Carrera 4S gaat werkelijk als op rails! Gedurende de hele weg richting een topsnelheid van 294 km/h is deze strakke Elfer niet gek te maken. De inzittenden – en dan met name de bestuurder daarentegen… De enige woorden die u na een proefrit bij Prins kunt uitbrengen, zijn: waar kan ik tekenen?
Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.