Porsche 911 Carrera S PDK 991
Bescheidenheid siert deze prachtige Porsche 911 Carrera S met PDK en Sport Chrono Plus Pack. De 991.1 op uw scherm is origineel Nederlands geleverd en perfect dealeronderhouden. Voor de rest blinkt der Elfer met name uit in authenticiteit. De klassieke samenstelling helpt liefhebbers eraan herinneren waarom de Porsche 911 al 57 jaar succes heeft. Geen opsmuk, maar ‘gewoon’ chique kleuren (Anthracite Brown carrosserie met zwart leder), standaard zilveren velgen (20 inch Carrera S Design) en optionele chromen sierlijsten à la 911 Classic.
Kortom, super neutraal; precies zoals de iconische sportcoupé decennialang vele autoharten heeft weten te veroveren. Waaronder dat van u? Dat weten wij wel zeker, zodra u de evolutie van pure sportwagen beleving voelt… Bruikbaar voor alledag.
Exterieur
Hét grote voordeel van een 911 in klassiek kostuum is natuurlijk dat de basiscontouren des beter tot hun recht komen. In het 991-profiel is het oer-model duidelijk te herkennen. De ronde koplampen, schuin aflopende daklijn en vlakliggende achterzijde typeren ook deze Carrera S. Toch bleef niet alles bij het oude: 2 ovalen uitlaten maakten plaats voor 4 ronde exemplaren van geborsteld RVS. En de wielen van deze uitvoering hebben maatje 20 inch; dat hadden ze 57 jaar geleden niet. De Anthracite Brown carrosseriekleur is eveneens nieuw, maar roept tegelijkertijd nostalgische gevoelens op vanwege de typische jaren 70 tint. Net als de zilveren velgen, contrasteren de chromen raamlijsten subliem bij de stijlvolle, donkere lak. Minder bescheiden zijn de rode remklauwen. Maar dat mag ook, aangezien het iets over de performance zegt…
Interieur & uitrusting
Het 911-interieur maakt traditiegetrouw een opgeruimde, no-nonsense indruk. De afwerking is door de jaren heen alsmaar mooier en beter geworden. Het Porsche-binnenste ademt kwaliteit. Saai zal het er niet gauw worden. Ook niet wanneer zo ongeveer alles is uitgevoerd in zwart leder. Naast de stoelen, het dashboard en de middenconsole, zijn tevens de deurpanelen, zijpanelen achterin en de complete tunnelconsole van voor tot achter ermee uitgerust. De dakhemel is bekleed met zwart Alcantara. Inderdaad, half werk doen ze niet aan in Zuffenhausen!
Ander fraais is er in de vorm van een multifunctioneel lederen stuurwiel inclusief audio- en telefoonbediening, Cruise Control en stoelverwarming. Maar veruit het leukste is toch wel het Sport Chrono Plus pakket. De stopwatch op het dashboard verraadt de aanwezigheid van dit geliefde pakket. Voor de rest merkt u het vooral tijdens het rijden…
Techniek & performance
Alles wordt op scherp gezet wanneer Sport Chrono Plus wordt ingeschakeld: het Porsche Active Suspension Management (PASM) krijgt een hardere demping, de remmen worden wendbaarder en de schakeltijden van de PDK-transmissie met dubbele koppeling zijn korter dan ooit. Sprinten kan bovendien optimaal in de Launch Control modus. Maar om die 0-100 km/h sprint binnen 4,3 seconden af te kunnen raffelen zijn toch echt 400 pk’s en 440 Newtonmeters nodig. De atmosferische 3,8 liter 6-cilinder boxermotor is uitstekend bij de les en zo klinkt hij ook! Lekker rauw. Zowel bij stilstand als op topsnelheid: 302 km/h. Begrijpt u meteen waarom die remklauwen standaard al rood kleuren…
Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo