Het is natuurlijk heel verleidelijk om de meest sportief uitgevoerde Maserati Quattroporte een bijpassende tint mee te geven. Des te knapper is dat de oorspronkelijke eigenaar van deze prachtig (lees: uniek!) samengestelde GTS zich hier niet door liet leiden en volledig zijn eigen weg ging. Het resultaat: een bijzonder chique topklasse limousine met een aankleding die vooral in het teken staat van luxe en comfort. Het contrast met de opzwepende V8-tune is dan ook enorm! Aangedreven door 530 pk aan bruut 8-cilinder bi-turbo-geweld, kost het de Italiaanse drietand geen enkele moeite om het zware uitrustingsniveau in een noodtempo vooruit te stuwen. Ooit gedacht dat u in een elegante berlina een topsnelheid van 307 km/h kon halen? Deze Maserati Quattroporte GTS maakt het mogelijk. En doet het in stijl: onderweg geniet u ‘gewoon’ van limousine-waardige voorzieningen zoals stoelventilatie, 4-Zone Climate Control, een elektrisch schuif-/kanteldak, achteruitrijcamera en Bowers & Wilkins audiosysteem. Al is geen enkele geluidsinstallatie opgewassen tegen de sound van een échte Maserati V8… Grande!
Lees verderMaserati Quattroporte GTS
Het is natuurlijk heel verleidelijk om de meest sportief uitgevoerde Maserati Quattroporte een bijpassende tint mee te geven. Des te knapper is dat de oorspronkelijke eigenaar van deze prachtig (lees: uniek!) samengestelde GTS zich hier niet door liet leiden en volledig zijn eigen weg ging. Het resultaat: een bijzonder chique topklasse limousine met een aankleding die vooral in het teken staat van luxe en comfort. Het contrast met de opzwepende V8-tune is dan ook enorm! Aangedreven door 530 pk aan bruut 8-cilinder bi-turbo-geweld, kost het de Italiaanse drietand geen enkele moeite om het zware uitrustingsniveau in een noodtempo vooruit te stuwen. Ooit gedacht dat u in een elegante berlina een topsnelheid van 307 km/h kon halen? Deze Maserati Quattroporte GTS maakt het mogelijk. En doet het in stijl: onderweg geniet u ‘gewoon’ van limousine-waardige voorzieningen zoals stoelventilatie, 4-Zone Climate Control, een elektrisch schuif-/kanteldak, achteruitrijcamera en Bowers & Wilkins audiosysteem. Al is geen enkele geluidsinstallatie opgewassen tegen de sound van een échte Maserati V8… Grande!
Exterieur
Misschien is de QP GTS meerdere keren in uw gedachten voorbijgeflitst. Echter, we durven te wedden dat hij geen van de keren een Bronzo Siena kleurstelling had. Deze tint is namelijk net zo uniek als dat de naam klinkt. En ook net zo mooi overigens. De lichte bruintint ademt exclusiviteit en gaat verrassend goed samen met de ultra sportieve 21 inch Titano wielen. Hulde voor wie dit heeft bedacht én aangedurfd! Verder is de GTS te herkennen aan zijn dubbele, rechthoekige uitlaten aan weerszijden. Deze vallen (terecht!) meer op dan de ronde exemplaren uit andere versies. Generatie 6 van de Maserati Quattroporte staat daarnaast bekend om zijn uiterst uitgebalanceerde, gestrekte koetswerk. Deze QP is groots in alle opzichten. In het bijzonder ook qua cachet. De distinctie druipt bijna letterlijk van de Bronze Siena carrosserie af. Dit is letterlijk een smaakmaker van jewelste!
Interieur
Aan boord van de Quattroporte GTS heeft er eveneens een frisse wind gewaaid. Misschien heeft het met het elektrisch bedienbare schuif-/kanteldak te maken, maar feit is in ieder geval dat het standaard zwart schittert door afwezigheid. In plaats daarvan treft u binnenin de Maserati een heerlijke mix van donkerbruin leder op stoelen, stuur en dashboard, en licht Sabbia alcantara gebruikt voor de hemelbekleding. Bellissima! De klassieke houtinleg doet het ook erg goed in de cockpit van de weelderige drietand. Dashboard, stuur, portieren, tunnelconsole; overal komen de panelen in terug. In deze configuratie is de Italiaanse limousine tijdloos en onderscheidend tegelijkertijd. Een knappe combinatie. Bijna net zo knap als de techniek…
Opties & extra’s
Reken maar dat u die 4-Zone Climate Control, schuif-/kanteldak en stoelventilatie goed kunt gebruiken in de Maserati Quattroporte GTS. Immers, weinig 4-deurs sedans in het hoge segment waarvoor de liefhebber zó warmloopt. Klamme handjes zijn sowieso geen uitzondering dankzij de geïntegreerde stuurwielverwarming. En als het moet warmen de spieren in benen en rug extra snel op na het inschakelen van de stoelverwarming. Peentjes zweten tijdens het inparkeren is er trouwens niet bij, want de achteruitrijcamera geeft perfect weer wat er allemaal om u heen gebeurt. Verder duidt het opschroeven van de volume van het Bowers & Wilkins audiosysteem op een rustige rit. Immers, om écht in de “mood” te komen spitst de liefhebber zijn of haar oren om de sensationele V8-melodie maximaal in zich op te nemen.
Techniek & performance
Veel concentratie is daar overigens niet voor nodig, want het 8-cilinder bi-turbo-geweld komt al gauw hard binnen. Dit heeft alles te maken met het feit dat de 3,8 liter Maserati motor is afgestemd op de performance-gedreven fijnproevers onder ons. Kortom, power mag – correctie: moet gehoord worden. Via 8 automatische versnellingen worden de 530 paarden haast naadloos naar de achterwielen gestuurd. Wie weet te voorkomen dat de 710 (!) Newtonmeters een lokale mistbank veroorzaken tijdens het wegrijden, kan binnen 4,7 seconden de 0-100 km/h sprint volbrengen. De topsnelheid is ongekend in de klasse van de Quattroporte: 307 km/h! Er zijn supercars die dat vandaag de dag niet eens halen. Maar of dat ook de reden is waarom u op deze pagina bent beland…?
Met vriendelijke groet,
team Prins.
4.7 Sport | Sublieme conditie & samenstelling! | Harman/Kardon
€ 107.500
3.8 V8 Trofeo 580pk | 1e eig | Bowers&Wilkins | NL-auto | 22 inch
€ 129.500
6.5 V12 | Blu Swaters | Airbrushed Shields | Full Carbon spec | Lift | JBL | Surround view | ADAS | Racing seats
€ 519.500