De toevoeging “GranLusso” blijkt een understatement in geval van deze bomvolle Maserati Levante S. Zo ongeveer alle optiepakketten werden afgevinkt ten tijde van de bestelling. En dan is de Italiaanse topklasse SUV ook nog eens bijzonder fraai aangekleed! Deze smaakmaker van Prins beschikt onder andere over een Business Plus, Luxury Zegna, Premium, Compulsory, Easy Access én Driver Assistance Pack Plus. Stoelventilatie + stoelverwarming voor én achter, een panoramadak en Bowers & Wilkins audiosysteem vullen het indrukwekkende lijstje in stijl aan. Nog niet helemaal weggeblazen? Doe dan vooral een beroep op de Maserati V6 met dubbele turbo: de drietand verdeelt maar liefst 430 pk over elk van de 4 wielen. We hoeven de autoliefhebber niet uit te leggen wat dat met de prestaties en grip doet. En anders lichten we het graag toe tijdens een proefrit…
Lees verderMaserati Levante S GranLusso
De toevoeging “GranLusso” blijkt een understatement in geval van deze bomvolle Maserati Levante S. Zo ongeveer alle optiepakketten werden afgevinkt ten tijde van de bestelling. En dan is de Italiaanse topklasse SUV ook nog eens bijzonder fraai aangekleed! Deze smaakmaker van Prins beschikt onder andere over een Business Plus, Luxury Zegna, Premium, Compulsory, Easy Access én Driver Assistance Pack Plus. Stoelventilatie + stoelverwarming voor én achter, een panoramadak en Bowers & Wilkins audiosysteem vullen het indrukwekkende lijstje in stijl aan. Nog niet helemaal weggeblazen? Doe dan vooral een beroep op de Maserati V6 met dubbele turbo: de drietand verdeelt maar liefst 430 pk over elk van de 4 wielen. We hoeven de autoliefhebber niet uit te leggen wat dat met de prestaties en grip doet. En anders lichten we het graag toe tijdens een proefrit…
Exterieur
Anno 2022 ontkomt vrijwel geen merk meer aan de SUV-hype. Echter, als je eraan begint, dan graag op de Maserati manier: de Levante S is een heerlijke machine, óók om te zien! Dat is op zich al een hele prestatie. Sierlijke lijnen en tijdloze rondingen volgen elkaar in een rap tempo op. De sportiviteit en klasse druipen van het Italiaanse design af. En ook de 21 inch grote Staggered Anteo wielen doen een hoop bij het creëren van oogstrelende looks. Gehesen in een ingetogen Nero Ribelle kostuum, ligt het accent hoofdzakelijk op chic in geval van dit Prinselijke exemplaar. En dat gaat de volgende eigenaar geheid waarderen. Het iconische drietand logo prijkt trots in de grote grille, tussen de grijze spijlen. Het is dezelfde kleur als dat van de ringen rondom de mistlampen, karakteristieke roosters in de voorste schermen, portiergrepen, sierstrip op de achterklep, het merkopschrift en natuurlijk de velgen. Over een uitgebalanceerde uitstraling gesproken…
Interieur
Misschien nog wel verrassender is de samenstelling van het interieur: de Levante S GranLusso cockpit is Duotone uitgevoerd, met Red Zegna + Grigio leder als voornaamste afwerking. De rood/grijze combinatie is opnieuw een lust voor het oog, al zijn andere details net zo goed de moeite waard om uitgebreid te bewonderen. Let bijvoorbeeld op de witte contraststiksels en dito Trident badges in de hoofdsteunen, de Charcoal hemelbekleding en Dark Mirror Interior Trim die het binnenwerk in stijl afmaakt. Wordt het u te donker aan boord van de Maserati Levante S? Schuif dan het antracietkleurige paneel naar achteren en laat u verbazen over de geweldige lichtinval waarvoor het grote glazen panoramadak verantwoordelijk is. Deze Maserati SUV legt alle inzittenden in de watten!
Opties & extra’s
Dit wordt nog eens extra onderstreept als we de ellenlange optielijst ernaast leggen. U kunt het zo gek niet bedenken of het zit er op, aan of in. Te beginnen met de indrukwekkende pakketreeks: Luxury Zegna doet zijn naam eer aan dankzij de geweldige ambiance binnenin de Levante S GranLusso. “Premium” is de drietand ook, met zijn adaptieve koplampen en elektrisch verstelbare stuurkolom. Verder zijn een Compulsory Pack, Business Plus Pack en Easy Access inbegrepen. Logisch: u wilt immers zo snel mogelijk toegang tot al dit moois. Driver Assistance Pack 2 omvat zaken als Adaptive Cruise Control inclusief Stop & Go, dodehoekdetectie, file assistent, rijstrooksensor, verkeersbordherkenning, een 360 graden camera en meer. Kortom, met dit pakket alleen al is het uitrustingsniveau van deze Maserati op z’n zachtst gezegd “compleet” te noemen. Toch zijn we er nog niet: de bestuurder trotseert de winterkou met het verwarmde stuurwiel in handen. Tevens zijn alle stoelen (dus ook achterin) verwarmbaar. Stoelventilatie is er speciaal voor degenen die op de 1e rij zitten. Verschil moet er zijn… Het Bowers & Wilkins audiosysteem en 4-Zone Climate Control maken echter een hoop goed bij de achterste passagiers.
Techniek & performance
Wat een letter “S” zoal teweeg kan brengen: de 3,0 liter V6 voorin wordt aangemoedigd door 2 turbo’s en pompt maar liefst 430 pk uit het Maserati blok. Ter vergelijk: dat zijn 80 paarden méér dan in de reguliere Levante. Deze “bella macchina” lust enkel “benzina pura” en heeft dan ook geen enkele moeite om het ultieme Maserati gevoel op te roepen. Niet in de laatste plaats vanwege de performance: accelereren van 0 naar 100 km/h neemt slechts 5,2 seconden in beslag en de SUV raast door tot zo’n 264 km/h. Menig Duitse laagvlieger kan wat dat betreft nog leren van de Italiaanse schone. Van rap bochtenwerk is de vierwielaangedreven Maserati Levante S evenmin vies; deze Prins bolide biedt een ongekende hoeveelheid grip en ligt rotsvast op het asfalt. Mede dankzij het geweldige koppel van 580 Nm, komt onze GranLusso altijd met veel overtuiging van zijn plek, ongeacht hoe scherp de bocht is of welke van de 8 automatische versnellingen hij in zit. Dit vraagt natuurlijk om een persoonlijke kennismaking…
Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo.
2.4 TD 110 SW SE
€ 36.500
3.9 V8 HELE | Verde British | Magnifiek! | Cuoio interior | Historical Color
€ 249.500
4.0 V8 | Titanium Grey | Subliem!
€ 299.500