In hoeverre durft u zich te onderscheiden? Verkiest u de schoonheid van Italië boven al het andere? Bent u een fijnproever die als een blok valt voor de charmes van een échte GT? Heeft u een zwak voor machtige V8-klanken en mag al dit moois gehoord én gezien worden? Dan is deze schitterende, origineel Nederlands geleverde Maserati GranTurismo 4.7 S in maagdelijk wit uw absolute droomauto. En we voorspellen niet alleen die van u… De S-versie is extra begerenswaardig vanwege zijn pk-voordeel. Maar in deze configuratie doet de drietand er nóg een schepje bij bovenop: opties als een Skyhook Suspension, Comfort Pack Front Seats en Bose Surround Sound maken het plezier aan boord van de GranTurismo groter dan groot. Nu bij Prins.
Lees verderIn hoeverre durft u zich te onderscheiden? Verkiest u de schoonheid van Italië boven al het andere? Bent u een fijnproever die als een blok valt voor de charmes van een échte GT? Heeft u een zwak voor machtige V8-klanken en mag al dit moois gehoord én gezien worden? Dan is deze schitterende, origineel Nederlands geleverde Maserati GranTurismo 4.7 S in maagdelijk wit uw absolute droomauto. En we voorspellen niet alleen die van u… De S-versie is extra begerenswaardig vanwege zijn pk-voordeel. Maar in deze configuratie doet de drietand er nóg een schepje bij bovenop: opties als een Skyhook Suspension, Comfort Pack Front Seats en Bose Surround Sound maken het plezier aan boord van de GranTurismo groter dan groot. Nu bij Prins.
Exterieur
Zie deze “grande” verleiding maar eens te weerstaan: een in Bianco Eldorado gehesen Italiaanse bella met daaronder dé geliefde GT-wielen: Neptune in de maat 20 inch, in dit geval voorzien van een donkergrijze Grigio Mercury finish. Wauw. De zwarte raamlijsten, dito omranding van de cooling slots in de voorste schermen en donkere koplampbehuizing doen ook een aardige duit in het zakje als het om contrast gaat. De aangedikte sideskirts horen bij de “S” en de Rosso remklauwen representeren het performance gedreven DNA van deze galante sportcoupé. Maar bovenal heeft de Maserati GranTurismo zijn geweldige vormen mee: de stroomlijn is onmiskenbaar en tegelijkertijd zo tijdloos als een eeuwenoud pasta recept. Legendarisch designer Pininfarina nam de ruimte voor het perfecte ontwerp, letterlijk, waardoor de afmetingen riant werden. En zo was een grande GT geboren. Zijn naam: GranTurismo.
Interieur
Stap in de wereld van Maserati en wordt aangenaam verrast door het flamboyante karakter dat geen spannendere afwerking nodig heeft dan zwart. De cockpit bestaat uit Nero lederen bekleding op stoelen + middenarmsteun en een Nero dakhemel. De interior trim is Piano Black van kleur. Dankzij het zwarte geheel komen details als Bianco accent stitching en perforated aluminum pedals bijzonder mooi tot hun recht. De 2+2 opzet is typisch GT en maakt mede wegens de royale afmetingen 2 extra volwassenen blij. Wat wil een mens nog meer?
Opties & extra’s
Een uitrustingsniveau met minstens zoveel klasse misschien? Dat kan geregeld worden: Comfort Pack Front Seats bestaat uit elektrisch verstelbare voorstoelen inclusief geheugenfunctie, stoelverwarming én een elektrisch verstelbare stuurkolom. Kortom, ideaal om de instap te vergemakkelijk en de gewenste positie achter het stuur te onthouden. Maar wat heeft u aan de perfectie zitpositie als de auto niet als op rails de bocht doorgaat? Over de wegligging van de Maserati GranTurismo en GranTurismo S hebben we sowieso geen klachten. Echter, in combinatie met het Skyhook-sportonderstel wordt de beleving naar een nóg hoger niveau getild. Zo gaat dat, met droomauto’s van Prins. Het hoogwaardige Bose Surround Sound audiosysteem wil ons doen geloven dat de fijnste melodie uit de speakers komt. Kenners weten wel beter…
Techniek & performance
Strikvraag: wat is er nóg gaver dan het geluid van een Maserati V8? Een Maserati V8 die ontwikkeld is in samenwerking met Ferrari! De atmosferische 8-cilinder in de imposante snuit van de Maserati GranTurismo S is in dit geval opgeboord tot een inhoud van 4,7 liter en peutert zodoende net wat extra paarden uit het blok: 440 om precies te zijn. Met dit aantal is de achterwiel aangedreven luxe sportwagen in staat om de 0-100 km/h sprint binnen 5 seconden af te wikkelen. In de 6e automatische versnelling stoomt de GT door tot een topsnelheid van 295 km/h. De motor hoeft echter enkel gestart te worden om diepe indruk te maken: de rauwe brul gaat door merg en been. En dan te weten dat het alleen maar mooier wordt zodra de drietand ho(o)g(er) in de toeren klimt. Dat vraagt om een uitvoerige testrit…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
3.9 V8 HELE | Carbon Driver Zone
Prijs op aanvraag
Overland 4XE 380pk PHEV | Full option! | Pano-dak | Stoelventilatie | Luchtvering | Night Vision
€ 84.900
4.7 S | Comfort Pack | Bose | CarPlay
Prijs op aanvraag