De Maserati GranTurismo is en blijft een machtige machine. De natuurlijke V8-pret in combinatie met een classy GT-styling kent geen gelijke. Bent u op zoek naar een zwart pareltje? Dan is dit dé gedroomde uitvoering: een 4.7 S mét Comfort Pack Front Seats, Bose audio, parkeersensoren voor + achter en maar liefst 440 pk aan puur rijplezier. De atmosferische klanken laten de rillingen over uw lijf rollen. Deze goed onderhouden Maserati GranTurismo uit 2009 klinkt zoals hij rijdt én zoals hij eruitziet. En daar kan geen enkele liefhebber iets op tegen hebben…!
Lees verderMaserati GranTurismo 4.7 S – Nero Carbonio
De Maserati GranTurismo is en blijft een machtige machine. De natuurlijke V8-pret in combinatie met een classy GT-styling kent geen gelijke. Bent u op zoek naar een zwart pareltje? Dan is dit dé gedroomde uitvoering: een 4.7 S mét Comfort Pack Front Seats, Bose audio, parkeersensoren voor + achter en maar liefst 440 pk aan puur rijplezier. De atmosferische klanken laten de rillingen over uw lijf rollen. Deze goed onderhouden Maserati GranTurismo uit 2009 klinkt zoals hij rijdt én zoals hij eruitziet. En daar kan geen enkele liefhebber iets op tegen hebben…!
Exterieur
Het is ongekend dat dit model uit het jaar 2007 stamt. Ja, er zijn tussentijds updates gedaan. Maar er werd nooit ver afgeweken van het origineel. En zelfs zijn onlangs gepresenteerde opvolger betrappen we op sterke invloeden van generatie 1. De Maserati GranTurismo is dan ook typisch zo’n creatie afkomstig van ontwerpmeester Pininfarina. De Italiaanse designstudio maakte van de GT een tijdloze, uiterst elegante verschijning vol sportieve elementen. Het is haast krankzinnig hoe mooi het vloeiende silhouet is. En ook karakteristieken als de lange motorkap, enorme grille en brede spatborden achter zorgen voor maximaal visueel genot. Uitgerust met een inktzwarte Nero Carbonio lak, ligt het accent in basis op ingetogen onderscheid. Totdat we stuiten op de 20 inch donkergrijze Neptune wielen met daarachter knalgele Giallo remklauwen. Je moet maar durven!
Interieur
Van de zwarte carrosserie met chromen details zouden we kunnen zeggen dat het een klassieke configuratie is. Het interieur is echter van een ander kaliber: Marrone Corniola gemengd met Nero leder is een super stijlvolle combinatie en daarom des te opvallender dat we het niet veel vaker tegenkomen. Het donkerbruine leder op de stoelen, middenarmsteun / tunnelconsole en deurpanelen heeft Marrone Corniola stiksels meegekregen, om maar even te benadrukken dat er geen mooiere kleur bestaat om het geheel mee af te werken. De keuze voor een Nero alcantara hemelbekleding is oprecht hemels te noemen, want dat is het contrast ook! Een soortgelijk contrast treft u op het dashboard, waar het onderste deel donkerbruin is en het bovenste deel zwart, onderbroken door een Smoked Quartz interieur finish. Bellissima…
Opties & extra’s
Er is weinig meer voor nodig om sterk onder de indruk te zijn van deze 2+2 Maserati. Dat weerhield de Italianen er echter niet van om nog een paar fijne extra’s te monteren. Waaronder de Comfort Pack Front Seats. Dit houdt in dat de verwarmde voorstoelen elektrische te verstellen zijn én over een geheugenfunctie beschikken. Ook de stuurkolom laat zich elektrisch verstellen om zo comfortabel mogelijk in en uit te kunnen stappen. Minstens zo comfortabel moet het in- en uitparkeren worden, want zowel aan de voor- als de achterzijde heeft Maserati parkeersensoren geïntegreerd. Verder is er een full map navigatie aanwezig. Toch luisteren we liever naar iets anders dan naar het gepiep of gepraat van deze systemen. Op plaats 2 staat de geluidsinstallatie van Bose. Mag u raden wat er op 1 staat…
Techniek & performance
Inderdaad, er staat geen maat op de verpletterende sound van de V8 machine, non-turbo. In dit geval telt de 8-cilinder een inhoud van 4,7 liter en voegde Maserati de letter “S” toe in de typeaanduiding, simpelweg omdat het vermogen toenam van 405 naar 440 pk. Zodoende hoeft het accelereren van 0 naar 100 km/h slechts 5 seconden te duren in combinatie met de 6-traps automaat, en is de topsnelheid opgehoogd tot wel 295 km/h. De magische 300 is daarmee nét buiten beeld, maar we voorspellen dat dit in de praktijk weleens anders zou kunnen uitpakken… Aan de andere kant: wat doet dat ertoe als de meeslepende melodie van de GranTurismo u al vanaf het moment van starten heeft gegrepen? De rauwe brul en epische jank zijn zwaar intimiderend. Zelfs bij lage snelheden. Zelfs bij stilstand. Het belooft een korte, maar krachtige proefrit te worden…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Speed | 6.0 W12 | 1e eig | Subliem! | NL-auto | Touring Spec. | Styling Spec.
€ 269.500
4.3 V8 Spider F1 | Ceramic | Carbon seats | Full history
€ 124.500
4.0 V8 Assetto Fiorano | Full carbon! | Grigio Competizione
€ 539.500