Het ‘onbereikbare’ is wat een exclusieve Italiaan voor menig liefhebber juist zo begerenswaardig maakt. Echter, wat als het ‘onbereikbare’ ineens bereikbaar lijkt te worden? Het verwezenlijken van een droomauto wordt voor een grotere groep realistisch nu we deze prachtige Maserati GranTurismo 4.7 S in het assortiment hebben: een ‘oude’ bekende van Prins, zowel in de showroom als in de werkplaats. We hebben namelijk de eer om de chique drietand te onderhouden zo lang we ons kunnen herinneren. En nee, er mankeert ons niets aan het geheugen. Bovendien, een beauty als deze vergeten is simpelweg onmogelijk… De algehele staat is bijzonder netjes en de kleurstelling uitermate stijlvol. Kortom, niets dat u nog in de weg staat om vol voor uw droomauto te gaan!
Lees verderMaserati GranTurismo 4.7 S
Het ‘onbereikbare’ is wat een exclusieve Italiaan voor menig liefhebber juist zo begerenswaardig maakt. Echter, wat als het ‘onbereikbare’ ineens bereikbaar lijkt te worden? Het verwezenlijken van een droomauto wordt voor een grotere groep realistisch nu we deze prachtige Maserati GranTurismo 4.7 S in het assortiment hebben: een ‘oude’ bekende van Prins, zowel in de showroom als in de werkplaats. We hebben namelijk de eer om de chique drietand te onderhouden zo lang we ons kunnen herinneren. En nee, er mankeert ons niets aan het geheugen. Bovendien, een beauty als deze vergeten is simpelweg onmogelijk… De algehele staat is bijzonder netjes en de kleurstelling uitermate stijlvol. Kortom, niets dat u nog in de weg staat om vol voor uw droomauto te gaan!
Exterieur
Eén blik op de tijdloze koets van de GranTurismo 4.7 S is voldoende om de Italiaanse schone voor eeuwig en altijd op uw netvlies te hebben gebrand. De sierlijke lijnen en welvingen zijn zó knap gekozen, dat ontwerper Pininfarina voor deze ene auto alleen al een standbeeld verdient. Het weerhield hem er niet van om nog meer pareltjes te schetsen… De tot 4,7 liter opgeboorde S-uitvoering is te herkennen aan zijn 2 ovalen uitlaten, één per zijde. Verder beschikt deze subliem mooie GT over donkere koplampbehuizingen en een grille met chromen spijlen. De 20 inch Grigio Neptune wielen steken eveneens bijzonder fraai af bij de super smaakvolle Blu Oceano carrosserie. De blauwe remklauwen zijn op hun beurt perfect afgestemd op het lakwerk. Dit is er duidelijk één voor de gentlemen drivers onder ons…
Interieur
Het is een kwestie van tijd voordat deze Esclusivo een Classic wordt, want het interieur is met hetzelfde vakmanschap en gevoel voor stijl tot stand gekomen. Cuoio lederen bekleding heeft de overhand, gecombineerd met schitterend contrasterende Nero delen en Grigio sierstrips. De analoge tellers kleuren blauw, zoals we dat van Maserati kennen. Verder is de hemelbekleding uitgerust met een beige tint en vormt de vloer qua kleur een 100% match met het bruine leder. Natuurlijk mag het karakteristieke klokje op het dashboard evenmin ontbreken. Hoe anders is het gevoel dat de schakelflippers achter het Nero lederen stuurwiel en de geperforeerde aluminium racepedalen oproepen: dit is duidelijk een gentlemen met 2 gezichten!
Opties & extra’s
Qua looks is de Maserati GranTurismo S een GT zoals een GT hoort te zijn. Maar de 2+2 biedt ook het comfort dat u van een auto van dit statuur mag verwachten: de voorste zetels laten zich uitgebreid elektrisch verstellen en elke inzittende aan boord van de 4-zits coupé kan genieten van het fijne geluid uit het Bose Surround Sound systeem. De geïntegreerde Bluetooth inclusief USB & AUX input maakt het luisteren naar uw favoriete track nóg leuker. Het gepiep tussendoor betekent dat u een obstakel nadert. Even opletten dus, wanneer de parkeersensoren voor + achter hun waarschuwingssignaal afgeven.
Techniek & performance
Een andere reden dat u niet al te veel gas moet geven zodra de voor- of achterbumper in de buurt komt van een fysieke afbakening, is het imposante geluid van de 4,7 liter 8-cilinder. De 440 paarden voorin klinken namelijk zó krachtig bij een zware rechtervoet, dat de parkeersensoren geen kans maken om boven de sound van de V8 uit te komen. Iets om rekening mee te houden… Zet de gerobotiseerde 6-bak in zijn 1 en laat de atmosferisch krachtbron zijn werk doen. Slechts 5 seconden later staat de naald op 100 km/h. Wie gas blijft geven, zal uiteindelijk de 295 km/h halen. Het spant erom of met de wind mee de magische top van 300 gehaald wordt. Aan de conditie van de techniek zal het allerminst liggen. Want tsja, met zoveel liefde als de Maserati GT bij ons is onderhouden…
Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.
3.9 V8 HELE | Carbon Driver Zone
Prijs op aanvraag
Overland 4XE 380pk PHEV | Full option! | Pano-dak | Stoelventilatie | Luchtvering | Night Vision
€ 84.900
4.7 S | Comfort Pack | Bose | CarPlay
Prijs op aanvraag