Het is 2011 als Maserati een circuitracer pur sang voor straatgebruik introduceert. Zijn naam: MC Stradrale. Liefhebbers van snelheid en sensatie zouden de bedenkers op hun blote knieën bedanken, maar de fameuze Italiaanse autobouwer ging nóg een stapje verder door haar convertible van dezelfde extreme modificaties te voorzien als de GT. Zie hier de Maserati GranCabrio 4.7 MC: een verkeersvriendelijke ronde recordbreker die zonaanbidders op boulevards van hun terrasstoeltjes doet trillen. Letterlijk. De ongetemde V8 brult er heftig op los en heeft stationair al een oorverdovend lekkere sound. Maar natuurlijk wilt u met dit brute geweld vooral vooruit; een Aerodynamic Carbon Pack, set 20 inch wielen en aluminium MC Design pedalen gaan hier zeker bij helpen.
Lees verderMaserati GranCabrio 4.7 MC
Het is 2011 als Maserati een circuitracer pur sang voor straatgebruik introduceert. Zijn naam: MC Stradrale. Liefhebbers van snelheid en sensatie zouden de bedenkers op hun blote knieën bedanken, maar de fameuze Italiaanse autobouwer ging nóg een stapje verder door haar convertible van dezelfde extreme modificaties te voorzien als de GT. Zie hier de Maserati GranCabrio 4.7 MC: een verkeersvriendelijke ronde recordbreker die zonaanbidders op boulevards van hun terrasstoeltjes doet trillen. Letterlijk. De ongetemde V8 brult er heftig op los en heeft stationair al een oorverdovend lekkere sound. Maar natuurlijk wilt u met dit brute geweld vooral vooruit; een Aerodynamic Carbon Pack, set 20 inch wielen en aluminium MC Design pedalen gaan hier zeker bij helpen. Scroll verder voor meer.
Exterieur
De door Maserati Corse onder handen genomen GranCabrio heeft zóveel fraaie exterieurdetails, dat het bijna jammer is dat dit exemplaar gegoten is in een inktzwart bad. We zeggen bewust ‘bijna’, omdat de Nero Carbonio lak evengoed super mysterieuze gevoelens oproept. In het donker is de duister getinte Maserati extra angstaanjagend. Angstaanjagend lekker is de Italiaan bij daglicht, want wie goed kijkt zal de carbon spiegelkappen, achterspoiler en portiergrepen opmerken. De meer centrale positie van de dubbele uitlaat, priemend door het rooster van de extra dik aangezette achterbumper inclusief diffusor, maar ook de enorme luchtgeleiders onder de 3 iconische openingen op de voorste schermen en natuurlijk het vlijmscherpe ontwerp van de voorbumper zijn 100% Maserati Corse’s werk. De zwarte koplampbehuizingen en dito 20 inch Graphite MC wielen maken de mysterie omtrent deze unieke GranCabrio meer dan compleet. Erachter gaan Rosso remklauwen schuil die alvast iets verklappen over het binnenwerk van de 2+2 cabriolet.
Interieur
Tussen al het Nero door aan boord van de Maserati GranCabrio MC treft u fraai contrasterende Rosso stiksels. Waaronder op de logo’s in de hoofdsteunen: die zijn om te zoenen zo mooi. Toch zal vooral uw achterhoofd hiermee in contact staan, voorspellen we… De zwarte uitdossing van de uiterst stijlvol vormgegeven cockpit is gelukkig minstens zo spectaculair, mede dankzij de aanwezigheid van een Alcantara Pack. Dit betekent dat het leder wordt afgewisseld door een even racy als hoogwaardig materiaalsoort; onder andere de middenconsole, delen van de sportstoelen plus het stuurwiel, de middenarmsteun, portierbekleding, koepel boven het instrumentarium en de volledige onderzijde van het dashboard zijn prachtig afgewerkt met Alcantara. De MC Design Aluminium sportpedalen en hoogglans zwarte interieurlijsten bevestigen nog eens: deze topsporter is er één met smaak!
Opties & extra’s
Nu zal het wegblazen van omstanders niet zo moeilijk zijn wanneer de opper-GranCabrio technisch aan het werk wordt gezet, maar de bestuurder en passagiers moeten natuurlijk lekker blijven zitten – getuige de aanwezigheid van een windscherm. De meeste eer gaat naar degene die de schakelflippers bedient: deze persoon neemt plaats op elektrisch verstelbare, verwarmde stoelen inclusief memoryfunctie. Een Comfort Pack is dus inbegrepen, maar ook Bose Surround Sound mag u afvinken – speciaal voor die ene keer dat u zich laat overhalen om de MC eens te gebruiken voor een rustige zondagsrit… Ahum.
Techniek & performance
Op alle andere momenten verkiest u het bloedstollende geluid van de atmosferische 8-cilinder namelijk boven dat van elk ander orkest. De 460 pk sterke 4,7 liter V8 klinkt zó intens dat u zich al gauw genoodzaakt voelt om u zich te verontschuldigen aan de buren. Ergens achteraf wonen is dus zeker een optie, want het laten staan van dit Italiaanse monster is dat absoluut niet. Wie het uiterste van de Maserati GranCabrio MC vraagt, heeft 4,9 seconden nodig om de 0-100 km/h sprint te volbrengen. Kennelijk doet het windscherm zijn werk boven de 289 km/h niet meer optimaal, want daar stopt de automatische 6-bak met versnellen. Tsja, het kan hard gaan wanneer u oog in oog staat met deze drietand…
Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.
2.4 TD 110 SW SE
€ 36.500
3.9 V8 HELE | Verde British | Magnifiek! | Cuoio interior | Historical Color
€ 249.500
4.0 V8 | Titanium Grey | Subliem!
€ 299.500