Luxe uitrusting, prachtige kleurstelling, lage kilometerstand. Deze magisch mooie drietand kan zomaar een geluksdag bezorgen. Úw geluksdag. Want niet alleen op papier is de Prinselijk uitgevoerde Maserati GranCabrio 4.7 een (zwarte) parel van een machine. De bella macchina weet elk kloppend autohart moeiteloos voor zich te winnen dankzij een verpletterende uitstraling – op z’n Italiaans, en een V8-techniek die letterlijk als muziek in de oren klinkt. Het enige wat niet is inbegrepen zijn vele zonuren. Maar daar bedacht Maserati eveneens wat voor: het schijnt dat de softtop ook dicht kan. Doen we liever niet! En hier zijn meerdere redenen voor…
Lees verderMaserati GranCabrio
Luxe uitrusting, prachtige kleurstelling, lage kilometerstand. Deze magisch mooie drietand kan zomaar een geluksdag bezorgen. Úw geluksdag. Want niet alleen op papier is de Prinselijk uitgevoerde Maserati GranCabrio 4.7 een (zwarte) parel van een machine. De bella macchina weet elk kloppend autohart moeiteloos voor zich te winnen dankzij een verpletterende uitstraling – op z’n Italiaans, en een V8-techniek die letterlijk als muziek in de oren klinkt. Het enige wat niet is inbegrepen zijn vele zonuren. Maar daar bedacht Maserati eveneens wat voor: het schijnt dat de softtop ook dicht kan. Doen we liever niet! En hier zijn meerdere redenen voor…
Exterieur
De eerste reden is natuurlijk het aanzicht van de GranCabrio. Want hoe mooi in gesloten toestand ook, het zicht naar binnen wordt hierdoor wel belemmerd. Bovendien voegt een open Maserati convertible een extra dimensie toe aan de oogverblindende looks. Wij bieden hem aan inclusief tijdloos Nero Carbonio lakwerk en bijpassende 20 inch grote Trident velgen, voorzien van een Grigio Mercury afwerking. De multi-spaakwielen vormen zowel qua design als qua kleurstelling een verlengstuk op het elegante Maserati GranCabrio koetswerk. Het contrast is namelijk subtiel, terwijl het velgontwerp zelf hartstikke classy is. De Rosso remklauwen doen er ondertussen alles aan om de aandacht op pure performance te leggen. Wie dus sportief én chic voor de dag wil komen, kan onmogelijk om deze Italiaanse zelfbruiner heen. Waarvan akte.
Interieur
Dan dé verrassing: die vindt u in het interieur. De GranCabrio cockpit is uitgedost met Rosso Corallo lederen bekleding en Accent Stitching. De zwart-rode samenstelling van het ex- en interieur is net zo traditioneel als bijzonder. Bovendien, niet alles is Rosso aan boord van de drietand. Dankzij het Nero lederen stuurwiel, de zwarte A-stijlen en Nero bovenzijde van het dashboard, lijkt het alsof het binnenwerk van de Maserati optisch naadloos overloopt in de Nero Carbonio lak op de buitenspiegels. Hoezo, daar is over nagedacht? De aluminium sierstrips op het dashboard, de deurpanelen en rondom de bediening van de airco, zorgen voor een voorzichtig toefje hightech in de classy GranCabrio. Ondertussen smeken de schakelpaddles van de automaat om bediend te worden…
Opties & extra’s
Iets dat (uitzonderlijk) mooi is, moet natuurlijk vooral ook mooi blijven. Geïntegreerde parkeersensoren voor en achter dragen hun steentje bij. Verder is de Maserati GranCabrio typisch een schoonheid waar u eens goed voor gaat zitten. Letterlijk, dankzij de optie Comfort Pack Front Seats op dit exemplaar. Dit betekent dat de elektrische verstelling een memoryfunctie bevat. Daarnaast is er stoelverwarming ingebouwd op de eerste zitrij. Zowel voorin als achterin kan er ondertussen volop worden genoten van de heerlijke klanken van het Bose Surround Sound audiosysteem. Tenzij u andere plannen heeft natuurlijk en vooral de motor fijne melodieën de wereld in wil laten blazen.
Techniek & performance
Wie voor de laatste optie gaat, kan rekenen op 440 pk aan oorstrelend geweld. De 4,7 liter 8-cilinder klinkt zoals je dat van een auto van dit kaliber mag verwachten: indrukwekkend, verwonderlijk, betoverend, magisch… Vooral wanneer het uiterste van de Maserati machine wordt gevraagd: 0-100 km/h kan in circa 5 tellen en de topsnelheid is vastgesteld op 283 km/h. U bent nog zoekende naar de andere reden om open te rijden? Denkt u niet dat de techniek veel beter hoorbaar is met het dak achter de stoelen weggezakt? Test het zelf bij Prins. Een afspraak is zo gemaakt.
Met vriendelijke groet,
team Prins.
3.0 V6 Trofeo 530pk | Sonus Faber Hifi | Pano-dak | Veel carbon | Stoelkoeling | Luchtvering etc!
€ 139.500
4.7 | Comfort Pack | Bose
€ 64.500
Cabrio 3.8 Carrera S | Handbak | Carplay | Cruise | Navi
€ 59.500