Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
Deel deze auto

Maserati Bora

Type
4.9 | Fully restored
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
51274 mile
Bouwjaar
1973
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee

Maserati Bora

Type
4.9 | Fully restored
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
51274 mile
Bouwjaar
1973
Brandstof
Benzine
Status
Verkocht
BTW Auto
Nee
Deel deze auto

Voorwoord

Bij Prins hebben we ervaring met fraaie klassiekers, bijzondere klassiekers, zeldzame klassiekers en dan dit: een fantastisch mooie Maserati Bora 4.9 in absoluut unieke conditie! De Maserati legende met matching numbers is recentelijk volledig body-off gerestaureerd. Alle werkzaamheden zijn vastgelegd en gedocumenteerd voor een zo compleet mogelijk overzicht. Bij het zien van de factureren wordt meteen duidelijk dat werkelijk niets aan het toeval is overgelaten: in totaal is er ruim 200.000 euro aan de Bora gespendeerd om de Maserati in de huidige, onberispelijke staat te krijgen. En de auto is van zichzelf al zo uniek! Slechts 275 exemplaren wereldwijd beschikken over dezelfde V8-motor als in deze Prins bolide met chassisnummer 516. Saillant detail: nummer 518 hebben we ook te koop staan…

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Maserati Bora 4.9

Bij Prins hebben we ervaring met fraaie klassiekers, bijzondere klassiekers, zeldzame klassiekers en dan dit: een fantastisch mooie Maserati Bora 4.9 in absoluut unieke conditie! De Maserati legende met matching numbers is recentelijk volledig body-off gerestaureerd. Alle werkzaamheden zijn vastgelegd en gedocumenteerd voor een zo compleet mogelijk overzicht. Bij het zien van de factureren wordt meteen duidelijk dat werkelijk niets aan het toeval is overgelaten: in totaal is er ruim 200.000 euro aan de Bora gespendeerd om de Maserati in de huidige, onberispelijke staat te krijgen. En de auto is van zichzelf al zo uniek! Slechts 275 exemplaren wereldwijd beschikken over dezelfde V8-motor als in deze Prins bolide met chassisnummer 516. Saillant detail: nummer 518 hebben we ook te koop staan…

Historie
Zoals het bouwjaar en de motorisering doen vermoeden, is onze drietand origineel in Amerika geleverd. Alleen daar werd namelijk de eerste serie Bora’s uitgerust met een 4,9 liter 8-cilinder. In Europa stond in eerste instantie uitsluitend de Bora 4.7 in de etalage. Deze specifieke Maserati is door de klant in 2005 eigenhandig van Chicago naar Nederland gehaald. Het Italiaanse meesterwerk is volledig naar EU-specificaties omgebouwd. Uitzondering hierop is de mijlenteller, anders zouden we niet kunnen zien hoeveel asfalt de Maserati Bora daadwerkelijk in exact 50 jaar tijd heeft verslonden. Of beter gezegd hoe weinig: 82.518 km omgerekend komt neer op gemiddeld 1.650 km per jaar… En dan nog presteerden de specialisten het om ruim 2 ton te pompen in restauratiewerkzaamheden. Altijd willen weten hoe een perfecte klassieker eruitziet? Hij staat bij Prins!

Exterieur
De Maserati Bora 4.9 lijkt de term exoot te hebben uitgevonden. Het is onmogelijk naar de carrosserie te kijken zonder in extase te raken. De Italiaanse designmeester Giorgetto Giugiaro gaf zijn visitekaartje af met deze briljante, haast buitenaardse creatie. Het verloop van het dak naar de achterkant is bijna zo vlak als een plank. Het front is messcherp en de achterkant juist opvallend markant. Een nooit eerder vertoonde combinatie, die vrijwel linea recta is overgenomen van de originele concept car uit 1969. Al met al een knap stukje ItalDesign werk, waar Giugiaro op dat moment werkzaam was. Het iconische designbureau is tevens verantwoordelijk voor de fastback-achtige lijnvoering, klapkoplampen en karakteristieke dubbele uitlaten die op de uiterste hoeken van de achterzijde zijn geplaatst. In smetteloos vuurrood met A-stijlen en dak in gepolijst aluminium, imponeert de Maserati Bora nog nét even meer dan normaal. Maar ja, wat is er normaal aan een klassieker als deze?

Interieur
Ook het interieur is niet normaal zo mooi: bekleding, afwerking, overall conditie en authentieke details verleiden inzittenden al gauw om de tanden in het stuurwiel te zetten. Doe maar niet, want we houden de boel aan boord van de Bora graag netjes. Wat zeggen we: super strak! Bovendien staan er al 3 tanden in het hart van het 3-spaaks aluminium sportstuur. En dat is meer dan genoeg. Van stoelen tot aan portierbekleding, dashboardafwerking en zelfs de pookhoes; het zwarte leder verkeert in uitmuntende staat. Alle originele knoppen en meters zitten op de juiste positie, waaronder de vintage Blaupunkt radio. De zitpositie is praktisch gelijk aan de grond en uw kruin wrijft gegarandeerd enthousiast langs de hemelbekleding. Dit is nu wat we noemen een knusse cockpit! Een foto van de Maserati Bora bij het begrip tijdmachine, zou de Dikke van Dale dan ook niet misstaan…

Techniek & performance
Een Maserati met V8 was in 1973 al traditie. Toch kan de techniek van de Bora 4.9 vernieuwend worden genoemd. De Italianen leunden namelijk op de kennis van Citroën: de toenmalig eigenaar van het merk met de 3 tanden. Innovatieve features zoals een hydraulisch aangedreven pedaalcluster en een uitgebreid verstelbaar stuurwiel werden zodoende één-op-één door Maserati overgenomen. Uniek was tevens de fantastische isolatie aan boord van de klassieker, inclusief dubbele achterruit om de 8-cilinder klanken niet overdreven hard de cabine te laten doordringen. Overigens is de positie van die krachtbron ideaal: achter de stoelen en vóór de achteras. Dit komt het uitgebalanceerde weggedrag zeker ten goede. En hoewel de Bora allesbehalve vies is van een spectaculaire rijdynamiek, heeft het comfort van Citroën ertoe bijgedragen dat deze legendarische topsporter heel goed als GT te rijden is. Want u gaat er wel mee rijden toch?

Met hartelijke groet,
Prins Classics.

  • Blaupunkt radio
Motor
4719cc 8 cilinder
Brandstof
Benzine
Vermogen
320 pk
Gewicht
1560 kg
Boek een proefrit

Ervaar de Maserati Bora

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

€ 19.500

Alfa Romeo 1750 GTV

| Original condition | 1st series

Prijs op aanvraag

Ferrari 512

BBi | Orig. NL | Ferrari Classiche | Full history

€ 289.500

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink