Maserati 4200 GT Cambiocorsa
Wanneer een Ferrari of Maserati rijden als vreemdgaan voelt, kun je altijd terugvallen op de services van Prins. Het overkwam de eigenaar van deze magisch mooie Maserati 4200 GT. Een prachtmachine, voorzien van een unieke, warme grijze tint en super chic beige lederen bekleding. Hij liet de perfect en compleet dealeronderhouden Italiaanse schone door onze collega’s speciaal vanuit Zwitserland naar Nederland importeren in 2019. Nu wordt de coupé bij Prins aangeboden uit naam van de klant.
Twee jaar later is de liefde voor de 4200 GT is nog altijd onverminderd groot. Echter… Eens een Alfist, altijd een Alfist. De klant is al 25 jaar trouw aan ons bedrijf en zijn hele leven fan van Alfa Romeo. De Giulietta QV is momenteel zijn daily drive. Voor hem voelt Maserati rijden als een droom die uitkomt, maar ook een beetje als vreemdgaan. Gelukkig: het is nooit te laat om een goed huwelijk te redden!
Exterieur
Hét grote voordeel van zijn inkeer, is dat iemand anders blij kan worden gemaakt met deze beauty. Want de Maserati is zeker iets om blij van te worden! Sinds de komst van zijn voorganger, de 3200 GT, is de Maserati 4200 GT of simpelweg “Coupé” een alom geprezen creatie. Feitelijk is het een geboren klassieker, wat mede te danken is aan zijn tijdloze lijnenspel. Tegelijkertijd is het onmiskenbaar een Italiaanse sportauto. De elegante sportiviteit krijgt letterlijk een extra classy tintje dankzij het Grigio Nuvolari lakwerk: een kleur die we zelden zien tegenkomen op de Maserati. Erg smaakvol is de combinatie met de zilveren multi-spaakwielen. Alleen al qua samenstelling verdient deze 4200 GT een schoonheidsprijs!
Interieur
De Maserati 4200 GT kent een klassieke configuratie met de motor voorin en een 2+2 opstelling van het interieur erachter. De stijlvolle lijn van de carrosserie wordt binnenin met verve voortgezet dankzij een werkelijk schitterende two-tone kleurstelling: Beige lederen bekleding met Nero accenten. Cuoio Sella biesjes zorgen voor een fraaie finishing touch. Tweekleurig zijn tevens de analoge tellers in het instrumentenpaneel: het hart is wit en de omranding chic donkerblauw. In het kleine digitale scherm tussen de snelheidsmeter en toerenteller in wordt de versnelling weergegeven waarin de Cambiocorsa transmissie zich bevindt. Een vleugje hightech dus in deze klassieker van de toekomst. Maar wat wil je ook met een flinke dosis Ferrari-genen?
Opties & extra’s
Zoveel luxe als de Maserati cockpit ademt, zo royaal is hij uitgerust. Naast een Cruise Control en automatisch dimmende binnenspiegel, werden ook parkeersensoren achter, een alarm en xenonverlichting af-fabriek gemonteerd. Het meest noemenswaardige is misschien nog wel het Skyhook onderstel inclusief variabele demping. Eens een sportauto, altijd een sportauto…
Techniek & performance
Daarover gesproken: de belangrijkste reden om de 3200 GT te laten staan voor de Maserati 4200 GT is toch wel de aandrijflijn. De cijfercombinatie slaat immers op de inhoud van de krachtbron. In de 4200 Gran Turismo groeide die flink, doordat sindsdien turbo’s schitteren door afwezigheid. De 390 pk die de 4,2 liter Ferrari-V8 produceert zijn dus puur natuur. En het zijn er 20 meer dan de bi-turbo 3200 GT levert. In combinatie met de 6-traps Cambiocorsa automaat hoeft de sprint van 0-100 km/h niet langer dan 4,9 seconden te duren. Daarmee duikt de drietand voor het eerst onder de 5 seconden grens. Ook de topsnelheid van 285 km/h ligt hoger. En de beleving? Als wij roepen dat de 8-cilinder het zonder demping van turbo’s uitschreeuwt van genot, weet u dan genoeg? Wedden dat u de huidige eigenaar straks gaat danken voor het feit dat hij teruggaat naar zijn oude liefde…
Met hartelijke groet,
Prins Esclusivo