De Lincoln Continental is een unieke verschijning in Europa, maar heeft een geweldig lange en indrukwekkende loopbaan achter de rug in Amerika: 85 jaar geleden kwam het model op de markt, waarvan het 1e prototype in 1939 verscheen. Generatie 1 ging een jaar later in productie, echter generatie 4 van in totaal 10 is veruit de beroemdste. Het model werd onder andere gebruikt als “Presidential state car”, met de op maat gemaakte Limousine van John F. Kennedy als waarschijnlijk de meest notoire dienstwagen ter wereld. Ons exemplaar is van de 3e en laatste serie – gebouwd tussen 1966-1969, en heeft dus 2 facelifts achter zijn naam staan. Deze specifieke serie is te herkennen aan zijn hoekigere front met uitgeschreven modelnaam en strakgetrokken grille. Aan de achterkant vallen de grille-achtige kappen op die over de luchtunits zijn geplaatst. Wat bleef was het riante chroomwerk (inclusief extra rand onderlangs de dorpels), de 4 ronde koplampen en natuurlijk de reusachtige afmetingen met enorme overhang achter. Typerend zijn tevens de 2 extra portieren alias “suicide doors” die achterstevoren openen. Ondanks de comfortabele instap achterin werd speciaal voor JFK dus een (nog) langere Limousine versie naar een Convertible omgebouwd. De conditie van onze witte slee is overigens heel behoorlijk, zeker gezien zijn leeftijd. De techniek verkeert zelfs in zeer goede staat! Daarover gesproken: ‘natuurlijk’ wordt de ruim 5,5 meter lange gigant aangedreven door een échte big-block: voor de serie uit ‘66 werd de magische 8-cilinder zowaar opgeboord tot een inhoud van maar liefst 7,6 liter! “Whatever you’re thinking, think bigger.” Nu exclusief bij Prins.
Lees verderLincoln Continental Convertible
De Lincoln Continental is een unieke verschijning in Europa, maar heeft een geweldig lange en indrukwekkende loopbaan achter de rug in Amerika: 85 jaar geleden kwam het model op de markt, waarvan het 1e prototype in 1939 verscheen. Generatie 1 ging een jaar later in productie, echter generatie 4 van in totaal 10 is veruit de beroemdste. Het model werd onder andere gebruikt als “Presidential state car”, met de op maat gemaakte Limousine van John F. Kennedy als waarschijnlijk de meest notoire dienstwagen ter wereld. Ons exemplaar is van de 3e en laatste serie – gebouwd tussen 1966-1969, en heeft dus 2 facelifts achter zijn naam staan. Deze specifieke serie is te herkennen aan zijn hoekigere front met uitgeschreven modelnaam en strakgetrokken grille. Aan de achterkant vallen de grille-achtige kappen op die over de luchtunits zijn geplaatst. Wat bleef was het riante chroomwerk (inclusief extra rand onderlangs de dorpels), de 4 ronde koplampen en natuurlijk de reusachtige afmetingen met enorme overhang achter. Typerend zijn tevens de 2 extra portieren alias “suicide doors” die achterstevoren openen. Ondanks de comfortabele instap achterin werd speciaal voor JFK dus een (nog) langere Limousine versie naar een Convertible omgebouwd. De conditie van onze witte slee is overigens heel behoorlijk, zeker gezien zijn leeftijd. De techniek verkeert zelfs in zeer goede staat! Daarover gesproken: ‘natuurlijk’ wordt de ruim 5,5 meter lange gigant aangedreven door een échte big-block: voor de serie uit ‘66 werd de magische 8-cilinder zowaar opgeboord tot een inhoud van maar liefst 7,6 liter! “Whatever you’re thinking, think bigger.” Nu exclusief bij Prins.
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Monospecchio | Low mileage!
€ 179.500
930 Turbo | PTS Ferrari Yellow | Full history | 30-year-ownership
€ 179.500
1.6 Sedan S1
€ 19.500