Duidelijk een auto met meerdere gezichten, deze ultra fraaie Range Rover Sport SVR! And guess what… We vinden ze allemaal even mooi. De “Black & White” samenstelling is immers net zo stoer als tijdloos, terwijl diverse details (22 inch grote wielen, forse uitlaten, imposante luchtinlaten, dikke bumperspoilers en een heuse Carbon Pack) een tipje van de sluier oplichten als het gaat om hoe bruut deze luxueuze SUV wel niet is… Én klinkt! Daarbovenop is dit exemplaar ook nog eens lekker comfortabel uitgerust en blijkt het 575 pk sterke paradepaard evenmin een modderfiguur naast het asfalt te slaan. En óf we hier hebberig van worden!
Lees verderRange Rover Sport 5.0 V8 Supercharged SVR
Duidelijk een auto met meerdere gezichten, deze ultra fraaie Range Rover Sport SVR! And guess what… We vinden ze allemaal even mooi. De “Black & White” samenstelling is immers net zo stoer als tijdloos, terwijl diverse details (22 inch grote wielen, forse uitlaten, imposante luchtinlaten, dikke bumperspoilers en een heuse Carbon Pack) een tipje van de sluier oplichten als het gaat om hoe bruut deze luxueuze SUV wel niet is… Én klinkt! Daarbovenop is dit exemplaar ook nog eens lekker comfortabel uitgerust en blijkt het 575 pk sterke paradepaard evenmin een modderfiguur naast het asfalt te slaan. En óf we hier hebberig van worden!
Exterieur
We zullen er niet omheen draaien: bij Prins hebben we een zwak voor de karakteristieke vormgeving van de Range Rover. De Sport uitvoering is duidelijk de sportiefste van het stel, met de 5.0 V8 Supercharged SVR als overtreffende trap. De aanvoerder van de luxe Land Rover serie onderscheidt zich van zijn minder snelle broeders door middel van grote wielen (maatje 22 inch, type Gloss Black SVR), vuistdikke uitlaten en gemodificeerde bumperspoilers. Sinds de facelift in 2017 groeiden de luchtinlaten én kwamen er extra luchtsleuven bij in de motorkap. Mag ook wel, met 25 pk meer vermogen t.o.v. de non-faceliftversie.
Deze SVR is een lekker frisse verschijning dankzij LED-koplampen en een wit metallic lakwerk genaamd Yulong White. De oorspronkelijke eigenaar zocht naar maximaal contrast en vond deze in de vorm van heel veel zwarte accenten, waaronder dus de velgen. Maar ook het Gloss Black dak, de spiegelkappen, omranding van de luchtroosters en sierstrip tussen de achterlichten kregen een zwarte laklaag. Een extra knipoog naar de indrukwekkende prestaties van deze superieure Performance-SUV zijn natuurlijk de rode remklauwen. Iets moet de Britse beul immers zien te temmen…
Interieur
Meer zwart vindt u aan de binnenkant van de Range Rover SVR. De Ebony Black lederen bekleding wordt bijgestaan door Ebony Black Alcantara details en Ebony hemelbekleding. Erg racy zijn de SVR-sportstoelen en het optionele Extended Carbon Fibre interieurpakket. Onder andere de tunnelconsole, randen rondom de ventilatieroosters en delen van zowel het stuurwiel als de deurpanelen zijn gemaakt van lichtgewicht koolstofvezel. Al komt het échte sportwagengevoel pas tot leven wanneer de 8-cilinder voorin ontwaakt…
Opties & extra’s
Voor we ons storten op de sound en snelheid van de monsterlijk mooie Range Rover Sport, graag uw aandacht voor de topklasse uitrustingsniveau: een panoramadak, Climate Comfort Pack, verwarmd stuurwiel, elektrische voorruitverwarming, groot en gekoeld opbergvak tussen de voorstoelen, standkachel, extra warmtewerende voorruit, 4-zone Climate Control, stoelverwarming + stoelventilatie, Head-up Display, amera met 360-functie en elektrisch in-/uitklapbare trekhaak zijn op de optielijst afgevinkt. Wat een Performance-SUV met een trekhaak moet? Je hebt werkpaarden, je hebt luxepaarden en je hebt luxe werkpaarden. De SVR behoort zeker tot de laatste categorie, maar is bovenal een paradepaard. Zowel op als naast de baan.
Techniek & performance
Dit betekent dat ook het topmodel, de sportiefste van het Range Rover stel, het niet minder dan met vierwielaandrijving doet. Gezien het feit dat er 575 pk valt te verdelen, lijkt ons dit allerminst overbodige luxe. De 5,0 liter V8 wordt vergezeld door een mechanische compressor en genereert daarmee prestaties + klanken die menig sportauto omver blazen: accelereren van 0-100 km/h kan binnen 4,5 seconden achter de rug zijn en de topsnelheid van 280 km/h ligt ver buiten het bereik van de begrensde krachtpatsers uit Duitsland. Bovendien toont de Range Rover Sport SVR spierballen met klasse en stijl. Britse stijl. Nu bij Prins.
Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo
3.9 V8 HELE | Carbon Driver Zone
Prijs op aanvraag
Overland 4XE 380pk PHEV | Full option! | Pano-dak | Stoelventilatie | Luchtvering | Night Vision
€ 84.900
4.7 S | Comfort Pack | Bose | CarPlay
Prijs op aanvraag