Menu
Menu
Favorieten Mijn account
Mijn account
prins.nl / Aanbod / Land Rover Defender terug naar overzicht
Deel deze auto

Land Rover Defender

Type
2.4 TD 110 SW SE
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
191579 km
Bouwjaar
2007
Brandstof
Diesel
Prijs
€ 36.500,-
BTW Auto
Nee

Land Rover Defender

Type
2.4 TD 110 SW SE
Transmissie
Handgeschakeld
KM Stand
191579 km
Bouwjaar
2007
Brandstof
Diesel
Prijs
€ 36.500,-
BTW Auto
Nee
Offerte aanvragen
Deel deze auto

Voorwoord

Puur en vol karakter: deze zeer nette Land Rover Defender 110 Station Wagon in SE-trim is als een goed gerijpte whisky. Geen poespas, maar de (volledig aantoonbare!) historie en allround conditie maken ‘m een serieuze smaakmaker. Dit exemplaar is origineel Belgisch geleverd en rijdt sinds 2014 op naam van slechts 2 verschillende eigenaren op Nederlands asfalt. Hoewel, asfalt… Als er één auto is die zich thuis voelt op alles dat niet verhard is, dan is het deze iconische 4×4 wel. Aangedreven door een 2,4 liter Turbo Diesel mét Stage 1 tuning is de 110-serie Defender mans genoeg om zijn unieke offroad-kwaliteiten aan de wereld te showen. Ondertussen spat de originaliteit eraf, ondanks de verschillende upgrades; de koplampen en grille zijn bijvoorbeeld al een keer verruild voor modernere exemplaren. Ook het sportstuur is nieuw, maar speciaal voor wie op zoek is naar maximale authenticiteit hebben we het origineel achter de hand gehouden. Wie biedt?

Lees verder
Omschrijving
Opties en extra's
Techniek
Reviews

Land Rover Defender 110 2.4 TD SW SE

Puur en vol karakter: deze zeer nette Land Rover Defender 110 Station Wagon in SE-trim is als een goed gerijpte whisky. Geen poespas, maar de (volledig aantoonbare!) historie en allround conditie maken ‘m een serieuze smaakmaker. Dit exemplaar is origineel Belgisch geleverd en rijdt sinds 2014 op naam van slechts 2 verschillende eigenaren op Nederlands asfalt. Hoewel, asfalt… Als er één auto is die zich thuis voelt op alles dat niet verhard is, dan is het deze iconische 4×4 wel. Aangedreven door een 2,4 liter Turbo Diesel mét Stage 1 tuning is de 110-serie Defender mans genoeg om zijn unieke offroad-kwaliteiten aan de wereld te showen. Ondertussen spat de originaliteit eraf, ondanks de verschillende upgrades; de koplampen en grille zijn bijvoorbeeld al een keer verruild voor modernere exemplaren. Ook het sportstuur is nieuw, maar speciaal voor wie op zoek is naar maximale authenticiteit hebben we het origineel achter de hand gehouden. Wie biedt?

Exterieur

De Land Rover Defender is een liefhebbersauto pur sang, altijd al geweest. Het eigenzinnige model lijkt op niets dat zich ook maar enigszins als ‘concurrent’ voordoet. Niet verwonderlijk ook, want de stoere SUV stamt af van de allereerste Land Rover Series uit 1948 genaamd “Series I”. In basis gaat de offroader dus al een tijdje mee. Langer zelfs dan 1e generatie Defender uit 1983. Modeljaar op modeljaar, evolutie na evolutie; met kleine stapjes werd de oer-Land Rover alsmaar beter en beter. Hier en daar een tikkeltje verfijnder zelfs, al blijft het rauwe karakter rechtovereind als een statige Brit. Dit betekent dat Land Rover nooit heeft getornd aan het no-nonsense design met zijn rechte lijnen en scherpe hoeken. Het enige ronde aan de Defender zijn de wielen (inclusief het exemplaar achterop) en de verlichtingsunits. Het toeval wil dat juist de koplampen van deze Prins bolide een keer zijn vernieuwd. Ervoor terug kwamen heldere units die op hun beurt perfect passen bij de nieuwe grille en koplamp-contouren die in 2023 werden gemonteerd. De grijstint hiervan correspondeert met het Land Rover opschrift op de motorkap. Afgezien van deze details en de wielen die in dit geval met nieuwe RVS-bouten zijn vastgemaakt, is de buitenkant zo goed als egaal zwart. Spiegels, knipperlichten opzij, roofrack en ook de traanplaten onderlangs de dorpels + naast de motorkap zijn zwart uitgevoerd. Alsof hij nog niet stoer genoeg was!

Interieur

De Defender 110 Station Wagon dankt zijn naam aan de lange(re) wielbasis met daarachter veel ruimte voor bagage. In deze 5-zits configuratie is het mogelijk om langere spullen te vervoeren zonder daarvoor eerst de stoelen te moeten demonteren. How convenient! Het ondiepe dashboard oogt lekker robuust en de beperkte moeite die Land Rover heeft genomen om het interieur van design en isolatie te voorzien, maakt dat elke centimeter optimaal kan worden benut met bijvoorbeeld sterk ellenbogenwerk. En dat bedoelen we letterlijk: check die brede middenarmsteun!

Opties & extra’s

In het minimalistische rechttoe-rechtaan interieur van de Land Rover Defender vormt het lederen sportstuur een opvallende uitzondering. Ook al ligt die uitstekend in de hand en komt hij daarmee bijzonder van pas in het ruige terrein, we leveren voor de zekerheid het originele roer mee. Enige vorm van luxe vindt u in de middenconsole: hier is zowaar een heuse Land Rover radio-/CD-speler in geïntegreerd, vergezeld door een hoogglans zwart paneel. In datzelfde paneel treft u de elektrische raambediening, een airconditioning en – jawel – stoelverwarming; dat hadden ze in 1948 nog niet!

Techniek & performance

Op de uitmuntende terreincapaciteiten van de Defender staat geen maat. Verantwoordelijk daarvoor zijn onder andere de hufterproof bouw en de haast onsterfelijke vierwielaandrijftechniek. Af-fabriek levert de 2.4 TD 122 pk en 360 Nm koppel, maar voor de exacte cijfers na de Stage 1 tuning doen we met liefde een test. Reken er echter niet op dat u daarmee het asfalt gaat verslinden. Des te meer dat geen terrein meer veilig is met u achter het stuur. Bedenk een bestemming en avontuur, en de Defender SW SE sleept u ernaartoe en doorheen! Wat ook meehelpt is het perfecte onderhoud en andere technisch verrichte werkzaamheden zoals: een Dinitrol behandeling, nieuwe deur- en sponningrubbers, vervanging van de oliepomp (2021) en swivels, reparatie van de tussenbak en montage van een nieuwe achteras (2022). Kortom, als u er klaar voor bent, is onze Land Rover Defender 110 dat ook.

Met vriendelijke groet,
team Prins

  • Achterbank in delen neerklapbaar
  • Afwijkende dakkleur
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Alarmsysteem
  • centrale vergrendeling
  • Differentieel blokkering
  • Elektrische ramen voor
  • Lage gearing
  • Lederen bekleding
  • Lederen stuurwiel
  • Radio-cd/mp3 speler
  • Stuurbekrachtiging
  • Treeplanken
  • Verwarmde voorruit
  • Voorstoelen verwarmd
  • Warmtewerend glas
Motor
2402cc 4 cilinder
Brandstof
Diesel
Vermogen
122 pk
Gewicht
1940 kg
Topsnelheid
132 km/u
Acceleratie 0-100 km/h
16.8 s
Boek een proefrit

Ervaar de Land Rover Defender

Voornaam*
Vul uw naam in
Achternaam*
Vul uw naam in
Telefoonnummer*
Vul uw telefoonnummer in
E-mailadres*
Vul uw e-mailadres in
Ga akkoord om te kunnen verzenden

Soortgelijk

Ferrari Portofino

3.9 V8 HELE | Verde British | Magnifiek! | Cuoio interior | Historical Color

€ 249.500

Aston Martin DB12 Volante

4.0 V8 | Titanium Grey | Subliem!

€ 299.500

Ferrari 296 GTS

3.0 V6 | New Car | Racing Seats | Lift | JBL | Pass. Display

€ 389.500

Advies nodig?

De gepassioneerde Prins adviseurs staan voor u klaar.

Whatsapp ons
Wim Prins
Jeroen van Kranen
Joost Bode
Quinten Immink