Er zijn verschillende autofabrikanten die een messcherp stuur- en rijgedrag garanderen. Lamborghini ging nog een stap verder en voorzag de Huracán van een even scherpe styling. Een jarenlange traditie houdt daarmee stand; extra knap in een tijdperk waarin auto’s design-technisch steeds meer op elkaar gaan lijken. Afkijken van anderen doen de Italianen niet aan. Ze creëren liever. Het resultaat is een opwindende supercar in een even opwindende verpakking. Deze Lamborghini Huracán LP-610-4 zet zijn unieke kwaliteiten extra kracht bij met 610 gillende paarden, aangesterkt door een bloedstollend klinkend Akrapovič uitlaatsysteem. Een achteruitrijcamera en Front Lift systeem maken ‘m op papier geschikt voor straatgebruik, maar in werkelijkheid wilt u uitsluitend het circuit bezoeken. Ook om de keramische remmen eens goed te testen. Wat. Een. Geweldenaar!
Lees verderLamborghini Huracán
Er zijn verschillende autofabrikanten die een messcherp stuur- en rijgedrag garanderen. Lamborghini ging nog een stap verder en voorzag de Huracán van een even scherpe styling. Een jarenlange traditie houdt daarmee stand; extra knap in een tijdperk waarin auto’s design-technisch steeds meer op elkaar gaan lijken. Afkijken van anderen doen de Italianen niet aan. Ze creëren liever. Het resultaat is een opwindende supercar in een even opwindende verpakking. Deze Lamborghini Huracán LP-610-4 zet zijn unieke kwaliteiten extra kracht bij met 610 gillende paarden, aangesterkt door een bloedstollend klinkend Akrapovič uitlaatsysteem. Een achteruitrijcamera en Front Lift systeem maken ‘m op papier geschikt voor straatgebruik, maar in werkelijkheid wilt u uitsluitend het circuit bezoeken. Ook om de keramische remmen eens goed te testen. Wat. Een. Geweldenaar!
Exterieur
U komt letterlijk ogen en oren tekort tijdens een ontmoeting met deze buitenaardse creatie. Wat betreft het visuele aspect onderscheidt de Huracán zich uiteraard met zijn excentrieke Lambo-profiel, te herkennen aan de korte en vlakke neus die optisch in één lijn wordt doorgetrokken tot en met de voorruit. Het dak is dermate laag dat deze bijna horizontaal overgaat in de C-stijl. Ook de stompe achterzijde met sterke wigvorm is typisch Lamborghini sinds de komst van de klassieke Countach. Geen supercar zoals deze Huracán LP-610; de Grigio Titans carrosserie is zo mat als het maar kan. Maar oogt nog heftiger in combinatie met 20 inch hoogglans zwarte Mimas Forged wielen en dito buitenspiegels + sideskirts. De striping bovenop de Italiaan is eveneens zwart en de Engine Bay is zelfs matzwart. Het Akrapovič uitlaatsysteem beschikt over een carbon afwerking; lekker racy. Rode remklauwen en een Tricolore striping op de portieren geven ons brute snelheidswonder een vleugje frivoliteit. Niet te veel natuurlijk, want sturen in dit circuitmonster voor op de openbare weg is een serieuze zaak…
Interieur
Geen ooh la la maar Alala aan boord van deze Lambo Huracán. Hoe dan? De Nero Ade lederen bekleding wordt afgewisseld door vuurrood Alcantara genaamd Rosso Alala. Onder andere de middelste delen van de stoelen, deurpanelen en de onderzijde van het dashboard zijn ermee uitgevoerd. Rood zijn tevens de stiksels, het karakteristieke klepje bovenop de startknop en button onderaan het afgevlakte zwart lederen stuurwiel waarmee de gewenste rijmodus kan worden geselecteerd. De Alcantara hemelbekleding doet luxe en tegelijkertijd super sportief aan. Embossed emblemen in de hoofdsteunen met daarop de befaamde Lamborghini stier zorgen voor de ultieme finishing touch. Echter, de lay-out van de Huracán cockpit is in basis al onderscheidend en scherp genoeg om te imponeren. Sterker nog, de combinatie van een indrukwekkende rits schakelaars en een digitaal instrumentarium maakt dat u zich in een spaceship waant. Wedden dat dit de snelste op planeet aarde is?
Opties & extra’s
Laagvliegen over de weg is geen optie maar een must aan boord van de Lamborghini Huracán LP610-4. Wat dat betreft zijn obstakels als verkeersdrempels de grootste nachtmerrie voor de Italiaanse supercar. Gelukkig: met het Front Liftsysteem ingeschakeld blijft u onverminderd met de neus in de wind rijden en komt het niet tot een rechtstreekse confrontatie met het asfalt. Helemaal haaks op de super comfortabele achteruitrijcamera staan de keramische remschijven. Het klinkt wellicht tegenstrijdig, maar stoppen in deze Lambo is een feest…
Techniek & performance
Echter, om te kunnen stoppen dient u wel eerst op snelheid te komen. Geen probleem voor de Huracán LP610-4: in slechts 3,2 seconden katapulteert hij vanuit stilstand voorbij de 100 km/h. Pas bij 325 km/h wint de luchtweerstand het van de 610 paarden, geproduceerd door een meesterlijke 5,2 liter V10… Non turbo! De atmosferische 10-cilinder is niet alleen een killer in prestaties, ook de sound is ongeëvenaard. Met een beetje hulp van Akrapovič is het hoogtoerige karakter van de Lamborghini een groter genot om naar te luisteren dan de originele klanken van Vivaldi. Een Doppa Frizione transmissie staat garant voor een naadloze overbrenging tussen de 7 versnellingen. Zo snel als de Lamborghini Huracán door de lucht snijdt, zo scherp is de wegligging. De superkrachten worden over elk van de 4 wielen verdeeld, waardoor er maximale grip wordt gegenereerd onderweg naar de limiet. Want tsja, die kant gaat het toch op wanneer u zich overgeeft aan de buitenissige kwaliteiten van onze wilde stier uit Sant’Agata Bolognese. Nu exclusief in Nunspeet.
Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.
2.4 TD 110 SW SE
€ 36.500
3.9 V8 HELE | Verde British | Magnifiek! | Cuoio interior | Historical Color
€ 249.500
4.0 V8 | Titanium Grey | Subliem!
€ 299.500