Geen auto zo geëvolueerd als de “good old” Jeep Wrangler. Het origineel stamt af van de iconische Willys uit 1944; de 1e SUV ooit. Maar vergis u niet, want aan deze gave Wrangler Unlimited 2.0T Sahara is helemaal niets oud. Slechts 1 eigenaar ging u voor. Hij heeft alvast kunnen genieten van 270 pk aan moderne turbotechnologie en geavanceerde opties als Keyless Entry, een achteruitrijcamera, stoelverwarming, Apple CarPlay en een Alpine HiFi audiosysteem. Je zou haast vergeten dat de Jeep Wrangler nog uitermate geschikt is voor offroad avonturen ook. Met het uitneembare dak is spektakel gegarandeerd!
Lees verderJeep Wangler Unlimited 2.0T Sahara
Geen auto zo geëvolueerd als de “good old” Jeep Wrangler. Het origineel stamt af van de iconische Willys uit 1944; de 1e SUV ooit. Maar vergis u niet, want aan deze gave Wrangler Unlimited 2.0T Sahara is helemaal niets oud. Slechts 1 eigenaar ging u voor. Hij heeft alvast kunnen genieten van 270 pk aan moderne turbotechnologie en geavanceerde opties als Keyless Entry, een achteruitrijcamera, stoelverwarming, Apple CarPlay en een Alpine HiFi audiosysteem. Je zou haast vergeten dat de Jeep Wrangler nog uitermate geschikt is voor offroad avonturen ook. Met het uitneembare dak is spektakel gegarandeerd!
Exterieur
Spartaans is de oer-Jeep afgeleide dus allang niet meer. En dat is ‘m tevens aan te zien: onze Wrangler zit uitstekend in de Granite Crystal lak. Het dak heeft exact dezelfde kleur als de rest van de carrosserie. Best geciviliseerd dus, zo’n terreinkoning. De contouren van de grijze Jeep zijn echter als vanouds: een rechttoe-rechtaan design mét geprononceerde wielkuipen annex spatschermen, ronde koplampunits (tegenwoordig voorzien van LED-technologie), verticale sleuven in de grille en een volwaardig reservewiel achterop. Verder staat dit stoertje op 5-spaaks aluminium wielen en zijn de originele scharnieren op de portieren en onderaan de voorruit intact gebleven. Heel gaaf!
Interieur
Het samengaan van het Amerikaanse Chrysler concern met het Europese Fiat is vooral aan de binnenzijde van de Jeep Wrangler voelbaar. En dat bedoelen we positief, want het materiaalgebruik en de kwaliteitsindruk waren nog nooit van zo’n hoog niveau. Het dashboard ontwerp is daarentegen wél lekker traditioneel gehouden: ondiep en daarmee ruimtebesparend. Aan het basisconcept van de Wrangler moet je dan ook niet willen tornen. Tegelijkertijd aan luxe geen gebrek: zitten doet u op comfortabele, lederen stoelen met daarin de Sahara opschriften gestikt. Sowieso zijn de (contrast)stiksels rijkelijk aanwezig: stoelen, stuur, middenarmsteun, portierbekleding en zelfs de pookhoezen zijn ermee afgewerkt. Kortom, alles dat van leder is aan boord van de Jeep. Leuk detail: de Willys staat trouw afgebeeld op de automaatpook, voor het geval u even was vergeten waaraan deze Wrangler zijn bestaansrecht te danken heeft.
Opties & extra’s
De stoelverwarming is natuurlijk een luxe, maar zo hoeft het niet te voelen als het uitneembare dak verwijderd is. Niemand wil op de tocht zitten, dus als de omstandigheden het niet toelaten, kunt u tevens een beroep doen op de Climate Control voor de perfecte tempartuurbeheersing. De Cruise Control houdt op zijn beurt de snelheid in de gaten terwijl u zich dreigt te verliezen in de waanzinnige klanken uit het Alpine Hi-Fi audiosysteem. Dankzij Apple CarPlay zit uw favoriete tune er altijd tussen. Keyless Entry maakt het binnentreden van de Jeep Wrangler Sahara zowaar nóg aantrekkelijker. De trekhaak (in dit geval een afneembare) gebruiken om uzelf te beschermen tegen eventuele parkeerschades is allang niet meer van deze tijd. De parkeersensoren voor én achter in combinatie met een achteruitrijcamera zijn wat dat betreft een veel fijnere optie.
Techniek & performance
De Jeep Wrangler is zo ongeveer het grootste contrast met de Italiaanse schoonheden dat we ooit hebben gehad bij Prins? Niet helemaal: voorin ligt namelijk een 2,0 liter turbomotor met 270 pk; een bekende powerunit onder de gedreven Alfa Romeo fans. Gekoppeld aan vierwielaandrijving en een 8-traps volautomaat komt de Wrangler altijd vlot van zijn plek, hoe uitdagend de omstandigheden ook zijn. Sommige auto’s zijn spannend, anderen zoeken graag de spanning op. Deze stoere off-roader hoort bij de laatste categorie. Wij hopen dat u er klaar voor bent.
Met vriendelijke groet,
Prins Esclusivo.
2.4 TD 110 SW SE
€ 36.500
3.9 V8 HELE | Verde British | Magnifiek! | Cuoio interior | Historical Color
€ 249.500
4.0 V8 | Titanium Grey | Subliem!
€ 299.500