Ferrari rijden is niet nieuw voor Prins. Maar achter het stuur van een ongerepte SF90 kruipen? Dat is iets waar we tot voor kort enkel van konden dromen. Al is het slechts bij het ‘snuffelen’ aan de grenzeloze potentie gebleven. Deze Spider is immer 100% nieuw, 100% smetteloos. En dat willen we graag zo houden tot de 1e eigenaar zich aandient. Wilt u ons een lol doen en naderhand vertellen hoe het voelt om 1.000 paarden over het asfalt los te laten? Op die manier kunnen we er toch nog een beetje van meegenieten. Prins levert de exclusieve Ferrari SF90 Spider inclusief optielijst om van te watertanden: Carbon Racing Seats met Carbon Racing Seat Lifter en een Carbon Driver Zone (+ LED Shift Indicator) brengen het hightech, F1-achtige karakter van de SF90 naar het hoogste niveau. Het messcherpe front van deze waanzinnige hypercar kunt u na het nemen van onvermijdelijke ‘hindernissen’ op de openbare weg dankzij de Suspension Lifter weer veilig laten zakken. Want hoe dichterbij het asfalt, hoe beter de fabelachtige rijeigenschappen van dit ultieme jubileummodel uit Maranello tot z’n recht komt. Slechts 100 fabriekskilometers verder, maar in getoonde Historical Color schrijft deze Ferrari nu al geschiedenis!
Lees verderFerrari SF90 Spider Grigio Scuro
Ferrari rijden is niet nieuw voor Prins. Maar achter het stuur van een ongerepte SF90 kruipen? Dat is iets waar we tot voor kort enkel van konden dromen. Al is het slechts bij het ‘snuffelen’ aan de grenzeloze potentie gebleven. Deze Spider is immer 100% nieuw, 100% smetteloos. En dat willen we graag zo houden tot de 1e eigenaar zich aandient. Wilt u ons een lol doen en naderhand vertellen hoe het voelt om 1.000 paarden over het asfalt los te laten? Op die manier kunnen we er toch nog een beetje van meegenieten. Prins levert de exclusieve Ferrari SF90 Spider inclusief optielijst om van te watertanden: Carbon Racing Seats met Carbon Racing Seat Lifter en een Carbon Driver Zone (+ LED Shift Indicator) brengen het hightech, F1-achtige karakter van de SF90 naar het hoogste niveau. Het messcherpe front van deze waanzinnige hypercar kunt u na het nemen van onvermijdelijke ‘hindernissen’ op de openbare weg dankzij de Suspension Lifter weer veilig laten zakken. Want hoe dichterbij het asfalt, hoe beter de fabelachtige rijeigenschappen van dit ultieme jubileummodel uit Maranello tot z’n recht komt. Slechts 100 fabriekskilometers verder, maar in getoonde Historical Color schrijft deze Ferrari nu al geschiedenis!
Exterieur
Beeld uzelf de meest exotische sportauto in en laat vervolgens uw oog vallen op onze SF90 Spider. Wedden dat de Italiaanse creatie alle verwachtingen overtreft? Bijzonder is tevens de keuze voor een Grigio Scuro carrosserielak; inmiddels door Ferrari ‘Historical Color’ gedoopt. Het contrast met het progressieve design van de hightech hypercar kan haast niet groter. Des te origineler is het resultaat. Echter, wat voor kleur de SF90 ook draagt, de verbluffende stroomlijn blijft uiteraard intact: geknepen (adaptieve) koplampen, een spitse neus, vlijmscherpe onderlip en legio aerodynamische vernuftigheden zetten de toon aan het front. Alles wat daarachter zit is al net zo indrukwekkend: brede schouders met enorme koelsleuven en openingen boven de diffusor die een unieke doorkijk realiseren op de techniek erachter, maken van de SF90 Spider een design-technisch wonder. Het trucje van Ferrari om de uitlaten hoger te plaatsen – zelfs tot boven het kenteken, kennen we inmiddels. Dit maakt het karaktertrekje echter niet minder opwindend. Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen en Giallo remklauwen achter 20 inch grote Forged Diamond velgen leggen ondertussen letterlijk het accent op de merkkleur van de mythe uit Maranello. Kan het nóg mooier?
Interieur
Ja, toch wel. Om dit te kunnen begrijpen moet u vooral eens over de carbon dorpellijsten heen stappen en plaatsnemen in de met Nero leder beklede Carbon Racing Seats. De in hoogte verstelbare koolstofvezel kuipstoelen halen het Ferrari geel naar binnen aan de hand van Giallo middenbanen op rugleuningen + hoofdsteunen mét Cavallino’s. Ook de contraststiksels op het Nero lederen dashboard, stuurwiel, de middenarmsteun en portierpanelen kleuren Giallo. Voorts beschikt de onderzijde van het dashboard, alsmede de tunnelconsole en delen uit de deurbekleding over een prachtige Alcantara finish. Digitale instrumenten en touch bedieningselementen dragen bij aan de strakke uitstraling van deze hightech cockpit. Echter, niets zo hightech als de lichtgewicht materialen uit de koningsklasse van de autosport. Daarmee doelend op de Carbon Driver Zone inclusief LED Shift Indicator en een stuurwiel + schakelflippers gemaakt van koolstofvezel. Wie droomt er niet van om de allereerste te zijn die dit alles tot in de hoogste versnelling gaat uitproberen?
Opties & extra’s
Met de Racing Seat Lifter in de juiste positie en de Suspension Lifter paraat wordt de kans op een onbedoelde aanraking met de ondergrond stukken kleiner. Geen drempels in de buurt? Blijf dan vooral het tempo omhoog schroeven tot diep in de nacht. Adaptieve koplampen schijnen bij in bochten zodat die niet ineens scherper blijken te zijn dan vooraf ingeschat. Normaal gesproken kan de fantastische sound van een JBL audiosysteem in combinatie met Apple CarPlay ertoe leiden dat uw favoriete track in een zwaardere rechtervoet resulteert. Maar in dit geval is het vooral het geluid van een duizendtal achterop zittende paarden dat als ultieme trigger fungeert…
Techniek & performance
Zo absurd als het piekvermogen van de bi-turbo V8 Plug-in Hybrid is, zo asfalt versplinterend is de performance: 0-100 km/h binnen 2,5 seconden, 0-200 km/h in 6,7 tellen en een topsnelheid van 340 km/h zijn cijfers die op het circuit thuishoren. Als het even kan in Monaco, want een SF90 Spider heeft u uiteraard ook om in gezien te worden. Het immense koppel van 800 Nm zorgt er bovendien voor dat de 8-traps automaat schakellui te bedienen is. Toch zal het hoog in de toeren horen brullen van de 4,0 liter 8-cilinder te allen tijde de voorkeur hebben. En niet alleen vanwege de geluidssensatie. Immers, hoe hoger de snelheid, hoe meer downforce (+390 kg bij 250 km/h!) en hoe beter de grip. Al zorgt de aandrijflijn in de EV-modus voor een heel ander soort ‘Monaco magic’: ooit gedacht dat u op een dag met een Ferrari geruisloos langs boulevards zou cruisen…?
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Roadster sDrive30i High Executive
€ 49.900
Berlinetta | Daytona Seats | Grigio Ferro | Pass. display | New Power
€ 214.500
3.9 V8 | Blu America! | Pass. display | Veel alcantara! | Carbon interieur
€ 314.500