Deze schitterend geconfigureerde Ferrari Purosangue is niet van nieuw te onderscheiden, met als voornaamste verschil dat al het voorwerk al is gedaan. Nadenken over een droomspecificatie hoeft immers niet meer! Completer kunnen we ’s werelds meest begeerlijke SUV onmogelijk maken: een volledige carbon uitrusting, Cuoio leder, een panoramadak, front-lift systeem, verwarmde + geventileerde stoelen voor- én achterin inclusief massagefunctie op de voorste zitrij, Active Matrix LED-koplampen, Surround View Camera en een high-end audiosysteem maken de magie rondom deze V12-aangedreven (!) Ferrari he-le-maal áf. Geen sterveling had tot voor kort durven dromen dat een family-proof High Performance-SUV zóveel stijl, luxe én power zou hebben. Maar Maranello maakt het mogelijk! Het zijn in totaal 725 steigerende paarden die over de voor- en achteras worden verdeeld. Door geen gebruik te maken van turbo- en/of hybridesystemen geeft Ferrari een duidelijk signaal af naar de buitenwereld: de atmosferische 12-cilinder lééft! En hoe.
Lees verderFerrari Purosangue Grigio Silverstone
Deze schitterend geconfigureerde Ferrari Purosangue is niet van nieuw te onderscheiden, met als voornaamste verschil dat al het voorwerk al is gedaan. Nadenken over een droomspecificatie hoeft immers niet meer! Completer kunnen we ’s werelds meest begeerlijke SUV onmogelijk maken: een volledige carbon exterieur-uitrusting, Cuoio leder, een panoramadak, front-lift systeem, verwarmde + geventileerde stoelen voor- én achterin inclusief massagefunctie op de voorste zitrij, Active Matrix LED-koplampen, Surround View Camera en een high-end audiosysteem maken de magie rondom deze V12-aangedreven (!) Ferrari he-le-maal áf. Geen sterveling had tot voor kort durven dromen dat een family-proof High Performance-SUV zóveel stijl, luxe én power zou hebben. Maar Maranello maakt het mogelijk! Het zijn in totaal 725 steigerende paarden die over de voor- en achteras worden verdeeld. Door geen gebruik te maken van turbo- en/of hybridesystemen geeft Ferrari een duidelijk signaal af naar de buitenwereld: de atmosferische 12-cilinder lééft! En hoe.
Exterieur
De Ferrari Purosangue laat zich niet in een hokje plaatsen. De omschrijving “High Performance-SUV” dekt nog het meest de lading, maar feit blijft dat we nog nooit zoiets als deze 4×4 hebben gezien. Het koetswerk is hoger dan dat van 2+2 GT’s, maar ook lager dan een Sport Utility Vehicle zoals we die van andere merken kennen. Maar ja, dit is Ferrari. En daar gaat altijd alles anders. Om het onderscheid extra aan te dikken openen de achterste portieren van de Purosangue achterstevoren. Suicide doors wordt deze opvallende constructie ook wel genoemd. Het moet de instap achterin vergemakkelijken. Echter, uiteindelijk is het toch vooral een designfeature. Door de koplampunits verticaal in verschillende segmenten op te delen, onderbroken door vlijmscherp gestylede luchtinlaten, werd een uniek front gecreëerd. Verder zijn de heupen extreem breed, met een opvallend opwaartse lijn van de raampartijen opzij als direct gevolg. Het feit dat de carrosserie is uitgerust met een ‘klassieke’ Grigio Silverstone lak, zorgt ervoor dat het contrast met de carbon frontspoiler, diffusor en zeer krachtig ontworpen sideskirts fantastisch uitpakt. Zelfs de Wheelhouse Flares bevatten een hightech carbon finish! Ze accentueren de reusachtige Glossy Forged Diamond Wheels, die op hun beurt vrij zicht bieden op Giallo remklauwen. Hetzelfde geel treft u in de Scuderia Ferrari Shields die traditiegetrouw de voorschermen opsieren. Is dit een droom? Nee, een droomauto!
Interieur
Een cockpit zo bijzonder maken als het exterieur van een Ferrari Purosanque lijkt op papier een onmogelijke opgave. Toch slaagden ze er in Maranello in om een interieur te configureren dat zijn gelijke niet kent in de wereld van luxe GT’s en Performance-SUV’s. De wauw-factor is hierdoor al net zo groot als bij het zien van de buitenkant. Helemaal in dit specifieke geval, waarbij gekozen is voor een super smaakvolle Cuoio lederen finish van de 2+2 stoelen, de middelste baan in het dashboard en delen van de portierbekleding. Wat Ferrari met de rest heeft gedaan? Een combinatie van Cuoio Alcantara (portieren + middenarmsteun) en Nero leder + Alcantara op respectievelijk de boven- en onderzijde van het dashboard. Rosso contraststiksels op dashboard en stuurwiel, dito Cavallino’s in de hoofdsteunen, een aluminium rev-counter, alsmede legio hoogglans panelen die dienstdoen als hightech bedieningselementen dragen eveneens bij aan de unieke sfeer aan boord van de 4-zits Ferrari SUV – voor zover we deze waanzinnige creatie zo kunnen noemen. Of u nou voor- of achterin de Purosangue plaatsneemt, u valt geheid van de ene verbazing in de andere. Mamma mia wat een macchina!
Opties & extra’s
Ziet er comfortabel uit? Zo voelt het ook: Front + Rear Seats inclusief verwarming- en ventilatiefunctie bevestigen dat deze familie-Ferrari in alle omstandigheden uitblinkt. De voorste inzittenden kunnen zelfs onderweg gemasseerd worden. Naar buiten staren via het panoramadak is leuk voor de passagiers. De bestuurder zal meer hebben aan de Active Matrix LED-koplampen. De Purosangue is hoog voor een Ferrari? Misschien. Maar de carrosserie staat nog altijd dicht genoeg bij het asfalt om zo nu en dan te snakken naar meer bodemvrijheid. En die krijgt u, met het Front Liftsysteem ingeschakeld. De Surround View Camera en Wireless Phone Charger weerspiegelen het moderne tijdperk waarin de Ferrari Purosangue tot stand is gekomen. Alles is gericht op comfort en gemak, dan wel op een unieke geluidservaring: als de V12 zich koest houdt krijgt het high-end audiosysteem de kans om de toon te zetten. Maar uw rechtervoet heeft hele andere plannen, voorspellen we alvast…
Techniek & performance
Zie uzelf maar te bedwingen met 725 steigerende paarden die staan te trappelen van ongeduld. Zonder potentieel pretbedervende turbo- en hybridesystemen weet de atmosferische Ferrari V12 tevens 716 Newtonmeters koppel over de voor- en achteras te verdelen. De inhoud van de majestueuze 12-cilinder bedraagt 6,5 liter: genoeg voor een 0-100 km/h sprint binnen 3,3 seconden en een topsnelheid van 310 km/h. Het meest bijzondere is echter dat de family-proof High Performance-SUV over een handling beschikt welke vergelijkbaar is met die van de meest compromisloze supercars uit eigen stal. En dat doet niets en niemand de Purosangue na!
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Overland 4XE 380pk PHEV | Full option! | Pano-dak | Stoelventilatie | Luchtvering | Night Vision
€ 79.900
110 P400e 110 HSE | 360 cam | Stoelventilatie
€ 82.500
3.9 V8 HELE | Subliem! | Atelier Car | Carbon interieur | JBL
€ 249.500