De moderne Ferrari styling laat zich van zijn meest elegante kant zien in geval van deze classy samengestelde Portofino. We kregen de coupé-convertible ingeruild op een gloednieuwe Portofino M, om maar even aan te geven dat uw (Duitse) voorganger een échte liefhebber is. Na 4 jaar sturen is het aantal eigenaren blijven hangen op slechts één. Aan u de eer om daar gauw verandering in te brengen. Dat we hier alle vertrouwen in hebben, heeft ook te maken met de luxe aankleding van dit gitzwarte paradepaardje: volledig elektrisch verstelbare stoelen voorzien van een memoryfunctie en super chic Sabbia leder, een Surround View Camera, JBL audiosysteem en Magneride Dual Mode Suspension maken het wel érg aantrekkelijk om de 600 pk sterke Ferrari twin-turbo V8 over het asfalt te jagen. Het liefst met het dak eraf uiteraard…
Lees verderFerrari Portofino
De moderne Ferrari styling laat zich van zijn meest elegante kant zien in geval van deze classy samengestelde Portofino. We kregen de coupé-convertible ingeruild op een gloednieuwe Portofino M, om maar even aan te geven dat uw (Duitse) voorganger een échte liefhebber is. Na 4 jaar sturen is het aantal eigenaren blijven hangen op slechts één. Aan u de eer om daar gauw verandering in te brengen. Dat we hier alle vertrouwen in hebben, heeft ook te maken met de luxe aankleding van dit gitzwarte paradepaardje: volledig elektrisch verstelbare stoelen voorzien van een memoryfunctie en super chic Sabbia leder, een Surround View Camera, JBL audiosysteem en Magneride Dual Mode Suspension maken het wel érg aantrekkelijk om de 600 pk sterke Ferrari twin-turbo V8 over het asfalt te jagen. Het liefst met het dak eraf uiteraard…
Exterieur
Als opvolger van de California hebben de Italianen zich flink in het zweet moeten werken om van de Portofino net zo’n stijlvolle verschijning te maken. Dat dit is gelukt bewijst het exemplaar op uw scherm: gegoten in Nero Daytona is de Ferrari een bijzonder charmante verschijning. De “Chrome Edged Front Grille” voorziet het soepele lijnenspel van extra glans. Letterlijk. Al steekt de coupé-cabriolet zijn opwindende performance net zo min onder stoelen of banken. Let bijvoorbeeld op de 20 inch Forged Diamond wielen met daarachter felgekleurde Giallo remklauwen. Ze corresponderen met de Scuderia Ferrari Shields op de voorste schermen en zorgen voor een bijna magisch contrast. Zwart en geel gaan kennelijk erg goed samen. Wat ook prettig op het netvlies ligt zijn de lage daklijn en enorme diffusor aan de achterzijde, met op beide hoeken 2 uitlaateindstukken. De stijlelementen zeggen ieder op hun eigen manier iets over de aerodynamica van de Ferrari Portofino: het model snijdt net zo makkelijk door de lucht als dat het aan het asfalt plakt.
Interieur
De samenstelling van het interieur is een aangename verrassing: licht Sabbia lederen bekleding speelt hierin een duidelijke hoofdrol, afgewisseld door contrasterende Nero lederen delen op bijvoorbeeld het stuurwiel en de bovenzijde van het dashboard. Ook de hemelbekleding is donker van kleur. De Charcoal stiksels en Cavallino’s in de hoofdsteunen steken al net zo mooi af bij het beige binnenwerk. Verder geen fratsen in de super smaakvolle Ferrari cockpit. En dat siert deze Portofino…. Helemaal van deze tijd zijn natuurlijk het grote infotainmentscherm gecombineerd met een digitaal instrumentarium. Al vinden we de analoge rev-counter eerlijk gezegd best een verademing. Sommige dingen zijn gewoon goed zoals ze altijd waren…
Opties & extra’s
De beste manier om het toerental nauwlettend in de gaten te houden is door plaats te nemen in volledig elektrisch verstelbare stoelen. De Ferrari Portofino zit voortreffelijk. Toch heeft iedereen zo zijn of haar eigen voorkeur qua zitpositie. Grote kans dat u het stuurwiel daarna nooit meer uit handen geeft, maar voor de zekerheid monteerde Maranello een geheugenfunctie. Mocht u anderen ook een unieke rijervaring willen bezorgen… De Surround View Camera moet voorkomen dat u spijt krijgt uw zetel ooit te hebben afgestaan; het systeem biedt maximaal zicht rondom waardoor potentiële parkeerschades tot een minimum worden beperkt. Van een nog grotere waarde is Magneride Dual Mode Suspension: de adaptieve demping weet altijd de perfecte balans te vinden tussen comfort en sportiviteit. De aanwezigheid van een JBL audiosysteem is zeker een pluspunt, al vinden we het mooiste aan de geluidsinstallatie dat de V8 op de achtergrond een fijn deuntje meespeelt. Tenzij…
Techniek & performance
Tenzij u besluit om de dubbel geblazen 8-cilinder op de voorgrond te laten treden. Het enige wat u daarvoor hoeft te doen is een 0-100 km/h sprint binnen 3,5 seconden af te leggen. Op snelheid het gaspedaal indrukken volstaat ook. En zelfs stilstaand blaast de 3,9 liter Ferrari V8 u én omstanders omver. Met 600 pk en 760 Nm koppel heeft de achterwielaangedreven Portofino geen enkele moeite om voor een topsnelheid van 320 km/h te gaan. Het is een genot om vliegensvlug door de 7 automatische versnellingen te razen. Ervaar zelf waartoe de geavanceerde Magneride suspensie toe in staat en krijg zowaar een nog grotere glimlach op uw gezicht. Dak open en gáán; dit is waar autorijden om draait!
Met hartelijke groet,
team Prins
Speed | 6.0 W12 | 1e eig | Subliem! | NL-auto | Touring Spec. | Styling Spec.
€ 269.500
110 P400e 110 HSE | 360 cam | Stoelventilatie
€ 84.500
3.0 S Q4 | GTS velgen | Adapt. cruise | 360 cam
€ 49.900