Money can’t buy you class. Maar er is een uitzondering: de Ferrari Portofino op uw scherm staat namelijk symbool voor pure klasse. Met zijn exclusieve Verde British Racing kostuum – een Historical Colour – is de Italiaan het toppunt van tijdloze elegantie. Een geboren stijlicoon dat absoluut naar meer smaakt. Zijn hoogst begerenswaardige karakter krijgt extra glans dankzij een configuratie én conditie waarvan liefhebbers tot voor kort enkel van konden dromen. Kan ook niet anders met zo’n voorgaande eigenaar: deze Portofino werd bij Prins ingeruild op een Portofino M door een man die het woord ‘perfectie’ lijkt te hebben uitgevonden. Het is ongekend hoe zuinig en punctueel hij met de Ferrari is omgegaan. Zijn zorgvuldige aanpak kende zienderogen geen grenzen; alsof hij onderweg elk opspattend steentje heeft kunnen ontwijken. Met hetzelfde perfectionisme en gevoel voor stijl werd de Portofino samengesteld: Full Electric Seats, super smaakvol Cuoio leder “all over the place”, MagneRide Dual Mode Suspension en een heuse Sport Exhaust. Ja, de 600 pk sterke Portofino zou als een échte Ferrari presteren én klinken op het circuit. Maar dat is niet waar we de chique Coupé-Convertible gaan terugzien. Zelfs in de mondaine straten van Monaco, waar ‘s werelds meest unieke paradepaardjes langs befaamde boulevards flaneren, zou onze Portofino in Verde British Racing álle aandacht naar zich toetrekken. Wil de échte gentleman zich alstublieft melden bij Prins?
Lees verderFerrari Portofino Verde British Racing
Money can’t buy you class. Maar er is een uitzondering: de Ferrari Portofino op uw scherm staat namelijk symbool voor pure klasse. Met zijn exclusieve Verde British Racing kostuum – een Historical Colour – is de Italiaan het toppunt van tijdloze elegantie. Een geboren stijlicoon dat absoluut naar meer smaakt. Zijn hoogst begerenswaardige karakter krijgt extra glans dankzij een configuratie én conditie waarvan liefhebbers tot voor kort enkel van konden dromen. Kan ook niet anders met zo’n voorgaande eigenaar: deze Portofino werd bij Prins ingeruild op een Portofino M door een man die het woord ‘perfectie’ lijkt te hebben uitgevonden. Het is ongekend hoe zuinig en punctueel hij met de Ferrari is omgegaan. Zijn zorgvuldige aanpak kende zienderogen geen grenzen; alsof hij onderweg elk opspattend steentje heeft kunnen ontwijken. Met hetzelfde perfectionisme en gevoel voor stijl werd de Portofino samengesteld: Full Electric Seats, super smaakvol Cuoio leder “all over the place”, MagneRide Dual Mode Suspension en een heuse Sport Exhaust. Ja, de 600 pk sterke Portofino zou als een échte Ferrari presteren én klinken op het circuit. Maar dat is niet waar we de chique Coupé-Convertible gaan terugzien. Zelfs in de mondaine straten van Monaco, waar ‘s werelds meest unieke paradepaardjes langs befaamde boulevards flaneren, zou onze Portofino in Verde British Racing álle aandacht naar zich toetrekken. Wil de échte gentleman zich alstublieft melden bij Prins?
Exterieur
Een moderne macchina uitgedost in een Historical Colour doet het op papier altijd goed; de tegenstelling zorgt voor onderscheid en karakter. Maar dat het resultaat zó opwindend, zó fraai zou uitpakken, dat kon zelfs de bedenker van deze Ferrari niet bedenken: het Verde British Racing lakwerk verwijst naar de klassieke Britse autosport. Daarmee is het charmeoffensief alvast vol gas geopend. Echter, gepaard met een Italiaans meesterwerk komen de oogverblindende looks pas écht goed tot hun recht. Ironisch toch? Het bewijst maar weer eens dat Italië hét land van de liefde en de romantiek is. Want zoveel passie in design stoppen, daar kunnen zelfs de Britten nog van wat leren. Dat onze donkergroene Portofino in het bijzonder prachtig zou staan op de glooiende bergwegen van Zuid-Europa, romantiseert dit beeld alleen maar. Scuderia Ferrari Shields en Forged Diamond wielen met daarachter Giallo remklauwen zijn typisch finesses die de ware fijnproever zullen aanspreken. Daar hoort u toch ook bij?
Interieur
Veel heeft de Ferrari Portofino niet gereden, echter feit blijft dat zelfs een kunstwerk als deze toch vooral gemaakt is om in plaats te nemen. Precies daarom werd het interieur dusdanig samengesteld dat de aantrekkingskracht gelijkwaardig is aan die van het exterieur. Hoe? Door overal super chic Cuoio leder toe te passen. En met overal bedoelen we ook écht overal. Inclusief de stoelen, midden-/tunnelconsole, het volledige dashboard (boven + onder), de portieren in hun geheel, het instrumentenpaneel, achterdek en ‘natuurlijk’ het stuurwiel. Verder zijn de A-stijlen eveneens Cuoio uitgevoerd. Voor een even subtiel als prettig contrast zorgen de Nero stiksels, alsmede de geperforeerde aluminium voetsteunen voor bestuurder + passagier. De rechtervoet steunt daarentegen liever op het pedaal, want technisch is de Portofino al net zo’n meesterwerk…
Opties & extra’s
Menig gentlemen transformeert spontaan naar ‘beast-mode’ zodra de sportuitlaat van zich laat horen. De opwindende Ferrari sound spoort aan om nét een tandje harder de bocht in te gaan, dus monteerde Maranello meteen maar een MagneRide Dual Mode Suspension. Dit maakt de wegligging onder alle omstandigheden optimaal. Wat zeggen we? Fenomenaal! Een Smartphone Interface kan handig zijn als u voor de zoveelste keer het thuisfront moet laten weten dat u met een omweg naar huis komt…
Techniek & performance
Onder de Ferrari Portofino motorkap is het al net zo’n walhalla: een maximum vermogen van 600 pk uit een inhoud van ‘slechts’ 3,9 liter demonstreert een knap staaltje technologie. Nog knapper is de combinatie met dubbele turbo’s, waardoor de trekkracht van de V8 meer dan adembenemend is: 760 Nm! Gekoppeld aan een automatische transmissie inclusief 7 verzetten worden enkel de achterwielen aangedreven. In deze samenstelling is de ultieme “gentlemen’s Ferrari” stiekem ongegeneerd rap: 0 naar 100 km/h binnen 3,5 seconden en een topsnelheid van 320 km/h gaat u niet kunnen uitproberen langs extreem toeristische kustgebieden. Toch maar even het binnenland bezoeken of het circuit op duiken…?
Met vriendelijke groet,
team Prins.
2.9 S | Pano-dak | Massage | Adapt. cruise | Sport Chrono | Luchtvering | Stoelventilatie
Prijs op aanvraag
3.0 S | Pano-dak | Sport Chrono | Bose | Adapt. Sportstoelen
€ 35.000
3.0 P460e Dynamic HSE PHEV | Stoelventilatie v+a | Head-up
€ 129.500